Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] Piasta skrzyni biegów

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Laser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 14 maja 2012, 20:58
Lokalizacja: Dolny Sląsk

[ TIP+Q] Piasta skrzyni biegów

Post autor: Laser » 21 cze 2017, 21:45

Witam
Mam problem z wibracjami przy przspieszaniu.
Wjechałem na kanał i stwierdziłem że piasta w skrzyni biegów do
której przykręca prawą półośkę ma luz jakieś 2 do 3 mm (góra dół).
Wszystkie pozostałe piasty i przeguby OK
Czy tą piastę można wyjąć bez wyciągania skrzyni i jak jest mocowana ?
i czy łożysko w którym jest ta piasta też można wymienić bez wyciągania skrzyni?
Może ktoś już to robił.
Może jakieś sugestie?

Pozdrawiam

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 cze 2017, 21:48

Mogę ewentualnie poszukać instrukcji wymiany i podać numer części :] .

Laser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 14 maja 2012, 20:58
Lokalizacja: Dolny Sląsk

Post autor: Laser » 21 cze 2017, 22:06

nr chyba zalazłem 09E409356

Ale instrukcję chętnie przejże jeśli to nie problem

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 cze 2017, 22:42

Według ETKI jest to dość krótki wałek i ciężko, aby miał luz <mysli> . A może masz wyrobiony uszczelniacz tego wałka :| . Łożysko nie występuje jako osobna część, więc nie ma instrukcji wymiany. Na podstawie podanego przez Ciebie numeru domyśliłem, że chodzi Ci o prawą stronę :p. Instrukcja wymiany: << link >>. Według instrukcji należy wymienić również pierścień zabezpieczający (09L 409 297 - koszt w ASO ok. 25 zł) oraz uszczelniacz wałka (09E 409 399 A - koszt w ASO ok. 80 zł). Sam wałek kosztuje ok. 1130 zł i może być z literką A na końcu numeru. Oczywiście trzeba też uzupełnić ewentualny ubytek płynu (G 052 145 S2 - koszt w ASO ok. 160 zł za litr). Instrukcja wspomina też o smarze uszczelniającym (G 052 128 A1), który w ASO kosztuje ok. 80 zł za tubkę 50g.

Laser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 14 maja 2012, 20:58
Lokalizacja: Dolny Sląsk

Post autor: Laser » 21 cze 2017, 22:59

No właśnie to jest dziwne to znaczy że wałek jest łożyskowany w mechaniźmie różnicowym
i na żadnym schemacie nie ma łożyska.
Jak rozkręcę , zobaczę , dam znać.
Dziękuję za pomoc. :)

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja