Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Obsługa skrzyni TipTronic czyli manualne wbijanie i zbijanie

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Empirator
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 10 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Obsługa skrzyni TipTronic czyli manualne wbijanie i zbijanie

Post autor: Empirator » 15 paź 2017, 17:20

Witam wszystkich forumowiczów. Automat użytkuję już ponad półtora roku i wydawać by się mogło że wiem o nim już wszystko no ale nic bardziej mylnego. Co do mechaniki automatu jestem zielony jak trawa i mam pewne pytanie odnośnie jednej kwestii. Nie chcę uszkodzić skrzyni poprzez niewiedzę dlatego proszę o pomoc :)

Przypuśćmy że jeżdżę tylko i wyłącznie w trybie TipTronic - manualnej zmiany biegów. Wbijam sobie bieg kiedy chce, jest fajnie, kręcę sobie auto pod czerwone pole. W momencie kiedy dochodzi do hamowania, zwalniania itp. nie chce mi się zbijać biegów manualnie i automat robi to sam. I pytani brzmi: Czy jeśli właśnie automat sam będzie zbijał biegi bez mojej ingerencji to czy ten automat jest narażony na jakieś uszkodzenia, usterki itp? Prosto tłumacząc fajnie sobie wbić bieg kiedy chce, mogę go przytrzymać na 3-4 tyś obrotów, jest ok, ale jestem leń, nie chce mi się zbijać, niech automat zrobi to sam bo zrobi - nie ma wyjścia. Ale czy takie działanie jest czymś co może zaszkodzić skrzyni? Zepsuje ją szybciej niż w przypadku kiedy będę jeździł w trybie D?
Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 15 paź 2017, 17:25