Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ANB 1.8 150 KM] Budyń na bagnecie i wymiana oleju

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
gregory135
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 28 lut 2017, 08:19
Lokalizacja: Chojnice

[ANB 1.8 150 KM] Budyń na bagnecie i wymiana oleju

Post autor: gregory135 » 01 lut 2018, 15:18

Witajcie. Od dwóch miesięcy zmagam się z problemem powstającego budyniu na bagnecie. Co prawda samochód jest w 90 % użytkowany w trybie miejskim , ale nie raz pojadę go trochę przepalić na obwodnicę. Co najlepsze pod korkiem jest cały czas czysto , płynu chłodniczego nie ubywa , nie ma w nim śladów oleju. Silnik cały czas pracuje dobrze nic się z nim specjalnego nie dzieje.
Mam teraz przejechane od ostatniej wymiany 8 tysięcy kilometrów. W tym miesiącu minie rok od zmiany oleju więc muszę go teraz wymienić. Poprzedni właściciel miał mobila 10W40 , ja zalałem Castrola za namową mechanika również 10W40. Wiem że był to błąd i doczytałem na forum żeby zalać Motula lub Valvoline. Zastanawiam się czy nie muszę teraz zrobić płukanki żeby usunąć tą maź z silnika? Czy nie lepiej spróbować zmienić na 5W40?
Proszę Was o poradę jak sobie z tym poradzić? Czy można jakoś zdiagnozować czemu ta maź cały czas tam siedzi i czy lepszy olej może temu zaradzić?

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 01 lut 2018, 21:09

Valvoline, ok, motul x-cess to słaby olej. Zrób płukankę i zalej (jak nie bierze oleju) Mobil 1 New Life0W40 (bez ESP). Jak łyka to dobry 5W40. To, że przegonisz na obwodnicy to nic nie znaczy. Jaką masz temp oleju? U mnie na trasie jest 100 stopni. Obejrzyj ten filmik:

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 01 lut 2018, 22:23

Co do jazdy po mieście i krótkich odcinkach to zamiat bagnetu martwiłbym się odmą bo zaraz przyjdą mrozy i może być tak że braknie Ci oleju. Zainteresuj się szczególnie zaworkiem na tipie bo tam lubi się gromadzić woda czy ten "budyń". Olej motul 5w40 xcess czy valvoline jak najbardziej.

gregory135
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 28 lut 2017, 08:19
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: gregory135 » 02 lut 2018, 11:17

Dziś spojrzałem na bagnet. Tej maźi jest jakby mniej.Dolałem trochę oleju bo wydawało mi się że jest na granicy minimum. Kilkukrotnie sprawdzając czy stan oleju się polepszył tego "budyniu" ubywało i zostawały tylko śladowe ilości. Widziałem że w tej rurce od bagnetu na ściankach widać że ta maź tam się cały czas znajduje.
Zamówiłem dziś olej: Valvoline SynPower 5w40 5l ACEA A3/B4 RN0710 oraz płukankę LIQUI MOLY 2640 Engine Flush. Będę we wtorek wymieniać, oraz wpadnę do mechanika żeby przeczyścił smoka i sprawdził dokładnie o co tam chodzi. Czy możecie mi powiedzieć o co chodzi z tym zaworkiem na tipie bo nie jestem aż tak kumaty w mechanice.
Jeśli chodzi o odmę to sprawdzać to tak jak na załączonym filmie?

Dzięki za pomoc.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 02 lut 2018, 16:23

Nie, wyciągnij grzybka zamontowanego na tipie, widać go z góry stojąc przed maską po lewej stronie, wykręcić i zobaczyć co w środku.

Trynio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 21 kwie 2016, 22:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trynio » 03 lut 2018, 14:33

Ja się podepnę pod ten temat, bo sytuacja praktycznie identyczna.
Lecz u mnie, w pewnym momencie faktycznie było mało płynu chłodniczego.
Nie wiem, jak szybko uciekł, bo ostatnio go sprawdzałem jakieś 3 miesiące wstecz.
W każdym razie, po dolaniu płynu - nie ubywa go.
Masło na bagnecie, lecz pod korkiem czysto.
Innych problemów nie zauważyłem.
Za 2-3 tysiące kilometrów będę zmieniał olej.
Rozumiem, że wypadałoby wypłukać tą maź?
Oleju trochę łyka. Na 10 000km około 1.5 litra.

volvo132
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 30 wrz 2014, 12:48
Imię: Wojtek
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: volvo132 » 04 lut 2018, 23:24

maź w okresie zimowym jest zjawiskiem normalnym na krótkich dystansach. U mnie mam dokładnie to samo, dzień w dzień robię 2x po 7km do pracy. Wystarczy, że zrobię trasę, po której trochę przegonię auto i maź znika. Przy krótkich dystansach w 1.8t trzeba sprawdzać na bieżąco stan odmy na całym odcinku, gdyż mi raz już ją wystrzeliło podczas ostrzejszej zimy 3 lata temu.
Było - A6 C5 Avant 2000 1.8T
Teraz - Seat Leon 5F 2019 Xcellence 1.5 TSI
Będzie/kolejne - na pewno Audi :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga