[A6 C6] Swap z 2.4 na 2.7 czy 3.0
[A6 C6] Swap z 2.4 na 2.7 czy 3.0
Witam kolegów. 2 lata temu kupiłem mój wymarzony samochód... A6 C6 Quattro. Teraz już wiem że pomyłką było kupno 2.4 V6 nie ze względu na awaryjność a na brak mocy i braku możliwości podniesienia jej , nie mam z tym samochodem żadnych problemów ale że lubię jeździć bardzo szybko trochę mi brakuje mocy pod nogą więc postanowiłem wymienić silnik na 2.7 biturbo ponieważ słyszałem że to jest najlepszy silnik na przekładkę. Nie chce was pytać o to ile on pali ani o opłaty związane z użytkowaniem,może tylko ile będzie kosztowała całość 😉Slyszalem tez o 3.0 tfsi... nie znam się na tym i nie wiem co jest lepsze . Moje pytanie to-który z nich i czy zna ktoś Porządna firmę która by się tego podjęła. Wydaje mi się że mam odpowiednią bazę na zrobienie z tego samochodu małej rakietki... nie chce zakończyć tylko na wymianie silnika, W przyszłym roku chciałbym trochę więcej .Moja piękność to Audi 2006 a6 c6 2.4 v6 quattro manual serwisowana jak należy po wymianie wszystkich hamulców tzn na sportowe. Jestem kompletnym laikiem jeżeli chodzi o mechanikę I muszę polegać na naprawdę dobrym mechaniku. Proszę was o pomoc i polecenie mi jakieś dobrej firmy która mogłaby się tym zająć. Mieszkam pod Poznaniem Ale jeżeli chodzi o to mogę dojechać wszędzie. Z góry dziękuję wam wszystkim.[color=444444][/color]
Dzięki za odp... Trochę pracy już w niego włożyłem,wyglada tez fajnie wiec może 2.7 bt. . ? ! Nie chce kupować czegoś i znowu wymieniać części na nowe a panów którzy sprzedają nie bite lub z przebiegiem 150 tys jest 99% a jak każdy wie to jeden wielki stek bzdur.... wiec poczekam jeszcze i może ktoś się odezwie kto by mi to zrobił...
No i na tym rzecz polega.. chciałbym więcej niż 240... od tego chciałbym wystartować
[ Dodano: 2017-08-21, 21:22 ]
Poczekamy Zobaczymy
Dzięki

[ Dodano: 2017-08-21, 21:22 ]
Sam latasz 2.7 a mi piszesz o kompresorzejoter82 pisze:JarekLT jak dobrze kojarzę, popytaj go o dołożenie kompresora do tego silnika.Lukas3003 pisze:Teraz już wiem że pomyłką było kupno 2.4 V6 nie ze względu na awaryjność a na brak mocy i braku możliwości podniesienia jej
poszukaj na forum jego wątek jak sam dołożył kompresor do 2.8
powodzenia

Poczekamy Zobaczymy
Dzięki

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 514
- Rejestracja: 05 paź 2016, 02:59
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 AQD 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: UK/Poznań
2.7 w benzynie był w c5 i tego silnika elektrycznie nie pogodzisz z osprzętem z c6. Nie mowie już o mocowaniu bo na ten temat nie nam pojęcia żadnego. Swap na 3.0tfsi byłby rozsądny ale i bardzo drogi. Nie mam pojęcia czy skrzynia Ci zostanie czy trzeba ja zmienić tez. Najprostszym wyjściem byłoby kupienie drugiej c6 z takowym silnikiem albo 3litrowego klekota z którego 280 km wyciągniesz programowo nie ubijając skrzyni i nie musisz robić modyfikacji. Swap wyniesie Cię krocie. Ja tez chciałem 2.7 BPP przekładać na 3.0 ale poczytałem i mimo nieznacznych rozbić konstrukcyjnych i kompatybilności 3/4 osprzętu nadal to wychodzą konkretne kwoty .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 332
- Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
- Imię: Piotrek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: wawa
nie wiem ile osiągnie kucy, ale to chyba jedyne racjonalne wyjście skoro chce zatrzymać budę. Ma manuala więc nie powinno być źle z przeniesieniem momentu. Generalnie jak chcesz mocy w tej c6 i uważasz że buda jest spoko to bym ładował się w kompresor, swap jak ktoś wyżej napisał to większy problem.
ja latam 2.7 w c5 bo niestety w c6 nie ładowali tego silnika. nie wiem jak się jeździ na kompresorze ale podejrzewam że nie ma tej turbo dziury co u mnie od samego dołu. Musze dorwać jakiegoś forumowicza z wawy co ma 3.0 w kompresji i się tym przejechać. 3.0 w serii wypada nieco gorzej niż 2.7 po stage1 ale niestety (dla mnie) jest to zestawiane tylko z tipem a mi zależało na manualu
ja latam 2.7 w c5 bo niestety w c6 nie ładowali tego silnika. nie wiem jak się jeździ na kompresorze ale podejrzewam że nie ma tej turbo dziury co u mnie od samego dołu. Musze dorwać jakiegoś forumowicza z wawy co ma 3.0 w kompresji i się tym przejechać. 3.0 w serii wypada nieco gorzej niż 2.7 po stage1 ale niestety (dla mnie) jest to zestawiane tylko z tipem a mi zależało na manualu
Dzięki za odpowiedź .. już się wszystko wyjaśniło
znalazłem Magika który mi to zrobi I będzie 3.0 tfsi!!!!!! A Klekota nigdy nie założę
! Teraz muszę tylko pozbierać graty i około listopada zacznie się cała procedura 👏👏👏👏👏👏👏 Będę wrzucał na bieżąco wszystkie zakupy i całą robociznę dla następnych którzy to będą chcieli zrobić
Pozdro dla klubowiczów



Pozdro dla klubowiczów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 332
- Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
- Imię: Piotrek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: wawa
kto sie tym zajmie, podrzuć kwotę dla potomnych i o jakim oznaczeniu silnik będziesz pakował
[ Dodano: 2017-08-22, 13:23 ]
z ciekawości sprawdziłem alledrogo i znalazłem 3.0 bez osprzętu za 20 tyś pln. Dolicz klamoty do samego silnika, dolicz peryferie jak wydajniejszą pompe paliwa bo może być potrzebna, chłodnice i co tam jeszcze wyjdzie no i robotę magika - strzelam w ciemno 3k
wyjdzie z palcem w tyle kwota równowartości obecnego auta
no i przy odsprzedaży nabywcy mogą kręcić nosem ze silnik nie taki jak w vinie
nie to żebym odradzał, ale grubo bym się zastanowił i wszystko wycenił no i doliczył te 20-30% na niespodzianki
powodzenia
[ Dodano: 2017-08-22, 13:23 ]
z ciekawości sprawdziłem alledrogo i znalazłem 3.0 bez osprzętu za 20 tyś pln. Dolicz klamoty do samego silnika, dolicz peryferie jak wydajniejszą pompe paliwa bo może być potrzebna, chłodnice i co tam jeszcze wyjdzie no i robotę magika - strzelam w ciemno 3k
wyjdzie z palcem w tyle kwota równowartości obecnego auta
no i przy odsprzedaży nabywcy mogą kręcić nosem ze silnik nie taki jak w vinie
nie to żebym odradzał, ale grubo bym się zastanowił i wszystko wycenił no i doliczył te 20-30% na niespodzianki
powodzenia
A ja tylko 2.7 biturb...daje duże możliwości podniesienia mocy.Jeżeli chcesz przeznaczyć tyle pieniędzy na to z przekladką i całymi gratami to jest do zrobienia ok 500 KM potworka. Poczytaj na forum S4 tam są maniacy którzy wielbią te silniki i robią z nimi cuda.Moge polecić Ci kolegę który robi takie rzeczy,jak będziesz chciał wiedzieć coś więcej to pisz pw.
Witam.Tomex95 pisze:W tej kasie co sprzedaż swojego i włożysz w niego to kupisz S6 C6.. także wolałbym zakupić S6 C6
Po 1- Nie chce automatu
Po 2- Mam piękne Auto i chce je zatrzymać
Po 3- Zbyt dużo włożyłem w nowe części a nie wiesz na co trafisz
Po 4- nie chcę żeby mi korby bokiem wyszły 😂😂
Dzięki i Pozdro
[ Dodano: 2017-08-24, 09:55 ]
Dzięki i odezwę się późniejklodziu28 pisze:A ja tylko 2.7 biturb...daje duże możliwości podniesienia mocy.Jeżeli chcesz przeznaczyć tyle pieniędzy na to z przekladką i całymi gratami to jest do zrobienia ok 500 KM potworka. Poczytaj na forum S4 tam są maniacy którzy wielbią te silniki i robią z nimi cuda.Moge polecić Ci kolegę który robi takie rzeczy,jak będziesz chciał wiedzieć coś więcej to pisz pw.
Pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
- Imię: ŁUKASZ
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ożarów Maz.
- Kontakt:
Przy tak zaawansowanych projektach bierz pod uwage, że koszty będą to co Ci się wydaje razy minimum 1,5 (a najczęściej x2 albo więcej).
Przy takim budżecie nie warto się pchać w rzeźbę, lepiej kupić lepszą bazę i modzić. Ale żeby do takich wniosków dojść trzeba to po prostu przejść
I nie piszę tego złośliwie.
Zakładając, że Twoje auto jest warte 30k, masz chęć dołożyć 30-35 (co na pewno jest zbyt optymistyczną kwotą na swap, który zakładasz) co daje już 65k lekką ręką. Za taką kasę kupujesz fabryczne c6 3.0tfsi, które też zapewne będzie nowsze rocznikowo, być może lepiej wyposażone a już na pewno będzie miała większe i lepsze heble i zawias. Dodatkowo to fabrycznie trwałe auto. Być może będziesz musiał poświęcić trochę czasu na poszukanie ładnego egzemplarza ale masz na gotowo to co chcesz osiągnąć ze swoim.
Popytaj się w renomowanych firmach o taki zabieg: nosb performance, gregor10, r-performance, sportmile... zakup silnika to pikuś przy robocie i ilości niuansów, które wychodzą przy takiej robocie.
Przy takim budżecie nie warto się pchać w rzeźbę, lepiej kupić lepszą bazę i modzić. Ale żeby do takich wniosków dojść trzeba to po prostu przejść

Zakładając, że Twoje auto jest warte 30k, masz chęć dołożyć 30-35 (co na pewno jest zbyt optymistyczną kwotą na swap, który zakładasz) co daje już 65k lekką ręką. Za taką kasę kupujesz fabryczne c6 3.0tfsi, które też zapewne będzie nowsze rocznikowo, być może lepiej wyposażone a już na pewno będzie miała większe i lepsze heble i zawias. Dodatkowo to fabrycznie trwałe auto. Być może będziesz musiał poświęcić trochę czasu na poszukanie ładnego egzemplarza ale masz na gotowo to co chcesz osiągnąć ze swoim.
Popytaj się w renomowanych firmach o taki zabieg: nosb performance, gregor10, r-performance, sportmile... zakup silnika to pikuś przy robocie i ilości niuansów, które wychodzą przy takiej robocie.
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage 
