Witam,
Nie mogłem znaleźć takiego samego tematu więc zakładam nowy.
Wczoraj po przejechaniu ok. 30 km i ruszeniu ze świateł zobaczyłem że zostawiam za soba kłęby siwego dymu. Zatrzymałem się i przegazowałem na postoju (skrzynia na P). Nie dymił ale zauważyłem że gdy obroty spadaja z powrotem do 1000 trzęsło przez chwile karoserią. Usłyszałem także dziwny dźwięk (jakby obcieranie, jakby coś się kręciło) z silnika który dochodził z lewej (właściwie to prawej -pasażera) strony silnika (filtr powietrza?). Od razu pojechałem do mechanika (w drodze do niego znów zaczął kopcić). Pomyślałem że to uszczelka pod głowica ale mechanik powiedział że takto nie przestał by kopcić (nawet na postoju). Zasugerował że filtr cząstek stałych mógł się wypalać i stąd ten dym. Ale jeśli to filtr skąd odgłosy z silnika i trzęsienie? Dziś rano nic nie trzęsło i nie hałasowało. W drodze do pracy (ok 30 km) nie kopcił. Kiedy dojechałem znów sprawdziłem - nie trzęsie, nie słychać dziwnego oddgłosu. Co to mogło być? Turbina? Będzie się powtarzać? Trzeba juz czymś się zająć
Samochód:
A6 C6, 2,7 tdi, skrzynia automatyczna (nie DSG), rok 2005.
Dziękuje z góry wszystkim za wszelkie odpowiedzi.
2.7 tdi dymi, trzęsie, dziwny dźwięk z lewej strony
2.7 tdi dymi, trzęsie, dziwny dźwięk z lewej strony
Ostatnio zmieniony 24 sie 2017, 11:08 przez Youngd, łącznie zmieniany 1 raz.
Możliwe, że wypalał się DPF, tak jak stwierdził mechanik, a wibracje które odczułeś były spowodowane wentylatorami, które chłodziły silnik przy wypalaniu(chyba włączają się na najwyższy bieg). Zauważyłeś podwyższone obroty na P jak się zatrzymałeś? Stawiam na filtr cz. stałych.
Jak masz kabelek to podepnij, bo jak by była inna przyczyna, to może jakiś błąd złapało.
Jak masz kabelek to podepnij, bo jak by była inna przyczyna, to może jakiś błąd złapało.
Dzięki kolego, trochę mnie uspokoiłeś podwyższonych obrotów nie zaobserwowałem ale dziś już nie kopci. Będę obserwowałKamil8623 pisze:Możliwe, że wypalał się DPF, tak jak stwierdził mechanik, a wibracje które odczułeś były spowodowane wentylatorami, które chłodziły silnik przy wypalaniu(chyba włączają się na najwyższy bieg). Zauważyłeś podwyższone obroty na P jak się zatrzymałeś? Stawiam na filtr cz. stałych.
Jak masz kabelek to podepnij, bo jak by była inna przyczyna, to może jakiś błąd złapało.
Kabelka niestety nie posiadam i szczerze mówiąc nie wiem jaki kupić. Widziałem gdzieś temat na forum o tych kabelkach ale w końcu nie wiem który najlepszy... Przydałby mi się ktoś kto powiedziałby "Kup ten - będziesz zadowolony".
W każdym razie dzięki za twoją odpowiedź
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga