Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ASB 3.0 232 KM] Duże spalanie 22L/100km

Silniki wysokoprężne
sebus_x
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 29 lis 2016, 13:30
Lokalizacja: Wrocław

[ ASB 3.0 232 KM] Duże spalanie 22L/100km

Post autor: sebus_x » 25 gru 2017, 19:02

Witam,

Otóż mam problem ze swoją Audi A6 C6 3.0TDI ASB Tiptronic+Q. Zaczęło się od dużego spalania na pełnym baku przejechałem jedynie 350km. Po podłączeniu się VCDS pokazał mi się błąd SONDY LAMBDA(za bogata mieszanka), więc po rozeznaniu się co to za błąd wymieniłem sonde na nową firmy BOSCH. W tym czasie zapchał się DPF, który po wymianie sondy wypaliłem. Byłem zmuszony do wlania nowego oleju, bo paliwo dostało się do komory silnika. Oprócz wymiany sondy przy okazji wyczyściłem przepustnice, zawór EGR, kolektory ssące z klapami i zmieniłem uszczelki w układzie dolotowym na nowe.
Byłem przeświadczony, że problem rozwiązałem, ale w tym momencie spalanie jest w granicach 18-19L/100km, nawet włączyło mi się automatyczne dopalanie DPF. Po podłączeniu VCDS'a nie ma żadnego błędu, a korekcje wtrysków załączam poniżej. Czy ktoś wie gdzie mam jeszcze szukać przyczyny? Będę wdzięczny za pomoc.
Obrazek

Letemknow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 03 lip 2016, 10:28
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: Letemknow » 25 gru 2017, 22:30

Zrób korekty grup 72-77 jakieś inne objawy dymienie falowanie obrotów nie równa praca silnika?

sebus_x
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 29 lis 2016, 13:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebus_x » 26 gru 2017, 15:04

Letemknow, zrobiłem logi statyczne (1min) przy wyłączonej klimatyzacji na rozgrzanym silniku. Wstawiam linki:

Statyczny:
Grupy 102, 104: http://vaglogi.pl/log-102_104_U92bZ.html
Grupy 001, 002, 003: http://vaglogi.pl/log-001_002_003_z49Z2.html
Grupy 013, 014: http://vaglogi.pl/log-013_014_HE86hWg.html
Grupy 040, 041, 043: http://vaglogi.pl/log-040_041_043_183iV.html
Grupy 072, 073: http://vaglogi.pl/log-072_073_274soVa.html
Grupy 074, 075: http://vaglogi.pl/log-074_075_kBCj10D.html
Grupy 076, 077: http://vaglogi.pl/log-076_077_bz9BSHS.html
Ostatnio zmieniony 26 gru 2017, 20:25 przez sebus_x, łącznie zmieniany 2 razy.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 gru 2017, 15:09

Wtrysk nr 2, 4 i 5 są dość mocno zapieczone. Natomiast czujnik różnicy ciśnienia nie pokazuje żadnego zapełnienia filtra, a to jest podejrzane.

sebus_x
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 29 lis 2016, 13:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebus_x » 27 gru 2017, 01:34

Co w takim wypadku? <uoee> mat1324

Dymienia nie zauważyłem.
Falowanie i nierówna praca silnika występuje przez około 5sek. podczas rozruchu na zimnym silniku, ale potem wraca do normy.

[ Dodano: 2017-12-27, 01:34 ]
mat1324 pisze:Wtrysk nr 2, 4 i 5 są dość mocno zapieczone. Natomiast czujnik różnicy ciśnienia nie pokazuje żadnego zapełnienia filtra, a to jest podejrzane.
mat1324 czytałem Twoje wypowiedzi pod innymi tematami związanymi z DPF i czujnikiem G450, który wartość pokazuje wq polu 104.3.

Powiedz mi proszę co mogę zrobić z tym fantem?
Najpierw zakodować, jeżeli po gazowaniu na postoju wartość nie zmienia się to czujnik wymienić na nowy?

Wtryski oddać do czyszczenia czy dolać jakiś dodatek do paliwa?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 gru 2017, 02:32

Trzeba byłoby sprawdzić czy są podpięte oba przewody do tego czujnika. W przedlifcie jeden jest podłączony przed a drugi za filtrem DPF. Ogólnie gdy jest chłodniej (poniżej 5*C), to silnik od razu po odpaleniu dziwnie pracuje, ale po kilku sekundach jest już w porządku. Jednak często utrzymuje wyższe obroty zanim się trochę nie zagrzeje.

Przeglądałem jeszcze raz te logi i zauważyłem, że ktoś kodował ostatni wtrysk, ponieważ ma zerowe korekty. Możliwe, że po tysiącu kilometrów korekty się wyrównają i wtryski 2, 4 i 5 nie będą podejrzane.

Wtryski chwilowo odpuściłbym, a zająłbym się sondą lambda, ponieważ uszkodzona powoduje spore spalanie. Są dwie możliwości: uszkodzona wiązka sondy albo kupiłeś złą sondę.

sebus_x
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 29 lis 2016, 13:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebus_x » 27 gru 2017, 18:25

Cześć,

Jeżeli chodzi o sonde lambde to jest dobrana dobra, ma inny nr części, ale katalogowo się zgadza :)
Dzisiaj dobrałem się do czujnika G450. Ma dwa przewody, który tak jak wspomniałeś, że jeden jest przed DPF, a drugi za. Odpiąłem wtyczkę, wtedy wyrzuciło błąd w VCDS po czym ponownie go podłączyłem. Ponieważ wartość w MVB 104.3 była ciągle zero. Zaobserwowałem, że po uruchomieniu silnika ta wartość z 14 spada znów do 0 i tak też zostaje.

Dzisiaj dopalę DPF w trakcie jazdy włączając procedurę, a po tej czynność na nowo dodam DPF jak i czujnik G450, ponieważ mechanik, który wyczyści mi DPF na maszynie przyjmie mnie dopiero po nowym roku.
Poniżej załączam logi, które są zrobione na zimnym silniku, lecz moje pytanie brzmi czy to normalne, że wartość w MVB 104.3 spada i zostaje na 0?

Grupy 001, 076, 077: http://vaglogi.pl/log-076_077_001_a7r9Ig.html
Grupy 001, 074, 075: http://vaglogi.pl/log-074_075_001_zI6wTKO.html
Grupy 001, 072, 073: http://vaglogi.pl/log-072_073_001_29tHKv.html
Grupy 001, 013, 014: http://vaglogi.pl/log-013_014_001_cLh084H.html
Grupy 001, 102, 104: http://vaglogi.pl/log-102_104_001_wua33F8.html

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 gru 2017, 18:36

Wygląda na uszkodzony czujnik G450, ale to nie tłumaczy większego spalania. Podaj numer tej sondy, ponieważ wiele razy spotkałem się z tym, że ludzie twierdzą, że dobrane są dobrze części, a jak przyjdzie co do czego to są złe.

sebus_x
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 29 lis 2016, 13:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebus_x » 27 gru 2017, 22:33

Zamontowana była sonda o nr 059 906 262 H, a kupiłem o nr 0 281 004 148 :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 gru 2017, 22:54

Podana przez Ciebie sonda montowana była w wersjach poliftowych :). Widocznie już ktoś tam grzebał. Numer zamiennika odpowiada jednak też tej co powinna być. Podany numer Boscha to zestaw naprawczy. Dla mnie sonda nadal jest uszkodzona i spalanie nie spada.

Juicer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 gru 2017, 10:38
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Juicer » 28 gru 2017, 13:02

dokładnie, podany numer Boscha to zestaw naprawczy. podmień sondę bo z Twojego opisu wynika że tylko ona zdechła

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 28 gru 2017, 15:48

Juicer pisze:dokładnie, podany numer Boscha to zestaw naprawczy. podmień sondę bo z Twojego opisu wynika że tylko ona zdechła
jak to zestaw naprawczy? to bez sondy czy jak, nie rozumiem..

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 gru 2017, 16:29

Oprócz sondy są różne opaski, łączniki itp. Może być tak, że będzie za długa, bo pasuje do wielu modeli.

sebus_x
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 29 lis 2016, 13:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebus_x » 03 sty 2018, 22:07

Auto zaczęło pracować poprawnie po zmianie stacji benzynowej, spalanie wróciło do normy.
Słaba jakość paliwa wpłynęła na pracę wszystkich podzespołów.

Byłem na szczegółowej diagnostyce w poleconym warsztacie przez znajomego.
DPF drożny, wtryski chodzą poprawnie, nigdzie nie ma niepokojących objawów.

Dziękuję za zaangażowanie !
Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w Nowym Roku! :) :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja