Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ AKE 2.5 180 KM] Zle ustawiony rozrzad?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Kim Maix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 06 mar 2017, 23:13
Lokalizacja: Ciechanow

[ AKE 2.5 180 KM] Zle ustawiony rozrzad?

Post autor: Kim Maix » 08 sie 2017, 15:01

Witam

Byłem wczoraj na hamowni w zamiarach zrobienia chipa do czego oczywiście i tak doszło ;) Gość podniósł mi nie wiele mocy bo o 13KM i 16nm bo nie chciał go koksowac.
Problem polega na tym że autko strasznie muli na niskich obrotach , spalanie wzrosło o jakieś 2-3l. Ciężko pali szczególnie ciepłe. Przed wczoraj byłem na wyjeździe zrobiłem jakieś 600km. Audi po małych przerwach czyli co 2h mniej więcej potrafiło kręcić nawet z 10sec. Po dłuższych postojach nie jest tragicznie ale jest to wyczuwalne że coś jest nie halo. Do tego zauważyłem ostatnio dziwny objaw mianowicie przy włączonej klimie na postoju audi potrafi zgasnac. Przy przekreceniu kluczyka na zapłon zauważyłem też że kontroli dziwnie mrugaja ale to nie zawsze.

Tuner o brak mocy obwinia właśnie źle ustawiony rozrządu bądź pompę która jak stwierdził może być na wykończeniu.

Po naprawie ma mi zrobić darmową korektę tak aby wyciągnąć z niej max.

Ale co może być tu nie tak???

Dodam jeszcze że problem z odpalaniem stał się sporo wyraźniejsze po zestawieniu rozrządu jakieś pół roku temu. Z moco ciężko mi powiedzieć ale napewno audi było sporo zwawsze jak je zakupiłem. Ogólnie pana u którego to robiłem mocno nie polecam naciagacz jakich mało a nazywa się pan Bojarski z Makowa Maz.

Mogło by to sporo wyjaśniać że z ujni z robił jeszcze większą ujnie ;) Ale ręki uciąć nie dam.

Do tego robił pompę podobno w Boschu, podobno zatarta była jedną sekcja, podobno... na wszystko miały być faktury, wykresy nie było nic. A sekcję to może są ale w traktorze....

Wykres z hamowni:
Obrazek

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 05 wrz 2017, 22:42

Zacznę od początku jaki seryjnie masz silnik ?

mixsio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 27 paź 2015, 13:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mixsio » 05 wrz 2017, 23:14

jeśli są zastrzeżenia do rozrządu to trzeba to bezwarunkowo zweryfikować szczególnie przy tuningu, winą kiepskiego odpalania będzie źle ustawiony kąt wtrysku, zapowietrzający się układ paliwowy i to są najtańsze usterki do usunięcia lub kończąca się pompa vp44, w dodatku pompa vp44 jest bardzo oporna na tuning bo posiada limitery których niewiele osób potrafi ominąć, a ci co nie potrafią traktują pompę dodatkowym napięciem co prowadzi do jej "śmierci" i powiem ci tylko tyle, jesli jest to ten silnik co masz w opisie czyli 180km to seria strasznie słabo wyszła i to tuner powinien ci powiedzieć dlaczego tak jest i wskazać przyczynę, nawet ruszać softu nie powinien póki nie doprowadzisz samochodu do bliskiej okolicy seryjnej mocy, no chyba że się uparłeś na tuning pomimo jego uprzedzeń bo ty chcesz i już, jak masz kabel i program to dawaj wszystkie logi jakie są wymagane do oceny tego silnika, chociaż wolałbym oceniać seryjne oprogramowanie bo wtedy bardziej widać co tam nie gra, niż takie modzone bo tam rózne głupoty mogą powychodzić, czego sam bylem kiedyś dobrym przykładem po druciarskim tuningu jakiegoś magika co się uczył.

Kilka słów odnośnie tuningu takiego silnika to aby osiągnąc coś sensownego i pewnego to inwestuje się w końcówki wtrysków, inne turbo które wstanie szybciej i trzyma ciśnienie, wydech inny cooler i wtedy można dłubać oprogramowanie.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 05 wrz 2017, 23:29

Dwie rzeczy turbo trzyma do 210-220KM wtryski zależy jakie też siedzą dolot do 250KM spokojnie trzyma. To nie 1.9 TDI że blok zostanie a reszta osprzętu do roboty.

Pytanie jeśli ori silnik miał 180KM a wykres pokazał ze 161KM to bym zaskarżył hamownie że czemu nie zweryfikowała gdzie jest błąd gdzie podziały się 20 KM a potem naprawić usterkę i robić program.

mixsio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 27 paź 2015, 13:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mixsio » 06 wrz 2017, 11:17

KLICHO pisze:Dwie rzeczy turbo trzyma do 210-220KM wtryski zależy jakie też siedzą dolot do 250KM spokojnie trzyma. To nie 1.9 TDI że blok zostanie a reszta osprzętu do roboty.

Pytanie jeśli ori silnik miał 180KM a wykres pokazał ze 161KM to bym zaskarżył hamownie że czemu nie zweryfikowała gdzie jest błąd gdzie podziały się 20 KM a potem naprawić usterkę i robić program.

odpowiem ci tak, nowe turbo prosto z fabryki w pełni sprawne trzyma i to może tylko do tych 210km i bardzo poźno wstaje, z wtryskami to jakieś totalne bajki, nie do końca wiesz o czym kolego piszesz, przerobiłem 3 silniki 2.5 tdi w swoim życiu i powiem ci tylko tyle, na seryjnych gratach zrobisz jeśli są w dobrej kondycji zrobisz te 200-205km bo się poprostu nie da więcej, ja miałem na 270km zrobionego jednego i prócz programu resztę robiłem sam i wiem co wyszło na seryjnych gratach, a co po wyminie wymienionych elementów, sprzedałem i do dziś to auto jeździ moc trzyma, ale żeby się nie kłócić i nikogo na siłe nie przekonywać zrób w swoim chipa i spróbuj osiągnąc 215 lub 220 ogólnie przebij 200km i zobaczysz sam na własne oczy jaką batalie trzeba stoczyć z pompą żeby cokolwiek podskoczyło, pozdrawiam.
jeśli nie odpowiadam/nie odpisuje długo znaczy że mnie nie ma w kraju i nie mam czasu, co robić ? cierpliwie czekać

KLICHO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 16 lut 2017, 08:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KLICHO » 06 wrz 2017, 13:12

Wlasnie zrobilem u siebie chipaw ori 180 2003 rok jest 207KM w Tune Up byl na hamowni. Wiem ze te wtryski sa dziadowe jak ich malo. Wiem ze pompa waskie gardlo bo tydzien z nia sie mordowalem. Ale poszlo. Teraz wiem ze koncowki z Iveco musze poszukiwac a co do turbo strzeli to wloze pewnie GTB albo GTD lecz powrocmy do kolegi bo seria moc nie trzymala a ktos podjal sie tuningu. A raczej juz powinien zauwazyc ze cos jest nie tak. W sumie miałem dobry wzorzec bo miałem Ori sterownik od ABT ze 180KM wiec wiedziałem co robić + swoje doświadczenie w tym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl