Witam
Mam problem z wibracjami przy przspieszaniu.
Wjechałem na kanał i stwierdziłem że piasta w skrzyni biegów do
której przykręca prawą półośkę ma luz jakieś 2 do 3 mm (góra dół).
Wszystkie pozostałe piasty i przeguby OK
Czy tą piastę można wyjąć bez wyciągania skrzyni i jak jest mocowana ?
i czy łożysko w którym jest ta piasta też można wymienić bez wyciągania skrzyni?
Może ktoś już to robił.
Może jakieś sugestie?
Pozdrawiam
[ TIP+Q] Piasta skrzyni biegów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Według ETKI jest to dość krótki wałek i ciężko, aby miał luz
. A może masz wyrobiony uszczelniacz tego wałka
. Łożysko nie występuje jako osobna część, więc nie ma instrukcji wymiany. Na podstawie podanego przez Ciebie numeru domyśliłem, że chodzi Ci o prawą stronę
. Instrukcja wymiany: << link >>. Według instrukcji należy wymienić również pierścień zabezpieczający (09L 409 297 - koszt w ASO ok. 25 zł) oraz uszczelniacz wałka (09E 409 399 A - koszt w ASO ok. 80 zł). Sam wałek kosztuje ok. 1130 zł i może być z literką A na końcu numeru. Oczywiście trzeba też uzupełnić ewentualny ubytek płynu (G 052 145 S2 - koszt w ASO ok. 160 zł za litr). Instrukcja wspomina też o smarze uszczelniającym (G 052 128 A1), który w ASO kosztuje ok. 80 zł za tubkę 50g.


