Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ASN 3.0 220km] Czy zmienic olej z polsyntetyka na syntetycz

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Ziemiak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 02 cze 2017, 08:29
Lokalizacja: Slask

[ASN 3.0 220km] Czy zmienic olej z polsyntetyka na syntetycz

Post autor: Ziemiak » 15 cze 2017, 15:34

Mam pytanie. Aktualnie w aucie podobno jest zalany 10w40. Bede robił wymiane oleju. Zostać na polsyntetyku czy przejsc na syntetyka? Jeśli zmienic to na jakie parametry? Autko ma instalacje LPG.
Ostatnio zmieniony 15 cze 2017, 18:38 przez Ziemiak, łącznie zmieniany 1 raz.

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 15 cze 2017, 17:35

Ziemiak pisze:Zostać na polsynetyku czy przejsc na systetyka?
Dobrze utrzymany silnik powinien bez problemu znieść zmianę z półsyntetyka na pełen syntetyk.
Różne źródła różnie się do tego odnoszą.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 15 cze 2017, 22:42

Zmieniałem z 10W40 na 5W40 i mam mniejsze zużycie oleju

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 cze 2017, 20:39

Nie raz takie zmiany się robiło :) - z minerala na półsyntetyk i z półsyntetyku na syntetyk i nigdy nie miałem z tego powodu żadnych problemów a nawet było na +.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

Awatar użytkownika
Schadow02
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:00
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Schadow02 » 16 cze 2017, 20:52

Zima będzie grała ci hydraulika na zaworach przy odpaleniu :shock:

Awatar użytkownika
kenzo989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 26 sty 2016, 19:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kenzo989 » 17 cze 2017, 10:25

Zmieniaj, ja zmieniłem z minerała 15W40 na full syntetyk Volvoline MaxLife 5W40 z płukaniem silnika LIQUI MOLY Pro-Line 2662. Obawiałem się bo to ryzykowne sądząc po różnych mitach internetowych. Teraz uważam, że to najlepsze, co mogłem dobrego zrobić dla silnika. Zmniejszone ubytki oleju, brak wycieków, uszczelki całe i przede wszystkim auto pracuje dużo lepiej, lżej, czulszy na pedał gazu.

Silnik 2.8 ACK guattro

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 cze 2017, 16:18

kenzo989 pisze:Obawiałem się bo to ryzykowne sądząc po różnych mitach internetowych.
o tuż to, obawiam się że to właśnie tylko mity
Bo możliwe że co poniektórzy sądzą że wymiana oleju pomoże na wszystkie bolączki silnika a jak silnik już padoch to wymiana oleju mu nie pomoże a potem wypisują że zmienił olej i silnik zdech albo się rozciekł co często słyszałem. Oczywiście to temat rzeka i poruszany miliony razy na różnych forach motoryzacyjnych.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 18 cze 2017, 09:53

Najgorsze w tym wszystkim jest to, że mechanicy (nawet specjalizujący się np. audi) twierdzą, że nie można wracać do 5W40. :|

Awatar użytkownika
Schadow02
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 06 kwie 2017, 11:00
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Schadow02 » 18 cze 2017, 14:10

Bo w tych silnikach zużycie uszczelnień napinaczy hydraulicznych na rozrzadzie charakteryzuje się głośna pracą na rzadkim oleju w niskich temperaturach <nerwus>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga