Witam wszystkich.
Jestem nowym posiadaczem audi A6 C6 2008r. 3.2 avant. Samochód zakupiłem z komisu. Miał uszkodzoną lewą głowice. Pęknięcie powodowało dostawanie się płynu chłodniczego do silnika. Po odpaleniu strasznie dymił. Została wymieniona głowica, łańcuch rozrządu, napinacz, a także olej z filtrem (shell 5W30). Zimny silnik pracuje cicho, jednak zarówno i zimny i ciepły silnik dymi. Ciepły jednak trochę słabiej. Silnik pracuje równo. Czy powodem dymienia może być fakt, że płyn chłodzący poszedł w silnik i katalizatory i jeszcze się nie wypalił? Przejechałem ok. 300 km.
Dymienie z tłumików
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Nikt ci nie odpowie na takie pytanie . A w każdym razie odpowiedź nie będzie miarodajna . Bo każdy ma jakieś swoje pojęcie "większego dymienia na biało "zamów sobie na allegro za kilkanaście złotych tester spalin w płynie chodzącym i będziesz miał 100% pewności . Jeśli nie czujesz się na siłach taki test przeprowadzić to wiele warsztatów za podobna kwotę ci to sprawdzi i wiesz na czym stoisz zamiast gdybania na forum czy powinien dymić trochę czy bardziej czy lekko