Drgania-wibracje na nadwoziu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 08 cze 2020, 07:55
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: 100 C4
Re: Drgania-wibracje na nadwoziu
Wymieniłem narazie z prawej oba , ale na lewej półosi wewnętrzny jest tak wybity ze aż stuka . Kiedyś wymieniałem na Skf wewnętrzny i nowy odziwo miał już luz . Długo szukałem org i według katalogów lobro nie występuje a na pierwszy montaż szły właśnie z lobro i znalazłem te co wcześniej napisałem ,nowy wyglada identycznie jak org tylko w miejscu gdzie powinno być logo audi vw jest zeszlifowane. Po założeniu ani nie drgnie zero luzu . A cena wcale nie kosmos 220 zł
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 05 lis 2019, 19:21
- Imię: Dominik
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Drgania-wibracje na nadwoziu
No ja narazie kupiłem 1 przegub wew na prawa strone skf i teraz mam pytanie półos wychodzi cala bez problemu czy trzeba rozpinac cos w zawieszeniu?
Ale u mnie masakra juz wibruje. Zrobiłem teraz 1000km i albo 100 albo 160 km /h. Przy 160 przestawało. albo do 100.
Najgorzej tak 120 wali
Dajcie znac ile trza rozebrac.
Dzieki. Pozdro
ZC
Ale u mnie masakra juz wibruje. Zrobiłem teraz 1000km i albo 100 albo 160 km /h. Przy 160 przestawało. albo do 100.
Najgorzej tak 120 wali
Dajcie znac ile trza rozebrac.
Dzieki. Pozdro
ZC
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Drgania-wibracje na nadwoziu
Nie trzeba rozpinać zawieszenia, ale brakuje kilku cm, aby bez problemu wyjąć. Po wypchnięciu półosi ze zwrotnicy należy wsadzić w to miejsce sporą rurkę (ok. 1-1,5 m), aby na siłę odchylać zwrotnicę i wtedy wyjdzie cała półoś. Przerabiałem temat i jest tak szybciej niż rozpinać górne wahacze.
Dodano po 6 minutach 20 sekundach:
Dodam, że po wymianie maglownicy, bo miałem na niej już spore luzy oraz po wyważeniu opon z testem drogowym na Hunterze nie ma praktycznie już żadnych wibracji/drgań. Oczywiście była też zrobiona pełna geometria 3D na Hunterze. Wiele przenosi się przez opony, bo to jednak 245/40/18. W końcu czuć przyczepność Michelin Pilot Sport 4, bo przy luzach na maglu auto trochę pływało i nieciekawie się prowadziło w zakrętach. Teraz jest jak gokart .
Dodano po 6 minutach 20 sekundach:
Dodam, że po wymianie maglownicy, bo miałem na niej już spore luzy oraz po wyważeniu opon z testem drogowym na Hunterze nie ma praktycznie już żadnych wibracji/drgań. Oczywiście była też zrobiona pełna geometria 3D na Hunterze. Wiele przenosi się przez opony, bo to jednak 245/40/18. W końcu czuć przyczepność Michelin Pilot Sport 4, bo przy luzach na maglu auto trochę pływało i nieciekawie się prowadziło w zakrętach. Teraz jest jak gokart .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 05 lis 2019, 19:21
- Imię: Dominik
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Drgania-wibracje na nadwoziu
No ja kupiłem to mam 20 cali 245/35 r20 ale problemów z luzami i maglownica nie mam. No i jak kupiłem tez nie wibrowalo. A wiec kola odpadaja. Zreszta wibracje pojawialy sie etapami. najpierw delikatne a teraz juz mocno wibruje
Re: Drgania-wibracje na nadwoziu
Tak kiedyś przeglądałem ten wątek i zastanawiałem, dlaczego z takim problemem udzielają się tylko właściciele 3.0 TDI
Czyżby problem tych dziwnych wibracji nie dotyczył aut z silnikami na Pb ?
Czyżby problem tych dziwnych wibracji nie dotyczył aut z silnikami na Pb ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Drgania-wibracje na nadwoziu
Większy moment obrotowy diesla powoduje, że szybciej powstają luzy. Benzyna nie jedzie od dołu, więc jest delikatniejsza dla napędu.
Re: Drgania-wibracje na nadwoziu
Pisałem jakiś czasu temu o takich samych wibracjach jak wasze w moim A4 B7... Też zmieniałem praktycznie całe podwozie... kompletny remont zawieszenia przedniego oraz tylnego . wszystkie tulejki tulejeczki wahacze poszły nowe, nowe opony, felgi piasty, lozyska itp .
A wibracje były ....
Ostatni strzał padły tylne półosie... nie wykazywały żadnego zmęczenia. Żadnych luzów. nic... Wymienione rok temu, nie pisałem długo bo chcialem zrobić test na prawde długodystansowy... i to było to... Tylne półosie które nie wykazywały żadnych luzów ani uszkodzenia powodowały wibracje.
Po zakończeniu 3 letniej walki z wibracjami... auto .. sprzedalem :D
A wibracje były ....
Ostatni strzał padły tylne półosie... nie wykazywały żadnego zmęczenia. Żadnych luzów. nic... Wymienione rok temu, nie pisałem długo bo chcialem zrobić test na prawde długodystansowy... i to było to... Tylne półosie które nie wykazywały żadnych luzów ani uszkodzenia powodowały wibracje.
Po zakończeniu 3 letniej walki z wibracjami... auto .. sprzedalem :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 wrz 2018, 20:30
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Drgania-wibracje na nadwoziu
Witam.
Ja mam podobny problem jak tu piszecie.
A6 C5. 2.4 170 koni Multitronic napęd przód .
Przyśpieszając do 100 km/h nic się nie dzieje a jak ujmę gazu mam wibracje w kierownicy i i czuć wibracje nadwozia pod nogami z prawej strony przód. Potem powyżej 100 tak około 110-120 mniejsze telepanie wibracje kierownicy ale większe w nadwoziu ale jak przyspieszam jak ujmę gazu mniejsze. Jak przekrocze ponad 120 tak już 130 już jest ok i szybciej.
Te wibracje są mniejsze lub większe a nie raz nie ma wcale.
Ja jadę w przedziale 80-100 a nawet i szybciej jak są wibracje i przyhamuje wibracje ustają.
Ale nie raz też przy hamowaniu czuć wibracje ale z większych prędkości tak 130-120 przy 100-120.
Koła wyważane kilka razy i test drogowy wypad pozytywnie felgi proste oryginał od tego auta zapas taki sam. opony ok. drugie.
Te wibracje miałem wcześniej ale mniejsze przy 100-120 były większe mniejsze lub wcale nie wyczuwalne też na starych oponach. Zaczęły się dziwne buczenie w te wakacje jak więcej pojeździłem przy 80-90 tak by łożysko siadalo i przy 40-50 odgłosy jak opona by miała guza nawet moja żona szlyszala, wyząbkowało mi z tyłu opony ale słyszałem że kombi tak mają.
Wymiana tylnych amorów chociaż nie wykazywały zużycia około 70 % amortyzator oryginał zawieszenie 1BE i amor założony nowy sachs do tego zawieszenia i wymiana opon zakończyła buczenie i efekt guza w oponie.
Ale pozostały wibracje jak wcześniej opisywałem.
Wymiana przód górnych wahaczy łączników stabilizatora wdolne zostały zero luzów oryginał więc nie ruszałem wymiana półosi na nowe lobro po ich wymianie mniejsze drgania takie jak wyżej opisywałem przed wymianą półosi było gorzej.
Po wymianie robiona geometria wszystko jest ok.
Amorów przód nie wymieniałem mają około 70 %.
Zero stuków i luzów.
Sprawdzałem flasze co wychodzą ze skrzyni nie mają luzów ani stuków góra dół może ciut prawa ale podobniesz jak czytałem ma tak mieć, kręcąc flansza prawo lewo ma mały luz i stukanie.
Teraz jeszcze zauważyłem że nie zawsze z prawej strony słychać dziwne odgłosy buczenia tak jakby łożysko przy 70-80 i to bardziej przy przejechaniu około 50 km
Proszęs o radę i podpowiedzi co jeszcze sprawdzić lub wymienić.
Ja mam podobny problem jak tu piszecie.
A6 C5. 2.4 170 koni Multitronic napęd przód .
Przyśpieszając do 100 km/h nic się nie dzieje a jak ujmę gazu mam wibracje w kierownicy i i czuć wibracje nadwozia pod nogami z prawej strony przód. Potem powyżej 100 tak około 110-120 mniejsze telepanie wibracje kierownicy ale większe w nadwoziu ale jak przyspieszam jak ujmę gazu mniejsze. Jak przekrocze ponad 120 tak już 130 już jest ok i szybciej.
Te wibracje są mniejsze lub większe a nie raz nie ma wcale.
Ja jadę w przedziale 80-100 a nawet i szybciej jak są wibracje i przyhamuje wibracje ustają.
Ale nie raz też przy hamowaniu czuć wibracje ale z większych prędkości tak 130-120 przy 100-120.
Koła wyważane kilka razy i test drogowy wypad pozytywnie felgi proste oryginał od tego auta zapas taki sam. opony ok. drugie.
Te wibracje miałem wcześniej ale mniejsze przy 100-120 były większe mniejsze lub wcale nie wyczuwalne też na starych oponach. Zaczęły się dziwne buczenie w te wakacje jak więcej pojeździłem przy 80-90 tak by łożysko siadalo i przy 40-50 odgłosy jak opona by miała guza nawet moja żona szlyszala, wyząbkowało mi z tyłu opony ale słyszałem że kombi tak mają.
Wymiana tylnych amorów chociaż nie wykazywały zużycia około 70 % amortyzator oryginał zawieszenie 1BE i amor założony nowy sachs do tego zawieszenia i wymiana opon zakończyła buczenie i efekt guza w oponie.
Ale pozostały wibracje jak wcześniej opisywałem.
Wymiana przód górnych wahaczy łączników stabilizatora wdolne zostały zero luzów oryginał więc nie ruszałem wymiana półosi na nowe lobro po ich wymianie mniejsze drgania takie jak wyżej opisywałem przed wymianą półosi było gorzej.
Po wymianie robiona geometria wszystko jest ok.
Amorów przód nie wymieniałem mają około 70 %.
Zero stuków i luzów.
Sprawdzałem flasze co wychodzą ze skrzyni nie mają luzów ani stuków góra dół może ciut prawa ale podobniesz jak czytałem ma tak mieć, kręcąc flansza prawo lewo ma mały luz i stukanie.
Teraz jeszcze zauważyłem że nie zawsze z prawej strony słychać dziwne odgłosy buczenia tak jakby łożysko przy 70-80 i to bardziej przy przejechaniu około 50 km
Proszęs o radę i podpowiedzi co jeszcze sprawdzić lub wymienić.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Drgania-wibracje na nadwoziu
Wymień łożyska z przodu. Flansze nie mogą stukać, bo jeśli to robią, to mają nadmierny luz i jest to odgłos uderzania metal o metal.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 wrz 2018, 20:30
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Drgania-wibracje na nadwoziu
Mam wymienić łożyska na paście koła?
Flanszach co wychodzą ze skrzyni góra dół nie ma luzów ani stoków tylko jak kręcę przód tył jest luz ale nie tak duży i letkie stukanie.
Dodano po 16 minutach 16 sekundach:
Mat1324 jak kręcę flanszą przy skrzyni przód tył nie może być stuków?
Flanszach co wychodzą ze skrzyni góra dół nie ma luzów ani stoków tylko jak kręcę przód tył jest luz ale nie tak duży i letkie stukanie.
Dodano po 16 minutach 16 sekundach:
Mat1324 jak kręcę flanszą przy skrzyni przód tył nie może być stuków?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Drgania-wibracje na nadwoziu
Wtedy może stukać, ale nie przy ruszaniu góra-dół.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 wrz 2018, 20:30
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Drgania-wibracje na nadwoziu
Dzięki za powiedz.
Wymienię najpierw z prawej strony łożysko w kole i zobaczę co będzie działo.
Wymienię najpierw z prawej strony łożysko w kole i zobaczę co będzie działo.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 wrz 2018, 20:30
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Drgania-wibracje na nadwoziu
To nie łożyska. Wymienione.
Teraz bardziej wnikliwie przetestowałem auto i jak wzielelem na manuala to dziwne furgotanie jest odzuwalne nie tylko 70km/h nawet do 100 km/h są też na innych biegach przy obrotach 1500-2000 jak dodaje gazu i ujmuję.
Są odczuwalne drgania ale najbardziej i nie zawsze 110-120 km/h
Może to być tłumik drgań skrętnych koła zamachowego czy bardziej łańcuch.
Szkrzynia nie szarpie płynnie przyspiesza.
U mnie nie ma dwumasy jest to benzyna jest sztywne koło zamachowe i tłumik drgań skrętnych coś na zasadzie tarczy sprzęgłowej z sprężynami która jest przykręcona do koła na stałe.
Teraz bardziej wnikliwie przetestowałem auto i jak wzielelem na manuala to dziwne furgotanie jest odzuwalne nie tylko 70km/h nawet do 100 km/h są też na innych biegach przy obrotach 1500-2000 jak dodaje gazu i ujmuję.
Są odczuwalne drgania ale najbardziej i nie zawsze 110-120 km/h
Może to być tłumik drgań skrętnych koła zamachowego czy bardziej łańcuch.
Szkrzynia nie szarpie płynnie przyspiesza.
U mnie nie ma dwumasy jest to benzyna jest sztywne koło zamachowe i tłumik drgań skrętnych coś na zasadzie tarczy sprzęgłowej z sprężynami która jest przykręcona do koła na stałe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 wrz 2018, 20:30
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Drgania-wibracje na nadwoziu
Mat1324 jeszcze nie sprawdzałem górnych mocowań amortyzatora.
Mogą być one winowajcą tych drgań.
Mogą być one winowajcą tych drgań.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Drgania-wibracje na nadwoziu
Nie . Mogą jedynie powodować stuki, ale musiałyby praktycznie nie istnieć.