Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

regulacja klamki wew kierowcy

Nadwozie
ODPOWIEDZ
mati007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 23 sty 2018, 19:11
Lokalizacja: Lublin

regulacja klamki wew kierowcy

Post autor: mati007 » 09 lut 2018, 16:04

Witam, niech ktoś mi doradzi bądź powie w jaki sposób mogę wyregulować - naciągnąć (linkę) klamkę wewnętrzną od kierowcy. Od zewnątrz wszystko działa normalnie jednak aby otworzyć drzwi od wewnątrz muszę je otwierać tak jakby dwa razy a czasem i 3 żeby drzwi się otworzyły.
Grzebałem trochę i wg.mnie linka nie ma opcji regulacji, regulowałem ją za pomocą opasek ele. ale wówczas drzwi nie chciały się w ogóle otworzyć dopiero jakoś centralnym udało się ale już miałem strach w oczach...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

martensite
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 12 lut 2018, 22:33
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: martensite » 13 lut 2018, 22:13

Cześć, miałem ten sam problem i rozwiązałem go przecinając pancerz i wstawiając naciętą tulejkę ze sztywnego tworzywa sztucznego (użyłem odblaskowej nakładki na szprychy rowerowe).
Obrazek
Tulejkę zabezpieczyłem przed zsunięciem opaską zaciskową w taki sposób, by mogła swobodnie przesuwać się po lince. Z długością tulejki trzeba poeksperymentować, bo tak jak napisałeś, zbyt naciągnięta linka może uniemożliwić odryglowanie drzwi gdy były wcześniej zamknięte z centralnego. Rozwiązanie działa u mnie już ponad pół roku, drzwi otwierają się lepiej, ale nadal nie ma porównania do rzadziej używanych drzwi pasażera. Myślę, że poza rozciągniętą linką duży wpływ na problemy z klamką wewnętrzną mają wytarte elementy w zamku (zaznaczone na czerwono), widać wyraźne, półkoliste wgłębienie. Jeśli patent z wydłużeniem pancerza nie pomoże, szukałbym przyczyny w zamku, może być konieczna jego wymiana, lub podmiana samej części mechanicznej na taką w lepszym stanie.
Obrazek

mati007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 23 sty 2018, 19:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: mati007 » 14 lut 2018, 20:31

dość ryzykowny patent wg. mnie, gdzieś czytałem poradę odnośnie nacięcia dodatkowego rowka przy zamku gdzie wciska się końcówkę pancerza ale pytanie czy uchwyt na pancerz się nie złamie..
dzięki za odpowiedz i pomysł do przemyślenia <okok>

martensite
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 12 lut 2018, 22:33
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: martensite » 14 lut 2018, 21:04

Początkowo też naciąłem dodatkowy rowek, jest to na pewno opcja warta przetestowania. U mnie niestety uchwyt wprawdzie się nie złamał, ale miejsce nowego nacięcia nie było wystarczająco sztywne i po kilku dniach, gdy drzwi były latem mocno rozgrzane, pancerz się wypiął :( dopiero wtedy podjąłem decyzję o cięciu pancerza. Bez problemu da się to zrobić nożykiem do tapet, bez ryzyka uszkodzenia linki

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja