Witam serdecznie,
Chciałbym się dowiedzieć od bardziej wiedzących jak to jest z gniazdem zapalniczki w A6.
Zauważyłem, że pomimo zgaszenia auta i zamknięcia go, gniazdo jest dalej aktywne.
Czy to jest normalne? czy gniazdo gaśnie po pewnym czasie?
Zastanawia mnie to, ponieważ chcę zamontować na stałe kamerę oraz ładowarkę USB podpięte pod przewody od zapalniczki i wszystko schować pod kokpitem, aby ładnie wyglądało. Kamera ma się uruchamiać w momencie zapalenia silnika, tak samo ładowarka, ale żeby gasły po wyłączeniu silnika i zamknięcia auta, a nie żarły aku.
Kamerę teoretycznie mogę podpiąć pod przewód od radia, który daje napięcie po przekręceniu stacyjki, ale wolę pod zapalniczkę.
A6 Avant - Gniazdo zapalniczki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 575
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Jeżeli zapalniczka nie gaśnie po wyłączeniu stacyjki, nie podpinaj pod nią. Różnie jest w samochodach z zapalniczką. Czasem są załączane po stacyjce a czasem mają stałe zasilanie albo gasną z opóźnieniem. Nie wiem jak jest dokładnie z C5 ale podejrzewam, że usypia się po paru minutach. Poszukaj w okolicy bezpieczników jakiś przewód, który dostaje prąd z momentem przekręcenia stacyjki i tam się podłącz. Zabezpiecz to jeszcze jakimś małym bezpiecznikiem na przewodzie do zasilacza kamerki. Kabelek puść lewym słupkiem przy szybie i dalej podsufitką do lusterka wewnętrznego. Nie będzie go prawie widać przy kamerce.
W swoim montując kamerkę użyłem małego przełącznika trzypozycyjnego. Środek jest neutralny, prawy łączy prąd po stacyjce a lewy połączony ze stałym zasilaniem. Normalnie kamerka uruchamia się ze stacyjką i z nią gaśnie, bo przełącznik mam pod deską skręcony w prawo. Gdy robię coś przy włączonej stacyjce, wyśrodkowuję przełącznik i kamerka się nie uruchamia. Gdy chcę zostawić auto z uruchomioną kamerką, przekładam na lewą pozycję (np. na czas zakupów przed marketem).
Standardowo jest zawsze po prawej i prawie w to nie ingeruję. Przełącznik jest dyskretnie schowany w okolicach kolana.
W swoim montując kamerkę użyłem małego przełącznika trzypozycyjnego. Środek jest neutralny, prawy łączy prąd po stacyjce a lewy połączony ze stałym zasilaniem. Normalnie kamerka uruchamia się ze stacyjką i z nią gaśnie, bo przełącznik mam pod deską skręcony w prawo. Gdy robię coś przy włączonej stacyjce, wyśrodkowuję przełącznik i kamerka się nie uruchamia. Gdy chcę zostawić auto z uruchomioną kamerką, przekładam na lewą pozycję (np. na czas zakupów przed marketem).
Standardowo jest zawsze po prawej i prawie w to nie ingeruję. Przełącznik jest dyskretnie schowany w okolicach kolana.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Taki miałem właśnie plan zamontować kamerę aby nie było jej wcale widać i przewody pod tapicerką puścić. Podepnę się pod przewód od radia, który dostaje zasilanie ze stacyjki, to będzie najprostrze rozwiązanie. A samą zapalniczkę sprawdzę kiedy jak będę miał więcej czasu się zamknąć w aucie i poczekać.
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
Nie ma po co, działa stale w C5. Nie raz zostawiałem tel podpięty pod zapalniczkę opuszczając auto by się naładował jak potrzebowałem a nie mogłem siedzieć w środą cały czas.stingear pisze: A samą zapalniczkę sprawdzę kiedy jak będę miał więcej czasu się zamknąć w aucie i poczekać.
Fuck Fuel Economy
Odnośnie podpięcia zasilania to prościej jest do szyny, którą masz po lewej stronie pod kierownicą (trzeba zdjąć dolny plastik). Ja tam podpiąłem na stałe CB radio. Sprawdź tylko miernikiem w którym miejscu jest zasilanie po stacyjce. Wg mnie prostsze rozwiązanie niż wpinanie się w zasilanie radia - na pewno mniej rozbierania 
