Po naprawie skrzyni biegow szarpanie przy ruszaniu
Po naprawie skrzyni biegow szarpanie przy ruszaniu
Witam. Jak w temacie. Oddalem skrzynie do regeneracji, problem wskakiwania w tryb awaryjny znikl ale po odebraniu auto przy skrecie lewo lub prawo szarpie, najmocniej gdy skrecone kola i ruszam z miejsca. Jak skrecam na wolniutkiej jezdzie odczuwa sie wszystkie kola (tak to ujme). Natomiast przy ruszaniu z miejsca doslownie szarpie mi tyl. Wszystko zaczelo sie po regeneracji skrzyni, mechanik twierdzi ze to pewnie wina oleju bo rzadszy wlali i powinno minac jak nie to wymienia olej ( nie w skrzyni) nie pamietam jak to nazwal. Zrobilem ok 1500km i wciaz to samo. Niestety nie moge go oddac do nich spowrotem bo musialem wyjechac do DE. Pytanie czy ktos moze mniej-wiecej opsac co moze byc bo bede chyba musial auto wstawic do mechanika. Dziekuje za wszelka pomoc.
Zafik
To naprawde moze byc wina oleju? Nie chcialo mi sie wierzyc. Bylem przekonany ze cos zle poskladali i mi caly naped padne
No ale co zrobic, laik jestem w tych sprawach
Dzieki wielkie.W poniedzialek smigam do mechanika.
[ Dodano: 2018-01-06, 19:34 ]
A tak przy okazji to dodam jeszcze ze przy predkosci ok 80-100 lub wyzej na 6 biegu slychac (buczenie) w aucie i troche trzesie: Jakas diagnoza?


[ Dodano: 2018-01-06, 19:34 ]
A tak przy okazji to dodam jeszcze ze przy predkosci ok 80-100 lub wyzej na 6 biegu slychac (buczenie) w aucie i troche trzesie: Jakas diagnoza?

Zafik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Tak jak pisał repek92, problem może leżeć w złym oleju w torsenie, który spina wszystkie cztery koła. Podczas manewrowania przy niskich prędkościach czuć tarcie/drgania kół/nadwozia.
Te drgania przy 80-100 km/h to taka tarka jak jazda po kosce brukowej? Może też to powodować zły olej w torsenie i potęgować się w zakręcie.
Te drgania przy 80-100 km/h to taka tarka jak jazda po kosce brukowej? Może też to powodować zły olej w torsenie i potęgować się w zakręcie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nie chcę Cię martwić, ale do torsenu trzeba wlać olej z ASO, ponieważ zawiera on specjalny dodatek (Sturaco FM 1992), który zapewnia ciągłość filmu olejowego podczas pracy torsenu. Jeśli masz teraz wlany inny, to został on wymyty i go nie ma w odpowiedniej ilości. Problem jest taki, że litr oleju kosztuje ok. 550 zł, a potrzeba tylko pół litra. Możesz z kimś się umówić, to weźmie resztę. Chętnych będzie sporo
.

- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Wpisując ten numer zamiennik to 75w140.
profile.htm?mode=viewprofile&u=67062. Ten kolega miał połowę butelki do sprzedania napisz do niego może ma jeszcze
profile.htm?mode=viewprofile&u=67062. Ten kolega miał połowę butelki do sprzedania napisz do niego może ma jeszcze
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Żaden z zamienników nie posiada tego dodatku, więc nie ma
. Wydaje mi się, że jest to olej 75W140 LS. Można spróbować zalać tym Castrolem, ale nie gwarantuję, że będzie wszystko w porządku
.

