Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Obsługa skrzyni TipTronic czyli manualne wbijanie i zbijanie

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Empirator
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 10 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Obsługa skrzyni TipTronic czyli manualne wbijanie i zbijanie

Post autor: Empirator » 15 paź 2017, 17:20

Witam wszystkich forumowiczów. Automat użytkuję już ponad półtora roku i wydawać by się mogło że wiem o nim już wszystko no ale nic bardziej mylnego. Co do mechaniki automatu jestem zielony jak trawa i mam pewne pytanie odnośnie jednej kwestii. Nie chcę uszkodzić skrzyni poprzez niewiedzę dlatego proszę o pomoc :)

Przypuśćmy że jeżdżę tylko i wyłącznie w trybie TipTronic - manualnej zmiany biegów. Wbijam sobie bieg kiedy chce, jest fajnie, kręcę sobie auto pod czerwone pole. W momencie kiedy dochodzi do hamowania, zwalniania itp. nie chce mi się zbijać biegów manualnie i automat robi to sam. I pytani brzmi: Czy jeśli właśnie automat sam będzie zbijał biegi bez mojej ingerencji to czy ten automat jest narażony na jakieś uszkodzenia, usterki itp? Prosto tłumacząc fajnie sobie wbić bieg kiedy chce, mogę go przytrzymać na 3-4 tyś obrotów, jest ok, ale jestem leń, nie chce mi się zbijać, niech automat zrobi to sam bo zrobi - nie ma wyjścia. Ale czy takie działanie jest czymś co może zaszkodzić skrzyni? Zepsuje ją szybciej niż w przypadku kiedy będę jeździł w trybie D?
Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 15 paź 2017, 17:25

To jest normalne nawet jakbyś miał ręczna zmianę biegów i jechał byś na niskich obrotach a wysokim biegu i byś nacisnął gaz to też powinien zredukować sam pomimo tego że masz na tiptronicu.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 paź 2017, 20:37

Jeśli sama redukuje, to znaczy, że skrzynia jest do tego przystosowana :).

zaszh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 04 lip 2015, 00:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: zaszh » 30 paź 2017, 23:27

@Empirator
Jestem zdania, że jak ma się automat to po co jeszcze szarpać lewar <lol>
Jak lubisz mieszać lewarkiem to trzeba było brać manuala ;p
Skrzyni nie zabijesz ale po co?

SZCZooR

Post autor: SZCZooR » 30 paź 2017, 23:45

Skrzynia sobie poradzi. Sama zredukuje i sama wrzuci następny bieg jak przesadzisz.
Jest to zrobione po to zeby ktoś niezbyt rozgarnięty nie zarżnął silnika bo mu się zapomniało bieg zmienić.
Nie wiem jak w c5 jest ale w nowszych autach jak się manetka zmieni przy kierownicy nawet na drive to skrzynia na chwilę zmieni bieg wedle życzenia kierowcy a po chwili wróci do swojego trybu.
W tpuaregach nie używam zmienny biegów bo ma tyle mocy że radzi sobie sam ale w audi chyba będę używał jak tylko magnesy naprawie.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 31 paź 2017, 00:22

Nie wiem jak w c5 jest ale w nowszych autach jak się manetka zmieni przy kierownicy nawet na drive to skrzynia na chwilę zmieni bieg wedle życzenia kierowcy a po chwili wróci do swojego trybu.
w C5 też działa ale dopiero od polifta ( kwestia softu sterownika , może w którys przedliftowych też zadziała ale raczej nie )

Łukasz1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Łukasz1981 » 09 lis 2017, 21:55

bendzji pisze:
Nie wiem jak w c5 jest ale w nowszych autach jak się manetka zmieni przy kierownicy nawet na drive to skrzynia na chwilę zmieni bieg wedle życzenia kierowcy a po chwili wróci do swojego trybu.
w C5 też działa ale dopiero od polifta ( kwestia softu sterownika , może w którys przedliftowych też zadziała ale raczej nie )
Mam przedlifta , końcówka 99 rok . Przy jeździe na ręcznej zmianie biegów jeżeli masz wysoki bieg , i wchodzisz w zakręt , hamujesz , i nie zredukujesz biegu w dół , to skrzynia sama zrzuci bieg na odpowiedni do aktualnej prędkości auta . Natomiast nie działa to w drug ąstronę , ... czyli na biegu pierwszym , drugim ... itd. możesz kręcić pod odcinkę , a skrzynia biegu nie wrzuci na wyższy .
Na opcji na automatycznej zmianie biegów , to wiadomo ... , skrzynia sama sobie zmienia biegi , jeżeli jedziesz autostradą i masz włączony tempomat i skrzynia wyczuje , że jest za ciężko dla silnika , ... to sama zredukuje bieg , by silnik się nie dławił ... , i po pokonaniu wzniesienia z powrotem wrzuci na wyższy bieg . Tak jest u mnie .
Wszystko jest kwestią zaprogramowania sterownika skrzyni , .... gdzieś na innym forum , jak chyba nawet nie tutaj ,jedna osoba nawet fabryczne ustawienia skrzyni zmieniła , chodziło o dynamikę zmiany biegów skrzyni . Kwestia komputera , kabla , ... i można jechać z tematem .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga