Witam
Samochód to A6 C7 2012 3.0 180KW CDUC. Problem jak w temacie. Nawet jak go zamykam, wentylator chodzi dosyć długo. VCDS (oryginalny ADACO anie ryżowy) pokazuje błąd:
4527-Obwód sterujący wentylatora chłodnicy płynu chłodzącego 1 P0480 00(047)-usterka elektryczna
Niby sprawa czytelna ale nie do końca. Sprawdziłem bezpieczniki na podszybiu i są ok (innych nie znalazłem). Przewody od wentylatorów do bezpieczników też ok. Zakupiłem nawet moduł wiatraka wentylatora ale problem ten sam. Słyszałem o akcji serwisowej na wadliwe wiązki, ale nie wiem czy to dotyczy tego modelu. Podpowiedzcie gdzie te przewody niby się przecierały?
Co ciekawe w ramce zamrożonej VCDS mam informacje w jakich okolicznościach ten błąd występuje.Mówię o tym bo mam tam dwie temp. wody co mnie trochę dezorientuje:
Temperatura płynu chłodzącego 12 stopni C
Temperatura w układzie chłodzenia -273,1 stopnia C
Jeszcze kilka innych informacji na temat temp. wody na wyjściu z chłodnicy itp.
Czujnik temperatury płynu zlokalizowałem i reaguje na wypięcie wtyczki, ale ta druga temperatura to dla mnie zagadka. Wiecie o co chodzi,bo może walnął jakiś inny czujnik i stąd ten błąd.
Mile widziane jakiekolwiek sugestie.
Po otwarciu drzwi od razu startuje wentylator na chłodnicy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 31 lip 2012, 11:12
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 31 lip 2012, 11:12
- Lokalizacja: Kraków
Dziękuję za sugestię. Odnośnie bloków pomiarowych były one w pompowtryskach , w CR mamy Pomiary Rozszerzone i tam też jest Temperatura w układzie chłodzenia -273,1 stopnia C. Orientujesz się może odnośnie tej wiązki? Czy w C7 też był z nią problem?
[ Dodano: 2018-01-20, 20:02 ]
Problem rozwiązany,może komuś tym kiedyś pomogę. W C7 również jest wadliwa wiązka przewodów wentylatora,ale na odcinku od bezpieczników na środku podszybia do sterownika silnika. Należy jednak kabelki przestrzelić miernikiem bo wizualnie wyglądają dobrze. U mnie dopiero przy próbie mocnego rozciągnięcia znalazłem miejsce gdzie przewód był utleniony, bo izolacja wyglądała normalnie bez przetarć.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2018-01-20, 20:02 ]
Problem rozwiązany,może komuś tym kiedyś pomogę. W C7 również jest wadliwa wiązka przewodów wentylatora,ale na odcinku od bezpieczników na środku podszybia do sterownika silnika. Należy jednak kabelki przestrzelić miernikiem bo wizualnie wyglądają dobrze. U mnie dopiero przy próbie mocnego rozciągnięcia znalazłem miejsce gdzie przewód był utleniony, bo izolacja wyglądała normalnie bez przetarć.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 104
- Rejestracja: 07 sty 2015, 18:13
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Pomorskie
Witam czy to może mieć związek z moim problemem pacjent jak opisie
Wentylatory elektryczne ten od klimy za chłodnica strona pasażera i ten przed chłodnica strona kierowcy po włożeniu kluczka bez odpalania włączają się nawet bez kluczyka w stacyjce wystarczy że odepnę klemę i podepnę reagują i się kręcą (teraz mamy zimno silnik tez jest zimny) Włączę silni dalej się kręcą , silnik trochę pochodzi powiedzmy minutę i po zgaszeniu i zamknięciu samochodu wentylatory potrafią się kręcić do pół godziny. Sprawdzone czujnik przy chłodnicy przekaźniki 370 i 372 wentylatory nie reagują przy rozłączaniu tych elementów, dopiero odpięcie wtyczek od modułu wentylatora 8D0959501D wentylatory staja Zakupiłem drugi moduł taki sam ja oryginał Zdemontowałem stary założyłem drugi i jest poprawa ale nie wiem czy to ma na tym polegać przed wymianą po włożeniu kluczyka w stacyjkę bez odpalania silnika oba wentylatory zaczynają się kręcić i po włączeniu silnika kręcą się nadal oba. Teraz po wymianie po włożeniu kluczyka kręcą się oba po zapaleniu silnika oba przestają się kręcić czy to tak ma być proszę oświećcie mnie Bo oba wentylatory biorą sporo prądu i jak przyjdą mrozy to kręcenie się wentylatorów może być przyczyna za mocnego rozładowania aku i co tym idzie rano problem z odpaleniem co może sprawdzić a może tak ma być
Wentylatory elektryczne ten od klimy za chłodnica strona pasażera i ten przed chłodnica strona kierowcy po włożeniu kluczka bez odpalania włączają się nawet bez kluczyka w stacyjce wystarczy że odepnę klemę i podepnę reagują i się kręcą (teraz mamy zimno silnik tez jest zimny) Włączę silni dalej się kręcą , silnik trochę pochodzi powiedzmy minutę i po zgaszeniu i zamknięciu samochodu wentylatory potrafią się kręcić do pół godziny. Sprawdzone czujnik przy chłodnicy przekaźniki 370 i 372 wentylatory nie reagują przy rozłączaniu tych elementów, dopiero odpięcie wtyczek od modułu wentylatora 8D0959501D wentylatory staja Zakupiłem drugi moduł taki sam ja oryginał Zdemontowałem stary założyłem drugi i jest poprawa ale nie wiem czy to ma na tym polegać przed wymianą po włożeniu kluczyka w stacyjkę bez odpalania silnika oba wentylatory zaczynają się kręcić i po włączeniu silnika kręcą się nadal oba. Teraz po wymianie po włożeniu kluczyka kręcą się oba po zapaleniu silnika oba przestają się kręcić czy to tak ma być proszę oświećcie mnie Bo oba wentylatory biorą sporo prądu i jak przyjdą mrozy to kręcenie się wentylatorów może być przyczyna za mocnego rozładowania aku i co tym idzie rano problem z odpaleniem co może sprawdzić a może tak ma być