Witam wszystkich forumowiczów. Automat użytkuję już ponad półtora roku i wydawać by się mogło że wiem o nim już wszystko no ale nic bardziej mylnego. Co do mechaniki automatu jestem zielony jak trawa i mam pewne pytanie odnośnie jednej kwestii. Nie chcę uszkodzić skrzyni poprzez niewiedzę dlatego proszę o pomoc
Przypuśćmy że jeżdżę tylko i wyłącznie w trybie TipTronic - manualnej zmiany biegów. Wbijam sobie bieg kiedy chce, jest fajnie, kręcę sobie auto pod czerwone pole. W momencie kiedy dochodzi do hamowania, zwalniania itp. nie chce mi się zbijać biegów manualnie i automat robi to sam. I pytani brzmi: Czy jeśli właśnie automat sam będzie zbijał biegi bez mojej ingerencji to czy ten automat jest narażony na jakieś uszkodzenia, usterki itp? Prosto tłumacząc fajnie sobie wbić bieg kiedy chce, mogę go przytrzymać na 3-4 tyś obrotów, jest ok, ale jestem leń, nie chce mi się zbijać, niech automat zrobi to sam bo zrobi - nie ma wyjścia. Ale czy takie działanie jest czymś co może zaszkodzić skrzyni? Zepsuje ją szybciej niż w przypadku kiedy będę jeździł w trybie D?
Obsługa skrzyni TipTronic czyli manualne wbijanie i zbijanie
Obsługa skrzyni TipTronic czyli manualne wbijanie i zbijanie
Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.
Skrzynia sobie poradzi. Sama zredukuje i sama wrzuci następny bieg jak przesadzisz.
Jest to zrobione po to zeby ktoś niezbyt rozgarnięty nie zarżnął silnika bo mu się zapomniało bieg zmienić.
Nie wiem jak w c5 jest ale w nowszych autach jak się manetka zmieni przy kierownicy nawet na drive to skrzynia na chwilę zmieni bieg wedle życzenia kierowcy a po chwili wróci do swojego trybu.
W tpuaregach nie używam zmienny biegów bo ma tyle mocy że radzi sobie sam ale w audi chyba będę używał jak tylko magnesy naprawie.
Jest to zrobione po to zeby ktoś niezbyt rozgarnięty nie zarżnął silnika bo mu się zapomniało bieg zmienić.
Nie wiem jak w c5 jest ale w nowszych autach jak się manetka zmieni przy kierownicy nawet na drive to skrzynia na chwilę zmieni bieg wedle życzenia kierowcy a po chwili wróci do swojego trybu.
W tpuaregach nie używam zmienny biegów bo ma tyle mocy że radzi sobie sam ale w audi chyba będę używał jak tylko magnesy naprawie.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7170
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
w C5 też działa ale dopiero od polifta ( kwestia softu sterownika , może w którys przedliftowych też zadziała ale raczej nie )Nie wiem jak w c5 jest ale w nowszych autach jak się manetka zmieni przy kierownicy nawet na drive to skrzynia na chwilę zmieni bieg wedle życzenia kierowcy a po chwili wróci do swojego trybu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 152
- Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin
Mam przedlifta , końcówka 99 rok . Przy jeździe na ręcznej zmianie biegów jeżeli masz wysoki bieg , i wchodzisz w zakręt , hamujesz , i nie zredukujesz biegu w dół , to skrzynia sama zrzuci bieg na odpowiedni do aktualnej prędkości auta . Natomiast nie działa to w drug ąstronę , ... czyli na biegu pierwszym , drugim ... itd. możesz kręcić pod odcinkę , a skrzynia biegu nie wrzuci na wyższy .bendzji pisze:w C5 też działa ale dopiero od polifta ( kwestia softu sterownika , może w którys przedliftowych też zadziała ale raczej nie )Nie wiem jak w c5 jest ale w nowszych autach jak się manetka zmieni przy kierownicy nawet na drive to skrzynia na chwilę zmieni bieg wedle życzenia kierowcy a po chwili wróci do swojego trybu.
Na opcji na automatycznej zmianie biegów , to wiadomo ... , skrzynia sama sobie zmienia biegi , jeżeli jedziesz autostradą i masz włączony tempomat i skrzynia wyczuje , że jest za ciężko dla silnika , ... to sama zredukuje bieg , by silnik się nie dławił ... , i po pokonaniu wzniesienia z powrotem wrzuci na wyższy bieg . Tak jest u mnie .
Wszystko jest kwestią zaprogramowania sterownika skrzyni , .... gdzieś na innym forum , jak chyba nawet nie tutaj ,jedna osoba nawet fabryczne ustawienia skrzyni zmieniła , chodziło o dynamikę zmiany biegów skrzyni . Kwestia komputera , kabla , ... i można jechać z tematem .
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga