Drgania-wibracje na nadwoziu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Drgania-wibracje na nadwoziu
Sprawdź najpierw luz na flanszy. Może się ona delikatnie ruszać góra/dół, ale jak stuka, to do zrobienia mechanizm różnicowy, a dokładnie łożysko na nim oraz na samej flanszy. Pada przeważnie prawa strona. Podnieś auto i zakręć prawym kołem. Na 99% półoś będzie miała bicie, czyli albo krzywa albo wyrobiony sam przegub wewnętrzny. On też nie może mieć luzu. Półoś może tylko się ruszać lewo-prawo, bo inaczej byłby problem przy skręcaniu. Jak usłyszysz już stukanie przy sprawdzaniu, to masz odpowiedź. Podniesienie mocy przyspiesza padanie przegubów, a nie są one jakoś specjalnie mocne. Kup używkę w dobrym stanie i podmień.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 05 lis 2019, 19:21
- Imię: Dominik
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Drgania-wibracje na nadwoziu
Jeszcze jedno pytanie:
Co do tego oleju w torsenie mozna stosowac? czy jakas lipa?
Ravenol AWD-TOR Fluid Olej Torsen 1L G 055145 A2
Bo 3 razy tanszy niz to dziadostwo w aso za 500zł
Dzieki. Pozdro.
Co do tego oleju w torsenie mozna stosowac? czy jakas lipa?
Ravenol AWD-TOR Fluid Olej Torsen 1L G 055145 A2
Bo 3 razy tanszy niz to dziadostwo w aso za 500zł
Dzieki. Pozdro.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Drgania-wibracje na nadwoziu
Zalej i zobacz . Osobiście kupowałem oryginał, a resztę sprzedałem, a szybko poszła.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 05 lis 2019, 19:21
- Imię: Dominik
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Drgania-wibracje na nadwoziu
Wjechałem wczoraj na kanał by zmienic te poduszki i olej w torsenie. Złapałem za prawoą strone i faktycznie lata jak swinia. I przegub i flansza ma jakis min luz. Stuka ale mysle ze to wew przegub stuka i to on lata w srodku. Z 2 strony troche mniej. Flansza beton. Zmienie te przeguby wew. Z łozyskiem na flanszy sie jeszcze troche powstrzymam ponoc nie takie to proste.mat1324 pisze: ↑19 lip 2021, 23:26Sprawdź najpierw luz na flanszy. Może się ona delikatnie ruszać góra/dół, ale jak stuka, to do zrobienia mechanizm różnicowy, a dokładnie łożysko na nim oraz na samej flanszy. Pada przeważnie prawa strona. Podnieś auto i zakręć prawym kołem. Na 99% półoś będzie miała bicie, czyli albo krzywa albo wyrobiony sam przegub wewnętrzny. On też nie może mieć luzu. Półoś może tylko się ruszać lewo-prawo, bo inaczej byłby problem przy skręcaniu. Jak usłyszysz już stukanie przy sprawdzaniu, to masz odpowiedź. Podniesienie mocy przyspiesza padanie przegubów, a nie są one jakoś specjalnie mocne. Kup używkę w dobrym stanie i podmień.
A Ty mat sam to łożysko targałeś?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Drgania-wibracje na nadwoziu
Mówiłem, że będzie luz na flanszy albo na przegubie wewnętrznym, bo to częsta przypadłość C6. Nie wymieniałem łożyska, a cały mechanizm różnicowy wraz z deklem. Kupiłem całość od innej skrzyni, ale z benzyny, bo ma ona mniej Nm, więc mniejsze siły działały na mechanizm. Oczywiście poszukałem sobie mechanizmu, który ma takie samo przełożenie .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 05 lis 2019, 19:21
- Imię: Dominik
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Drgania-wibracje na nadwoziu
Tak tylko ja nie mówie o dyfrze bo jak były by wyjebane łożyska na dyfrze to byłby wielki rumot bo tam sa nie małe siły. tylko o tym igiełkowym co podtrzymuje flansze. O to pytałem. No ale wiadomo jak zmieniałes dyfer to i pewnie to robiłeś. By wyciągnąć dyfra rozbierałes całą skrzynie?mat1324 pisze: ↑31 lip 2021, 13:50Mówiłem, że będzie luz na flanszy albo na przegubie wewnętrznym, bo to częsta przypadłość C6. Nie wymieniałem łożyska, a cały mechanizm różnicowy wraz z deklem. Kupiłem całość od innej skrzyni, ale z benzyny, bo ma ona mniej Nm, więc mniejsze siły działały na mechanizm. Oczywiście poszukałem sobie mechanizmu, który ma takie samo przełożenie .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Drgania-wibracje na nadwoziu
Mechanizm wychodzi prawą stroną i wyjmujesz go w całości. Miałem wyjęty z innego auta dekiel z flanszą i mechanizmem. Nie rozdzielałem tego, tylko wyjałem swój i włożyłem gotowca. Zalałem olejem i tyle. Jedynie sprawdziłem, czy nie mia luzu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 08 cze 2020, 07:55
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: 100 C4
Re: Drgania-wibracje na nadwoziu
Z jakiej skrzyni podszedł mechanizm ? (O jakim
oznaczeniu).
oznaczeniu).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Drgania-wibracje na nadwoziu
Z tego co pamiętam, to 3.2 z końcówki produkcji .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 08 cze 2020, 07:55
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: 100 C4
Re: Drgania-wibracje na nadwoziu
A nie pamiętasz jaki kod skrzyni ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Drgania-wibracje na nadwoziu
Ważne, że duże koło talerzowe będzie miało 32 zęby. Możesz też szukać od 2.7TDI, ale uważaj na ilość zębów. Tak było w moim przypadku. Nie wiem, jaką masz dokładnie skrzynie, bo były jeszcze mechanizmy z 30 zębami.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 08 cze 2020, 07:55
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: 100 C4
Re: Drgania-wibracje na nadwoziu
Ja mam kjc
Re: Drgania-wibracje na nadwoziu
Z prawej strony flansza nie ma żadnego łożyska, pracuje tylko w filmie olejowym w obudowie mechanizmu różnicowego.Zimny Chirurg pisze: ↑31 lip 2021, 18:38tylko o tym igiełkowym co podtrzymuje flansze. O to pytałem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 08 cze 2020, 07:55
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: 100 C4
Re: Drgania-wibracje na nadwoziu
Jak by ktoś szukał org przegubów od strony skrzyni : lobro 305017 według katalogu nie pasuje , ale pasuje w 100 % właśnie przełożyłem na prawej półosi oba nowe z lobro i auto wkoncu jeździ jak powinno .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Drgania-wibracje na nadwoziu
Mówiłem, że to wina półosi, a dokładnie przegubów.