audi a6 3.0 bi turbo problem z szarpaniem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 14 gru 2015, 19:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnoslaskie
audi a6 3.0 bi turbo problem z szarpaniem
Witam od długiego już czasu zmagam się ze sporadycznym, występującym czasem kilka dni pod rząd czasem kilka razy w miesiącu szarpaniem. Dodatkowo występuje w naprawdę specyficznych warunkach. Podczas jazdy pod lekkie wzniesienie w przedziale obrotów silnika 1200-1600 bez względu jaki bieg i do czasu osiągnięcia 90°C. Na początku wydawało mi się że to wina silnika i z takim stwierdzeniem pojechałem pierwszy raz do aso. Tam oczywiście nic nie znaleźli i kazali jeździć dalej. Jako że miałem jeszcze gwarancję to się tym mocno nie przejmowałem. Kiedy zaczęło się to nasilać postanowiłem pojechać jeszcze raz. Po kilku dniach telefon z audi że już naprawione. Wymienili 1 wtrysk i resztę przeczyścili. Zdziwiłem się bo jak podłaczałem vaga to co prawda był błąd 7140 - Function Restriction due to Faults in Other Modules, nie wiem co on oznacza ale chyba nic z wtryskami, ale myślę sobie że naprawa na gwarancji więc nie wnikam. W dniu odbioru auto jedzie super więc zadowolony wróciłem do domu. Dwa dni pózniej szarpanie wróciło. Telefon do audi a oni wielkie zdziwienie, ale kazali przyjechać i zostawić samochód. Na drugi dzień dzwonią że oni nie widzą problemu i umówili mnie na jazdę próbną z majstrem warsztatu tak żebym to ja kierował i żeby silnik był zimny. Na szczęście udało sie za pierwszym razem i auto szarpało. Diagnoza skrzynia biegów. Oni mają pięć typów co to może być więc kazali uzbroic się w cierpliwość. O dziwo po 3 dniach telefon że już wszystko ok i wystarczyła aktualizacja skrzyni biegów, którą zrobili już w pierwszy dzień ale nastepne 2 dni testowali żeby już nie było problemu. Odebrałem auto i powtórka z rozrywki po 2 dniach szarpanie wróciło. Jednak teraz przez tą ich "aktualizację" skrzynia przy 1400 obr wrzuca wyższy bieg jeśli auto nie czuje większego obciążenia i ten moment już nawet mi jest ciężko znaleźć, ale jak zacznie szarpać to jest dokładnie tak jak było. Powiedziałem im o tym a oni nawet mnie nie słuchają, już nie ma rozmowy o tych pięciu typach. Według nich jest ok. Dodatkowo teraz skończyła się gwarancja.
Może Wy macie jakieś pomysły bo mi już ręce opadają.
Może Wy macie jakieś pomysły bo mi już ręce opadają.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Trochę dziwne, że po wizycie w ASO zawsze na dwa dni był spokój
. Nie ma innych błędów? Błąd, który podałeś informuje o tym, że w innych modułach/sterownikach są błędy i auto jest ograniczane. Według mnie jakiś czujnik pokazuje błędne dane i dopóki silnik nie osiągnie 90*C, to sterownik silnika wariuje i szarpie. Za każdym razem pewnie kasowali błędy i przez pewien czas było dobrze. Szkoda, że trafiłeś na takie ASO, które tylko starało się doczekać końca gwarancji
.
Osobiście mam znajomości w poznańskim ASO i na pewno nie miałbym takich problemów. Oddaje auto do serwisu, więc mają mi je naprawić.


Osobiście mam znajomości w poznańskim ASO i na pewno nie miałbym takich problemów. Oddaje auto do serwisu, więc mają mi je naprawić.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 14 gru 2015, 19:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnoslaskie
był ostatnio bład związany z odczytami temperatury, ale naprawiali to na gwarancji to nie dostałem żadnego potwierdzenia. Wiem tylko od mechanika że abgaz sensor 4 modól 2 czy jakoś tak i on kategorycznie twierdził ze to nie jest powiązane z szarpaniem. Będę przenosił dalsze poszukiwania problemu do Polski tylko jeszcze się zastanawiam czy jechać do Audi czy do jakiś szpecy od skrzyń automatycznych. Jako że nie mam żadnych informacji na tema ASO Wrocław to jeśli jesteś zadowolony z usług Twojego ASO Mateusz może i ja bym tam spróbował rozwiązać swój problem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 14 gru 2015, 19:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnoslaskie
Dzięki za namiary. Kurde, cały czas mam wątpliwości co robić. W sumie tak jak pisałem mam 2 możliwości, a może nawet 3
. Pierwsza to pojechać do serwisu skrzyń biegów np: ASB Długołęka niby jest polecane. Druga to naprawa w ASO którą poleciłeś a trzecia to jeździć dalej aż coś padnie i liczyć na to, że mimo zakończenia gwarancji ASO w DE poczuje się do winy i naprawi auto na własny koszt bądź pół na pół
Edit
Znalazłem w necie że problem jest na większą skale i dotyczy silników bi turbo!!!
U mnie nie za dobrze z Niemiecki więc może znajdzie się ktoś u nas na forum kto by wydobył z tego najważniejsze informacje https://www.motor-talk.de/forum/problem ... 78373.html ?
ten dzwięk też u mnie występuje
[ Dodano: 2018-01-30, 10:56 ]
A więc jestem po kolejnej aktualizacji skrzyni. Zrobiłem juz jakies 5tys km i auto przestało szarpać
tzn czasem szarpie ale tylko przy zmianie biegów więc przyjechałem po raz kolejny do serwisu, ale tam nie było gościa który caly czas się zajmuje moim autem więc poszedłem do innego a on do mnie ze trzeba zmienic olej w skrzyni (wczesniej cały czas mówili że się nie wymienia
) zgodziłem się i wczoraj odebrałem auto wk...y bo na rachunku jest tylko 4 litry oleju bez filtra ani niczego więcej na kwotę 428 euro a na moje pretensje dlaczego nie poinformował mnie że wymieni tylko 4 litry i to bez filtra to powiedział że wiecej się nie dało a filtra tam nie ma.
Poważnie filtra tam nie ma?

Edit
Znalazłem w necie że problem jest na większą skale i dotyczy silników bi turbo!!!
U mnie nie za dobrze z Niemiecki więc może znajdzie się ktoś u nas na forum kto by wydobył z tego najważniejsze informacje https://www.motor-talk.de/forum/problem ... 78373.html ?
ten dzwięk też u mnie występuje
[ Dodano: 2018-01-30, 10:56 ]
A więc jestem po kolejnej aktualizacji skrzyni. Zrobiłem juz jakies 5tys km i auto przestało szarpać

tzn czasem szarpie ale tylko przy zmianie biegów więc przyjechałem po raz kolejny do serwisu, ale tam nie było gościa który caly czas się zajmuje moim autem więc poszedłem do innego a on do mnie ze trzeba zmienic olej w skrzyni (wczesniej cały czas mówili że się nie wymienia

Poważnie filtra tam nie ma?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Musiałbym poszukać w katalogu ZF, ponieważ w ASO na pewno nie kupisz samego filtra, ponieważ sprzedawny jest tylko w zestawie (filtr, uszczelka, śruby miski), który kosztuje ok. 1000 zł.
Edit:
W katalogach ZFa też nie występuje osobno, a jedynie w zestawie ZF 1087.298.368 lub z olejem ZF 1087.298.369. Na allegro widziałem po wpisaniu 'filtr oleju 8hp55' za 110-116 zł.
Edit:
W katalogach ZFa też nie występuje osobno, a jedynie w zestawie ZF 1087.298.368 lub z olejem ZF 1087.298.369. Na allegro widziałem po wpisaniu 'filtr oleju 8hp55' za 110-116 zł.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 14 gru 2015, 19:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnoslaskie
Właśnie wróciłem z serwisu.
Oni nie mają sobie nic do zarzucenia. Chciałem wymienić olej to go wymienili a że tylko 4 litry to nie ich wina, po prostu więcej się nie dało. Co do filtra to według nich to nie jest filter i tego się nie wymienia. Na moje zyczenie mogą to zrobic ale oleju zejdzie maksymalnie pol litra wiecej a zeby sie do tego dostac to musza wyjmowac mechatronike czy cos takiego i wtedy koszta bedą okolo 1000e. Na moje pretensje że powinni ze mną o tym porozmawiać czy chcę wymienić tylko 4 litry oleju bez filtra czy zrezygnować lub zrobić wymianę wszystkiego za 1000e to tylko wzruszyli ramionami i odpowiedzieli ze ja kazalem zrobic to oni zrobili
Oni nie mają sobie nic do zarzucenia. Chciałem wymienić olej to go wymienili a że tylko 4 litry to nie ich wina, po prostu więcej się nie dało. Co do filtra to według nich to nie jest filter i tego się nie wymienia. Na moje zyczenie mogą to zrobic ale oleju zejdzie maksymalnie pol litra wiecej a zeby sie do tego dostac to musza wyjmowac mechatronike czy cos takiego i wtedy koszta bedą okolo 1000e. Na moje pretensje że powinni ze mną o tym porozmawiać czy chcę wymienić tylko 4 litry oleju bez filtra czy zrezygnować lub zrobić wymianę wszystkiego za 1000e to tylko wzruszyli ramionami i odpowiedzieli ze ja kazalem zrobic to oni zrobili

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 14 gru 2015, 19:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnoslaskie
a co z olejem? wymienić kolejny raz?mat1324 pisze:Przecież filtr jest dostępny od razu po demontażu miski, więc co oni gadają o mechatronice. Jeśli masz dobrego mechanika, to możesz sam to zrobić. Kupujesz gotowy zestaw do wymiany ZF 1087.298.369 i działasz. Kosztuje on niecałe 1000 zł.
Niby mam termin zrobiony do szefa tego ASO bo poki co to rozmawialem tylko z gosciem ktory przyjmował moje auto, ale watpie ze cos wskoram
AUDI Bierschneider WeiĂenburgdamos pisze: Który to serwis?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 14 gru 2015, 19:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnoslaskie
U tego gościa jestem po raz pierwszy i nie wiem jak innych traktuje ale podczas dochodzenia się o to co zrobił zaczął co raz bardziej chamsko się zachowywać. Myślę że do Niemca tak by się nie odnosił. Dokładnie to oni nazywają się Auto Bierschneider GmbH i są autoryzowanym dealerem całej grupy VAG.
[ Dodano: 2018-02-07, 18:51 ]
Jestem po rozmowie z szefem. Stwierdzil że sposób naprawy jest prawidłowy, ale pracownik powinien mnie informować o tym co robią. Szczególnie jeśli wymiana oleju polega na wymianie tylko jej części a koszty do standardowych nie należą. Zaproponowali 50% rabatu wiec jestem zadowolony
[ Dodano: 2018-03-09, 21:26 ]
Zrobiłem około 2 tys km od wymiany oleju i jak się później okazało aktualizacji oprogramowania i sprawa wyglada następująco. Szarpania w zakresie obrotów 1200-1600 nie powróciły. Zmiana biegów przebiega dużo lepiej. Po raz kolejny pierwsze dni po aktualizacji jest super a po 2-4 dniach zaczyna sie to zmieniać, chociaż tym razem myślę że to dzięki wymianie oleju jest zdecydowanie lepiej ale nie idealnie.
Aktualizacja doprowadziła również do tego że jak jest zimno to przez jakieś 5 km auto jedzie tak jakby na półsprzęgle. Prędkośc jest mała a każdy bieg ma wysokie obroty i tak do póki się nie zagrzeje
Kolejna sprawa o której do tej pory nie wspominałem a może być powiązana to nie wiem jak to opisać, ale wyczuwam opóznienie na pedał gazu. Dodaje gazu a auto tak jakby po sekundzie reagowało i tak samo przy puszczaniu. Szczególnie niebezpieczne jest to jak jadę bez gazu z góry i nagle chcę szybko przyspieszyć to wtedy ta reakcja jest jeszcze dłuższa na skutek czego szczególnie żona zaczyna dodawać coraz więcej gazu i nagle auto strzela jak z procy do przodu
Kurde człowiek kupuje lepszy samochód żeby nie tracić czasu na problemy a tu co chwile coś
[ Dodano: 2018-02-07, 18:51 ]
Jestem po rozmowie z szefem. Stwierdzil że sposób naprawy jest prawidłowy, ale pracownik powinien mnie informować o tym co robią. Szczególnie jeśli wymiana oleju polega na wymianie tylko jej części a koszty do standardowych nie należą. Zaproponowali 50% rabatu wiec jestem zadowolony
[ Dodano: 2018-03-09, 21:26 ]
Zrobiłem około 2 tys km od wymiany oleju i jak się później okazało aktualizacji oprogramowania i sprawa wyglada następująco. Szarpania w zakresie obrotów 1200-1600 nie powróciły. Zmiana biegów przebiega dużo lepiej. Po raz kolejny pierwsze dni po aktualizacji jest super a po 2-4 dniach zaczyna sie to zmieniać, chociaż tym razem myślę że to dzięki wymianie oleju jest zdecydowanie lepiej ale nie idealnie.
Aktualizacja doprowadziła również do tego że jak jest zimno to przez jakieś 5 km auto jedzie tak jakby na półsprzęgle. Prędkośc jest mała a każdy bieg ma wysokie obroty i tak do póki się nie zagrzeje
Kolejna sprawa o której do tej pory nie wspominałem a może być powiązana to nie wiem jak to opisać, ale wyczuwam opóznienie na pedał gazu. Dodaje gazu a auto tak jakby po sekundzie reagowało i tak samo przy puszczaniu. Szczególnie niebezpieczne jest to jak jadę bez gazu z góry i nagle chcę szybko przyspieszyć to wtedy ta reakcja jest jeszcze dłuższa na skutek czego szczególnie żona zaczyna dodawać coraz więcej gazu i nagle auto strzela jak z procy do przodu
Kurde człowiek kupuje lepszy samochód żeby nie tracić czasu na problemy a tu co chwile coś

- adrian1000
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 22 wrz 2017, 09:43
- Imię: Adrian
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ZGY
za dużo samorządzącej elektroniki te auta mają.taba pisze: Kurde człowiek kupuje lepszy samochód żeby nie tracić czasu na problemy a tu co chwile coś
One starają się myśleć za nas... powoli zastanawiam się nad jakimś prostym amerykańcem gdzie hamuje ja a nie elektronika...
Do skrzyni też nie moge się przyzwyczaic...w omedze MV6 jakoś to lepiej chodziło - coś czuje,ze ciągu miesiąca skocze do teomotors na wymiane oleju, może coś to zmieni
ps. chyba pozostaje Ci jeżdzic dopóki całkowicie się nie zes...ra
Ostatnio zmieniony 10 mar 2018, 20:48 przez adrian1000, łącznie zmieniany 1 raz.