Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] tiptronic czy multitronic

Układ napędowy i skrzynie biegów
radzio3334
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:10
Lokalizacja: pomorskie

[A6 C5] tiptronic czy multitronic

Post autor: radzio3334 » 09 kwie 2009, 10:04

Witam :-D

Sorki za ponowne trucie tematu ale mam pytanko czy napewno mam multi ponieważ dostałem historię auta z niemiec i jest tam rubryka z której wynika że skrzynia jest tiptronic , chyba że są tam podane wszelkie wyposażenia montowane w audi w co wątpie, a może grzebane było w skrzyni i zmienili na multi chociaż raczej jest to niemożliwe, wklejam też rubryczke z dokonywanymi naprawami, może ktoś tam coś rozkmini bo ja niezbyt:(

w załączeniu rubryczki i dzięki za odp.

No i Wesołych ÂŚwiąt
<piwo>
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2009, 19:25 przez radzio3334, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 09 kwie 2009, 20:30

radzio3334 pisze:czy napewno mam multi
gałka biegów w prawo
jak masz 5 biegów to tip
jak masz 6 biegów to multi

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 09 kwie 2009, 21:00

Jaki rocznik auta?
Prosto sprawdzić jaka skrzynia. Siadasz w auto i przyspieszając na prostej bujasz obroty do powiedzmy 2000 i utrzymujesz je (starać się nie przekraczać). Jak auto nadal będzie przyspieszało (patrzysz na prędkościomierz) a obroty będą stały na tych 2000 to masz multi.
ÂŻadne auto z automatyczną skrzynią się tak nie zachowa tylko multi. Przy normalnej skrzyni automatycznej przyspieszając na każdym biegu obroty rosną w pewnym zakresie i następuje zmiana biegu i od nowa. Już gdzieś to pisałem na forum.
Powodzenia.
Nowsze tipy miały chyba też 6 biegów a nowsze multi miały 7 biegów.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 09 kwie 2009, 21:49

fassi1 pisze:Nowsze tipy miały chyba też 6 biegów a nowsze multi miały 7 biegów.
wydaje mi się, że C5 się nie załapały, chociaż mogę się mylić
z tego wyposażenia wychodziłoby, że masz tipa

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 09 kwie 2009, 23:13

Ja mam multi i w książce serwisowej mam odpowiednio:

Motorleistung/Getriebe/Herstellungsmonat/Jahr 121kw/A6M/06/00
Motorkennbuchstabe/Getriebekennbuchstabe AML/EZF

Typ skrzyni mam tak jak Ty A6M ale kod skrzyni jest inny EZF

Niech wypowiedzą się Ci co mają Tipy jak mają w książkach te numery

[ Dodano: 2009-04-09, 23:24 ]
A takie bezstopniowe skrzynie multi były produkowane w 2002r
To mówi ETKA i zalicza się do nich FSC
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 10 kwie 2009, 20:34

multitronik to skrzynka DSG

"Działa ona w ten sposób, że gdy jeden bieg, np. pierwszy, jest załączony, bieg drugi czeka w pogotowiu. Zmiana biegów następuje przez przełączanie sprzęgieł. Jedno sprzęgło &#8222;obsługuje&#8221; biegi 1-3-5, a drugie sprzęgło 2-4-6. W momencie przełączania biegów, co trwa ułamek sekundy, oba sprzęgła pracują w poślizgu, co eliminuje szarpnięcia. W przeciwieństwie do typowego rozwiązania, w przekładni DSG zastosowano sprzęgła wielotarczowe tzw. mokre, pracujące w kąpieli olejowej."
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .

Funosek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 517
Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Funosek » 10 kwie 2009, 20:48

krzys124 pisze:multitronik to skrzynka DSG

"Działa ona w ten sposób, że gdy jeden bieg, np. pierwszy, jest załączony, bieg drugi czeka w pogotowiu. Zmiana biegów następuje przez przełączanie sprzęgieł. Jedno sprzęgło &#8222;obsługuje&#8221; biegi 1-3-5, a drugie sprzęgło 2-4-6. W momencie przełączania biegów, co trwa ułamek sekundy, oba sprzęgła pracują w poślizgu, co eliminuje szarpnięcia. W przeciwieństwie do typowego rozwiązania, w przekładni DSG zastosowano sprzęgła wielotarczowe tzw. mokre, pracujące w kąpieli olejowej."
Nie pomyliłeś przypadkiem ze skrzynią S-Tronic? - tak nazywa się DSG w Audi.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 10 kwie 2009, 20:52

krzys124 pisze:multitronik to skrzynka DSG

"Działa ona w ten sposób, że gdy jeden bieg, np. pierwszy, jest załączony, bieg drugi czeka w pogotowiu. Zmiana biegów następuje przez przełączanie sprzęgieł. Jedno sprzęgło &#8222;obsługuje&#8221; biegi 1-3-5, a drugie sprzęgło 2-4-6. W momencie przełączania biegów, co trwa ułamek sekundy, oba sprzęgła pracują w poślizgu, co eliminuje szarpnięcia. W przeciwieństwie do typowego rozwiązania, w przekładni DSG zastosowano sprzęgła wielotarczowe tzw. mokre, pracujące w kąpieli olejowej."
W multitroniku nie ma biegów, to co widzisz na fisie to jest tylko wirtualne biegi wyświetlane przez kompa. Już był podawany link na forum do przekroju i budowy multi. W multi nie ma żadnych zmian biegów bo ich tam nie ma.
all-tip-tronic-a-multi-tronic-vt615.htm
W tym poście są linki do budowy wewnętrznej multi i tam nie ma żadnych biegów.
Dwie pary stożków i pomiędzy nimi szeroki łańcuch. Poruszające się stożki zmieniają obroty przenoszone na półosie i to główna zasada multi bardzo prosta wykorzystywana w wielu maszynach przemysłowych.

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 12 kwie 2009, 09:14

na skrzynkach biegów automatycznym to ja zeby spiłowałem ! ale jak mnie ktos nie rozumie to ja sie nie kłucę :mrgreen: jak i wiem ....ze zawsze sie ktoś znajdzie madrzejszy, lepiej wiedzacy itd. - a co mi tam ... <ok> <piwo>

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 12 kwie 2009, 23:29

Tu mały artykuł na temat DSG
http://www.motofakty.pl/artykul/przekladnia_dsg.html
no i tam małe zdjęcie przekroju tej skrzyni.
Jak przeczytamy popatrzymy na zdjęcie to do multi ni jak się to nie ma no i multi ma jedno sprzęgło i lansowany był bardzo dawno temu.

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 13 kwie 2009, 08:24

Brawo ! wiec nie mylic w nazywnictwie DSG z DZN
Oczywiscie nie mam na mysli Was !! :-D
Audi mialo DSG ale to juz było c6

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Re: [A6 C5] tiptronic czy multitronic

Post autor: paw1972 » 14 kwie 2009, 00:31

radzio3334 pisze:Witam :-D

Sorki za ponowne trucie tematu ale mam pytanko czy napewno mam multi ponieważ dostałem historię auta z niemiec i jest tam rubryka z której wynika że skrzynia jest tiptronic , chyba że są tam podane wszelkie wyposażenia montowane w audi w co wątpie, a może grzebane było w skrzyni i zmienili na multi chociaż raczej jest to niemożliwe, wklejam też rubryczke z dokonywanymi naprawami, może ktoś tam coś rozkmini bo ja niezbyt:(

w załączeniu rubryczki i dzięki za odp.

No i Wesołych ÂŚwiąt
<piwo>
Radzio masz multitronika. Przecież tak ładnie wynika to z wklejonych papierów serwisowych ;-)
Nie sugeruj się napisem Tiptronik. Wielu jak nie wszyscy z multitronikiem mają w kodach Tiptronik. Ale muszę powiedzieć, że auto było chyba nieźle pieszczone. Olej w skrzyni wymieniany regularnie, choć raz skasowali za 7 litrów, a innym razem za 5 l. Olej w specyfikacji dla skrzyni multi. Natomiast auto było cały czas na Long Life i jak sie nie mylę chyba na 10W40 :-(
2.5 TDI AYM 2002

MrBorrows

Re: [A6 C5] tiptronic czy multitronic

Post autor: MrBorrows » 15 kwie 2009, 21:21

paw1972 pisze:Natomiast auto było cały czas na Long Life i jak sie nie mylę chyba na 10W40 :-(
Czy to źle? Tzn. czy to gorzej jeździć na oleju Long Life, silnik zużywa się szybciej czy co?

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 15 kwie 2009, 23:03

MrBorrows pisze:Czy to źle? Tzn. czy to gorzej jeździć na oleju Long Life, silnik zużywa się szybciej czy co?
a jak myślisz co oznacza "long-life" :?: chyba nie trzeba mówić
longlife występuję tylko (jak się nie mylę) w pełnym syntetyku
nie ma go w 10w40

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 15 kwie 2009, 23:36

goly191 pisze:
MrBorrows pisze:Czy to źle? Tzn. czy to gorzej jeździć na oleju Long Life, silnik zużywa się szybciej czy co?
a jak myślisz co oznacza "long-life" :?: chyba nie trzeba mówić
longlife występuję tylko (jak się nie mylę) w pełnym syntetyku
nie ma go w 10w40
Faktycznie dopatrzyłem się teraz, że ostatnia wymiana to przejście z LL na 10W40. Chyba przy przebiegu 216 tys. km.
2.5 TDI AYM 2002

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja