Witam, niech ktoś mi doradzi bądź powie w jaki sposób mogę wyregulować - naciągnąć (linkę) klamkę wewnętrzną od kierowcy. Od zewnątrz wszystko działa normalnie jednak aby otworzyć drzwi od wewnątrz muszę je otwierać tak jakby dwa razy a czasem i 3 żeby drzwi się otworzyły.
Grzebałem trochę i wg.mnie linka nie ma opcji regulacji, regulowałem ją za pomocą opasek ele. ale wówczas drzwi nie chciały się w ogóle otworzyć dopiero jakoś centralnym udało się ale już miałem strach w oczach...
regulacja klamki wew kierowcy
regulacja klamki wew kierowcy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 12 lut 2018, 22:33
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gniezno
- Kontakt:
Cześć, miałem ten sam problem i rozwiązałem go przecinając pancerz i wstawiając naciętą tulejkę ze sztywnego tworzywa sztucznego (użyłem odblaskowej nakładki na szprychy rowerowe).
![Obrazek]()
Tulejkę zabezpieczyłem przed zsunięciem opaską zaciskową w taki sposób, by mogła swobodnie przesuwać się po lince. Z długością tulejki trzeba poeksperymentować, bo tak jak napisałeś, zbyt naciągnięta linka może uniemożliwić odryglowanie drzwi gdy były wcześniej zamknięte z centralnego. Rozwiązanie działa u mnie już ponad pół roku, drzwi otwierają się lepiej, ale nadal nie ma porównania do rzadziej używanych drzwi pasażera. Myślę, że poza rozciągniętą linką duży wpływ na problemy z klamką wewnętrzną mają wytarte elementy w zamku (zaznaczone na czerwono), widać wyraźne, półkoliste wgłębienie. Jeśli patent z wydłużeniem pancerza nie pomoże, szukałbym przyczyny w zamku, może być konieczna jego wymiana, lub podmiana samej części mechanicznej na taką w lepszym stanie.
![Obrazek]()
Tulejkę zabezpieczyłem przed zsunięciem opaską zaciskową w taki sposób, by mogła swobodnie przesuwać się po lince. Z długością tulejki trzeba poeksperymentować, bo tak jak napisałeś, zbyt naciągnięta linka może uniemożliwić odryglowanie drzwi gdy były wcześniej zamknięte z centralnego. Rozwiązanie działa u mnie już ponad pół roku, drzwi otwierają się lepiej, ale nadal nie ma porównania do rzadziej używanych drzwi pasażera. Myślę, że poza rozciągniętą linką duży wpływ na problemy z klamką wewnętrzną mają wytarte elementy w zamku (zaznaczone na czerwono), widać wyraźne, półkoliste wgłębienie. Jeśli patent z wydłużeniem pancerza nie pomoże, szukałbym przyczyny w zamku, może być konieczna jego wymiana, lub podmiana samej części mechanicznej na taką w lepszym stanie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 12 lut 2018, 22:33
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gniezno
- Kontakt:
Początkowo też naciąłem dodatkowy rowek, jest to na pewno opcja warta przetestowania. U mnie niestety uchwyt wprawdzie się nie złamał, ale miejsce nowego nacięcia nie było wystarczająco sztywne i po kilku dniach, gdy drzwi były latem mocno rozgrzane, pancerz się wypiął
dopiero wtedy podjąłem decyzję o cięciu pancerza. Bez problemu da się to zrobić nożykiem do tapet, bez ryzyka uszkodzenia linki
