A6 Avant - zewnętrzna uszczelka drzwi nad szybą
A6 Avant - zewnętrzna uszczelka drzwi nad szybą
Witam serdecznie
mam taki problem, a mianowicie zewnętrzna uszczelka nad szybą, która przylega do listwy chromowanej u mnie po stronie kierowcy nie dochodzi do listwy mniej więcej od relingu do końca drzwi, przez co jest szczelina i przy większej prędkości w aucie jest po prostu głośno od szumu powietrza.
Co mogę z tym zrobić, jak można ją naprawić? czy ewentualnie da się ją wymienić, jeśli tak, to jak ją znaleźć, bo udaje mi się tylko wewnętrzną drzwi.
mam taki problem, a mianowicie zewnętrzna uszczelka nad szybą, która przylega do listwy chromowanej u mnie po stronie kierowcy nie dochodzi do listwy mniej więcej od relingu do końca drzwi, przez co jest szczelina i przy większej prędkości w aucie jest po prostu głośno od szumu powietrza.
Co mogę z tym zrobić, jak można ją naprawić? czy ewentualnie da się ją wymienić, jeśli tak, to jak ją znaleźć, bo udaje mi się tylko wewnętrzną drzwi.
Dzięki za info. obczaję to.
[ Dodano: 2018-04-04, 17:52 ]
Regulacji niestety nie udało się wykonać, Guma na ramce jest całkowicie sztywna.
Ale zauważyłem, że drzwi są lekko opadnięte, ale na zawiasie nie ma żadnych luzów, ani drgną. Dlatego wydaje mi się że to wina klemy w ramie, za którą zaczepia się zamek. Poluzuję śrubę i postaram się ją o jakiś 1, może 2 mm przesunąć do góry, wtedy i drzwi podczas zamknięcia się dźwigną i uszczelka dopasuje.
Problem tylko w tym, że śruba od klemy to jakiś śmieszny torx, niby T40, ale ma 2 razy więcej ząbków, przez co mój torx tego nie łapie i ryzykuje uszkodzenie śruby, a jedna jest już uszkodzona, bo ktoś najwyraźniej próbował ją właśnie takim torxem odkręcić.
[ Dodano: 2018-04-04, 17:52 ]
Regulacji niestety nie udało się wykonać, Guma na ramce jest całkowicie sztywna.
Ale zauważyłem, że drzwi są lekko opadnięte, ale na zawiasie nie ma żadnych luzów, ani drgną. Dlatego wydaje mi się że to wina klemy w ramie, za którą zaczepia się zamek. Poluzuję śrubę i postaram się ją o jakiś 1, może 2 mm przesunąć do góry, wtedy i drzwi podczas zamknięcia się dźwigną i uszczelka dopasuje.
Problem tylko w tym, że śruba od klemy to jakiś śmieszny torx, niby T40, ale ma 2 razy więcej ząbków, przez co mój torx tego nie łapie i ryzykuje uszkodzenie śruby, a jedna jest już uszkodzona, bo ktoś najwyraźniej próbował ją właśnie takim torxem odkręcić.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
stingear, repek92 Ci dobrze pisał, ściągnij boczek i reguluj ramke. No i to twoje odkręcanie nic nie da bo to jest tylko do przyciągania drzwi przy zamknięciu. Zresztą jak piszesz że masz opadnięte to na 99% masz wyrobiony sworzeń zawiasu, może nie czuć tego na otwartych drzwiach ale jak przymkniesz to możesz wyczuć luz. Ten 1% to że blacharz źle poskładał auto, górny zawias jest chyba regulowany. Ja bym tam kombinował -nie z zamkiem.
Czyli mam rozumieć, że jak zdejmę boczek, to powinienem móc lekko dźwignąć ramkę szyby do góry. Z tego co się orientuję, to jest ona połączona razem z mechanizmem od zamykania szyby i trzyma się chyba na 4 śrubach. Czyli na tych śrubach powinienem móc to wyregulować? czy jak konkretnie?
Co do regulacji górnego zawiasu, to masakra się dostać, bo śruby są 2, jedna na zewnątrz, druga od środka i trzeba rozbierać kokpit, żeby się tam dostać. Sprawdzę czy są luzy przy zamkniętych drzwiach.
Co do regulacji górnego zawiasu, to masakra się dostać, bo śruby są 2, jedna na zewnątrz, druga od środka i trzeba rozbierać kokpit, żeby się tam dostać. Sprawdzę czy są luzy przy zamkniętych drzwiach.
Dziś zauważyłem, że jak docisnę drzwi, to zrównują się one na listwie chromowanej i szczelina na uszczelce znika. To wygląda, jakby mi się drzwi zamykały, ale jakieś 2mm nie do końca. Albo łapak w zamku jest wyrobiony, albo przesunięta jest klema na ramie.
[ Dodano: 2018-04-07, 22:48 ]
Problem z uszczelką rozwiązany, metodą siłową. uchyliłem lekko drzwi i je po prostu dźwigłem. Teraz zamykają się na równo i nie ma szczeliny na uszczelce. Przypuszczam że problem był spowodowany opieraniem się na otwartych drzwiach przez poprzednich właścicieli. Ale niestety pojawił się inny problem ze mikrostykiem w zamku. Nie podświetla mi drzwi ani nóg po otwarciu drzwi. Ale ten problem w osobnym wątku.
[ Dodano: 2018-04-07, 22:48 ]
Problem z uszczelką rozwiązany, metodą siłową. uchyliłem lekko drzwi i je po prostu dźwigłem. Teraz zamykają się na równo i nie ma szczeliny na uszczelce. Przypuszczam że problem był spowodowany opieraniem się na otwartych drzwiach przez poprzednich właścicieli. Ale niestety pojawił się inny problem ze mikrostykiem w zamku. Nie podświetla mi drzwi ani nóg po otwarciu drzwi. Ale ten problem w osobnym wątku.
Dołączę się do tematu, też mam przewiewy na tylnich drzwiach po wypadku. Co myślicie jakby przykleić uszczelkę typu do okien? Są cienkie, mają gdzieś z 1mm grubości. Dodatkowo po remoncie szyba od strony kierowcy mi sie nie zamyka sama. Musze jej pomóc dłonią. Silniczek wydaje mi się w porządku, może z prowadnicą po której idzie szyba jest problem? Dodatkowo jak się uniesie ją do końca to od zewnątrz widać przytarcie na środku szyby. Pozdrawiam
@Krychuu, tylne drzwi powinieneś móc wyregulować na zawiasach. Szczelinę masz po całej długości, czy tak jak ja, nagle się pojawia i w kierunku jednej ze stron się poszerza?
Co do sposobu z uszczelką wydaje mi się, że może nie do końca zatrybić, ponieważ ta uszczelka sprawia, że powietrze opływające auto nie powoduje szumu uderzając o jakąś krawędź. Dając taką uszczelkę albo pozostawisz nierówność, która będzie hałasować, albo nie przykleisz jej wystarczająco równo, aby idealnie zakryła szczelinę. Myślę, że prędzej wypełnisz to sylikonem, tylko w taki sposób, że nałożysz przeźroczystą folię na uszczelkę drzwi, tak żeby dalej sięgała, przykleisz taśmą, żeby się nie przesuwała, a następnie wypełnisz szczelinę sylikonem, aby nie zakleiło Ci drzwi. Możesz nawet coś podłożyć, żeby drzwi Ci się na czas operacji całkowicie nie docisnęły(tak z 1mm), to potem przy zamknięciu będzie przylegać idealnie. Ja miałem tak w planie u siebie zrobić, widziałem gdzieś na necie też, jak tak zrobili i działało.
Co do sposobu z uszczelką wydaje mi się, że może nie do końca zatrybić, ponieważ ta uszczelka sprawia, że powietrze opływające auto nie powoduje szumu uderzając o jakąś krawędź. Dając taką uszczelkę albo pozostawisz nierówność, która będzie hałasować, albo nie przykleisz jej wystarczająco równo, aby idealnie zakryła szczelinę. Myślę, że prędzej wypełnisz to sylikonem, tylko w taki sposób, że nałożysz przeźroczystą folię na uszczelkę drzwi, tak żeby dalej sięgała, przykleisz taśmą, żeby się nie przesuwała, a następnie wypełnisz szczelinę sylikonem, aby nie zakleiło Ci drzwi. Możesz nawet coś podłożyć, żeby drzwi Ci się na czas operacji całkowicie nie docisnęły(tak z 1mm), to potem przy zamknięciu będzie przylegać idealnie. Ja miałem tak w planie u siebie zrobić, widziałem gdzieś na necie też, jak tak zrobili i działało.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga