Maglownica Audi
części samochodowe
opony i alufelgi
Tarcze, hamulce

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

jaki Akumulator do A6 C6 2.4 BDW avant

Elektryka
ODPOWIEDZ
mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13210
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 sty 2018, 21:39

Skąd wiesz, że potrzebny jest 80Ah? Ktoś Ci tak napisał na forum? Jeśli nie, to trzeba go dobrać do auta.

k4zy5i3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 10 cze 2012, 19:13
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żagań

Post autor: k4zy5i3k » 29 sty 2018, 23:31

mat1324 pisze:Skąd wiesz, że potrzebny jest 80Ah? Ktoś Ci tak napisał na forum? Jeśli nie, to trzeba go dobrać do auta.
u siebie mam ori aqu i też ma pojemność 80Ah nr katalogowy 000 915 105 DH

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13210
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 sty 2018, 00:12

To nie może być Twój fabryczny akumulator, ponieważ 000 915 105 DH był stosowany dopiero od września 2009 :).

k4zy5i3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 10 cze 2012, 19:13
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żagań

Post autor: k4zy5i3k » 31 sty 2018, 01:12

hmm to mam nie oryginalny , w takim razie jaki byś mi polecał do mojej a6 c6 ?

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13210
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 31 sty 2018, 01:33

Podeślij mi VIN na PW albo tutaj, to zobaczę co tam powinno być w bagaźniku :). Numer, który podałeś jest oryginalny, ale w czasie produkcji Twojego auta jeszcze go nie było. Możliwe, że ktoś wymieniał akumulator w ASO <mysli>.

k4zy5i3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 10 cze 2012, 19:13
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żagań

Post autor: k4zy5i3k » 31 sty 2018, 11:39

mat1324 pisze:Podeślij mi VIN na PW albo tutaj, to zobaczę co tam powinno być w bagaźniku :). Numer, który podałeś jest oryginalny, ale w czasie produkcji Twojego auta jeszcze go nie było. Możliwe, że ktoś wymieniał akumulator w ASO <mysli>.
Wysłałem Tobie pw

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13210
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 31 sty 2018, 11:56

Tak jak pisałem Ci na PW, fabrycznie miałeś akumulator 80 Ah.

maryjann
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 28 maja 2012, 01:16
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 05 mar 2018, 07:12

Witam

Podepnę się pod temat a mianowicie od razu jak kupiłem samochód miałem roczny akumulator z Bosch 110ah 920a lecz już pierwszej zimy jak stał 3 dni to nie odpalał trzeba było Boostera i wszystko ładnie działało do czasu aż stał znów 3 dni. Zawiozłem auto na warsztat przez 2 dni sprawdzali i nic, auto jest ok nic nie pobiera prądu. Stwierdzili że akumulator Bosch jest uszkodzony a dokładnie cela. Dałem do reklamacji w której odesłano że jest dobry. Zakupiłem Varte 110ah 920a oraz Pan podpiął się i wklepał akumulator. Przyszła zima i znów to samo a dokładnie przez 2 zimy. W lato pojechałem nad może auto stało 14 dni podszedłem i odpaliło od razu a było na alarmie, w zimie nie załączam alarmu dodatkowo wyłączyłem oświetlenie ambiente oraz doświetlanie drogi do domu i nic 3 dni i auto nie odpala.
Zakupiłem Varte bo na forum mi tak napisali

Kilka kometarzy od innych

Zapytałem Chcę Vartę lecz brać 110 czy 95 ?
maryjann, Najlepiej taki jaki był czyli 110. C6 lubią mieć prąd z zapasem. :)
maryjann, moim zdaniem 110 będzie lepszy, bo pojemniejszy... oczywiście kodowanie poprawne, by miał prawidłowe ładowanie itp.

Tydzień temu Boostera chciałem kupić za 500 zł bo czytałem i z nim chodzić bo w zimę strach.

Więc może i u mnie powinien być nie 110 a 80 ?
3 lata mam auto i tylko ten problem.

VIN auta
WAUZZZ4F17N009834

Bardzo proszę o pomoc

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13210
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 mar 2018, 09:04

Sprawdziłem po VINie i fabrycznie miałeś 110 Ah. Masz możliwość podpięcia auta pod komputer, np. VCDS? Potrzebowałbym kodowanie sterownika akumulatora [61], aby sprawdzić czy jest ono poprawne. Wydaje mi się, że ktoś źle zakodował akumulator i dlatego są takie cyrki.

Jakie masz napięcie na akumulatorze przed odpaleniem po nocnym postoju? Na pewno nie masz lewego poboru prądu?

maryjann
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 28 maja 2012, 01:16
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 05 mar 2018, 22:40

Czyli mam prawidłowy akumulator a juź chciałem iść kupić 80Ah. Mam VCDS więc podepnę się i odpiszę lecz dopiero w weekend. Co do lewego poboru nie wiem ale kiedyś sprawdzano mi i niby było OK. Chyba sam jeszcze to wykonam.

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13210
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 mar 2018, 22:48

Tak wyszło po VINie :). Wrzuć potem screena ze sterownika [61], to zobaczymy co tam masz namieszane. Obstawiam, że jest źle zakodowany (widziałem różne rzeczy) i po jakimś czasie siada.

maryjann
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 28 maja 2012, 01:16
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 09 mar 2018, 10:21

Jeszcze nie sprawdziłem VCDS bo czekam na weekend ale chce napisać że na wyświetlaczu na środku jak jest wskaźnik akumulatora to zawsze pokazuje mi 100% jak już padnie akumulator i nie odpali i potrzeba pomocy zewnętrznej to pokazuje 10%.
Nie mam tak by pokazało np. 70% czy 30% czy inną wartość zawsze alb o100 albo 10.
Jeszcze jedne dzień i podepnę go i dam zdjęcie z modułu 61

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13210
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 mar 2018, 10:26

To nie jest wskaźnik naładowania akumulatora, tylko jego stan :). W sterowniku [61] będzie miał pewno błędów dotyczących niskiego napięcia i kolejnych poziomów spadku napięcia. Obstawiam, że będzie ok. 5 błędów :).

Od razu zrób pełen auto-scan, ponieważ błędy z jednego modułu powodują pojawianie się błędów w innych sterownikach.

maryjann
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 28 maja 2012, 01:16
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 13 mar 2018, 15:41

https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/caQ ... U~hyZO~Buu

https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/_AX ... qWRqA8v08i

Address 61: Battery Regul. Labels: 4F0-910-181.lbl
Part No SW: 4F0 910 181 E HW: 4F0 915 181 A
Component: J0644 BEM H12 0590
Revision: 00000000 Serial number: 00000000042463
Shop #: WSC 33499 133 61666
VCID: 235DFE777BD50D1A2202511-8076

Subsystem 1 - Part No: 000 915 105 DL
Component: von TU3 1644080116
Coding: 303030393135313035444C54553331363434303830313136
Shop #: WSC 01130 210 66681

5 Faults Found:
01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 3
Reset counter: 62
Mileage: 256119 km
Time Indication: 0
Date: 2018.02.26
Time: 05:31:59

02272 - Quiescent Current Stage 1
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 99
Reset counter: 255
Mileage: 253765 km
Time Indication: 0
Date: 2017.10.31
Time: 17:05:22

02273 - Quiescent Current Stage 2
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 10
Reset counter: 255
Time Indication: 0
Date: 2017.11.18
Time: 13:19:01

02276 - Quiescent Current Stage 5
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 6
Reset counter: 255
Mileage: 254225 km
Time Indication: 0
Date: 2017.11.18
Time: 13:19:58

02277 - Quiescent Current Stage 6
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 255528 km
Time Indication: 0
Date: 2018.01.29
Time: 16:16:54

Coś takiego mam a wszystkie cody wysłałem na priv by tu nie zaśmiecać całą stronę

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13210
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 mar 2018, 15:54

Kodowanie jest poprawne :| . Jakie masz napięcie ładowania? Możliwe, że uszkodzony jest sam moduł [61]. Auta z początku produkcji mają często ten problem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


Akumulatory samochodowe Audi A6
hamulce