Witam!
Sprawa dotyczy Audi A6 (C5 Avant) z 2000 roku, silnik 2.5 TDI 180 KM z napędem quattro oraz skrzynią 6 biegową manualną.
Na wstępie chciałem napisać, że nie jestem właścicielem auta, więc to może trochę utrudnić pomoc tutaj.
No więc tak, auto przyjechało z Niemiec do Polski w odwiedziny i niby jakiś drgań dostawało i podejrzewali sprzęgło (nie wiem na jakiej podstawie). Ojciec siadł za kierownice, żeby się przejechać zobaczyć o co chodzi i z jego relacji to wyglądało tak:
1 bieg gaz do 4700 obr. , 2 bieg do 4500 obr zmienił na 3 bieg i w tym momencie coś zadzwoniło w silniku (wcisnął sprzęgło) - pomyślał że to jakiś pasek strzelił i auto w tym momencie zgasło i na luzie przejechali jeszcze 100 metrów.
Obecnie auto stoi u mechanika i z tego co wiem to wstępnie obejrzał to sprzęgło i stwierdził, że nie jest już najnowsze, ale to nie przez to auto zgasło. Podejrzewa, że to albo jakiś tłok albo coś z wałkami rozrządu.
Auta wogóle nie da się odpalić, rozrusznik niekręci jakby zablokowane było coś w silniku.
Proszę o pomoc i rade co to może być i gdzie szukać usterki. Czy komuś może coś takiego się już przydarzyło?
Pozdrawiam
ATLAS
[A6 C5 2.5TDI 180KM] zgasł w czasie jazdy
[A6 C5 2.5TDI 180KM] zgasł w czasie jazdy
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2009, 22:15 przez ATLAS, łącznie zmieniany 1 raz.
Najpierw było A4 B5 kupione okazyjnie... i tak zrodziła się miłość do czterech przeplatających się pierścieni... później wielomiesięczne polowania na A6 C5 i tak przypadkiem w rodzinie zamiast A6 jest A8 D2...
http://www.a8team.pl/topics4/51.htm
http://www.a8team.pl/topics4/51.htm
Voytec pisze:ATLAS, jaki ma przebieg ta Audi?
Pierwsze co bym sprawdzil to pasek rozrzadu i sam rozrzad a nie sprzeglo
Nie wiem jaki dokładnie przebieg, ale z tego co pamiętam około 240 tys. km a rozrząd był robiony pod koniec 2008r. więc ze 20 tys. jest zrobione na nowym rozrządzie.
Aha, rozrząd robili w Niemczech kwota 1100 euro.
Wszystkie dokładniejsze info jak symbol silnika i dokładny przebieg będę wiedział w sobotę.
Mam nadzieję, że nie będzie trzeba nowego motoru szukać

Najpierw było A4 B5 kupione okazyjnie... i tak zrodziła się miłość do czterech przeplatających się pierścieni... później wielomiesięczne polowania na A6 C5 i tak przypadkiem w rodzinie zamiast A6 jest A8 D2...
http://www.a8team.pl/topics4/51.htm
http://www.a8team.pl/topics4/51.htm
To że rozrząd był robiony i że auto przejechało 20tyś. nie musi o niczym świadczyć, albo że auto było robione w nimczech. Czy może mi ktoś zagwarantować że unich są sami fachofcy. :?: Ja bym zaczoł raczej od rozrządu tak jak powiedział Voytec , bo jeżeli przeskoczył pasek mogły się spotkać popychacze z tłokami i jest problem wielki problem :!: 

Wogóle to dziękuje za zainteresowanie sprawą i pomoc!
Mówiąc w Niemczech miałem bardziej na myśli, że rozrząd rzeczywiście wymienili a nie jak to w niektórych polskich warsztatach niby wszystko wymieniono a różnie bywa...
Mechanik odkręcił miskę olejową i był w niej płyn borygo. Co to oznacza?
Mówiąc w Niemczech miałem bardziej na myśli, że rozrząd rzeczywiście wymienili a nie jak to w niektórych polskich warsztatach niby wszystko wymieniono a różnie bywa...
Mechanik odkręcił miskę olejową i był w niej płyn borygo. Co to oznacza?
Najpierw było A4 B5 kupione okazyjnie... i tak zrodziła się miłość do czterech przeplatających się pierścieni... później wielomiesięczne polowania na A6 C5 i tak przypadkiem w rodzinie zamiast A6 jest A8 D2...
http://www.a8team.pl/topics4/51.htm
http://www.a8team.pl/topics4/51.htm
Witam ponownie.
Rozrząd robiony przy 209 tys. km a nastukane jest troche ponad 220...Rozmawiałem z mechanikiem i na razie nie wiadomo co się stało, mówi że trzeba będzie silnik wyciągnać i dopiero się zobaczy
[ Dodano: 2009-04-14, 18:21 ]
Nowe wieści.
W tłoku jest masakra, wszystko rozwalone, pogięte i połamane! Mam fotke to może jutro wrzucę dla przestrogi. Przyczyną problemu są wytarte wałki. Jedyna opcja jaka nam zostaje to wymiana całego silnika i tutaj nasuwa się pytanie:
Czy zamiast tego AKE 180 KM quattro można wrzucić silnik o innym oznaczeniu? Czy będzie to pasowało? I czy można kupić silnik który normalnie współgrał z automatem do modelu gdzie jest manual?
Rozrząd robiony przy 209 tys. km a nastukane jest troche ponad 220...Rozmawiałem z mechanikiem i na razie nie wiadomo co się stało, mówi że trzeba będzie silnik wyciągnać i dopiero się zobaczy

[ Dodano: 2009-04-14, 18:21 ]
Nowe wieści.
W tłoku jest masakra, wszystko rozwalone, pogięte i połamane! Mam fotke to może jutro wrzucę dla przestrogi. Przyczyną problemu są wytarte wałki. Jedyna opcja jaka nam zostaje to wymiana całego silnika i tutaj nasuwa się pytanie:
Czy zamiast tego AKE 180 KM quattro można wrzucić silnik o innym oznaczeniu? Czy będzie to pasowało? I czy można kupić silnik który normalnie współgrał z automatem do modelu gdzie jest manual?
Najpierw było A4 B5 kupione okazyjnie... i tak zrodziła się miłość do czterech przeplatających się pierścieni... później wielomiesięczne polowania na A6 C5 i tak przypadkiem w rodzinie zamiast A6 jest A8 D2...
http://www.a8team.pl/topics4/51.htm
http://www.a8team.pl/topics4/51.htm