[ACK 2.8 193 KM] nie odpala na zimnym silniku
[ACK 2.8 193 KM] nie odpala na zimnym silniku
Witam mam audi a6 c5 2.8 B+G
Autko stało 1,5 roku nie odpalane (według nieudolnyh mechaników zatarty silnik) teraz gdy znajomy je uruchomił auto nie równo pracuje (wcześniej tego nie było) ma problemy z obrotami i gdy wciska się gaz do końca to auto się jakby "dławi"
Mechanik poradził aby wymienić świece i przepływomierz (świece podobno były wymieniane przez jednego z pięciu mechaników u którego stało auto musze to sprawdzić) ale najgorszym problemem jest to że auto nie chce odpalać gdy jest zimny silnik musze je wtedy odpalać na kable a potem auto pali normalnie
komputer nie pokazuje żadnych błędów
Prosze o pomoc
Autko stało 1,5 roku nie odpalane (według nieudolnyh mechaników zatarty silnik) teraz gdy znajomy je uruchomił auto nie równo pracuje (wcześniej tego nie było) ma problemy z obrotami i gdy wciska się gaz do końca to auto się jakby "dławi"
Mechanik poradził aby wymienić świece i przepływomierz (świece podobno były wymieniane przez jednego z pięciu mechaników u którego stało auto musze to sprawdzić) ale najgorszym problemem jest to że auto nie chce odpalać gdy jest zimny silnik musze je wtedy odpalać na kable a potem auto pali normalnie
komputer nie pokazuje żadnych błędów
Prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony 30 maja 2018, 20:15 przez korass, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
jak sprawdziłeś to aku 
jeśli miernikiem z marketu za 9.99 to może być .... mało wiarygodne
najprościej podmienić z jakiegoś sprawnego auta (trwa 10 min i nic nie kosztuje )
obstawiam że Twój znajomy zaworkiem zwrotnym rozwiązał problem w dieslu a nie w pb
dalej jeśli to nie pomoże to sprawdziłbym czy pompa paliwa daje odpowiednie ciśnienie
jeśli to nie rozwiąże problemu to bez VAGa nie wiedziałbym co dalej
[ Dodano: 2017-06-16, 10:52 ]

jeśli miernikiem z marketu za 9.99 to może być .... mało wiarygodne

najprościej podmienić z jakiegoś sprawnego auta (trwa 10 min i nic nie kosztuje )
obstawiam że Twój znajomy zaworkiem zwrotnym rozwiązał problem w dieslu a nie w pb
dalej jeśli to nie pomoże to sprawdziłbym czy pompa paliwa daje odpowiednie ciśnienie
jeśli to nie rozwiąże problemu to bez VAGa nie wiedziałbym co dalej

[ Dodano: 2017-06-16, 10:52 ]
korass pisze: A może coś z rozrusznikiem że potrzebuje za dużo prądu ?
czyli myślisz że przy kolejnych uruchomieniach potrzebuje jakoś znacząco mniej prądukorass pisze: problemem jest to że auto nie chce odpalać gdy jest zimny silnik musze je wtedy odpalać na kable a potem auto pali normalnie

- Krzysiek 84
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 05 kwie 2015, 18:26
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 1993
- Moje auto: 80 B4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 1Z 90KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Olecko - Suwałki
Podam kilka moich obserwacji z silnikiem 2.8 ACK B+G, może komuś kiedyś pomoże:
1. Czujnik temperatury płynu (Koszt około 50 zł, znajduje się pod dolotem powietrza do przepustnicy. Częsty winowajca złego odpalania na zimnym.)
2. Przepuszczający reduktor gazu (Czyszczenie i wymiana membran + filtry około 170zł. Niewłaściwie działający reduktor może zalewać silnik gazem po dłuższym postoju i trzeba kręcić i kręcić aby w końcu auto odpaliło. Można go sprawdzić zakręcając butlę gazu i po przejechaniu kilku km na benzynie odstawić go na noc i spróbować go odpalić.)
3. Przepustnica do czyszczenia (Skaczące obroty, problemy ze ssaniem po odpaleniu, opóźnienie pomiędzy pedałem gazu a pracą silnika, błąd adaptacji, może to być zalepiona niagarem przepustnica. Można ją wyczyścić preparatem np. LIQUI MOLY, cena około 60zł odpina się dolot powietrza do przepustnicy i rozpyla się preparat na uruchomionym silniku. Po odpięciu dolotu powietrza należy odpiąć wtyczkę przepływomierza powietrza przed uruchomieniem silnika. Mi wyrzuciło kilka błędów w ECU i przełączyło tipa w tryb awaryjny. Przy zmianie z P R N D strasznie szarpało autem. Wystarczyło wykasować błędy ale można się przestraszyć. Moja przepustnica nie przechodziła procesu adaptacji, był błąd w VAG-u.
Czyszczenie nie pomogło. Postanowiłem zakupić używaną na allegro, cena 150zł. Wyjęcie samej przepustnicy to gimnastyka ze względu na utrudniony dostęp. Przymocowana jest na 4 śrubach. Okazało się, że miałem zamontowaną przepustnice o złym kodzie i po wymianie na właściwą przeszła adaptację i załącza się ssanie na zimnym silniku. Musiałem też pojechać na regulację LPG.)
4. Akumulator (Za słaby akumulator do wielkości silnika. Przy zakupie moje auto miało akumulator chyba od golfa i praktycznie w ogóle nie trzymał. Były problemy z odpaleniem, trzeba było dłużej kręcić a najczęściej szybko się rozładowywał. Zakupiłem Centre plus, prąd rozruchu 760A i problemu z akumulatorem rozwiązany raczej na kilka lat.)
5. Kable i świece (Przy jeździe na LPG te elementy są bardziej narażone na zużycie przez wyższa temperaturę spalania gazu. Problemy objawiały się szarpaniem podczas jazdy, szczególnie gdy zatankowałem LPG na pobocznej stacji. Wymiana kabli na SENTECH chyba 8463 cena około 200zł + świece BOSCH 0 242 240 593 cena około 60zł komplet, zestaw dedykowany do LPG i problemy z szarpaniem i przyspieszaniem zanikły.
7. Olej (Po tak długim postoju olej mógł stracić swoje właściwości. Oryginalnie ten silnik powinien być zalany olejem 5W30. W moim ACK poprzedni właściciel lał mineralny Mobil 15W40. Ja dalej dolewałem mineralny i zrobiłem tak od zakupu 20tys. Wymieniłem na Volvoline MaxLife 5W40 full syntetyk. Wchodzi dokładnie 5,5l koszt około 150zł + płukanka silnika LiQUI MOLY 2662 40zł + filtr BOSCH około 50zł. Auto jakby nabrało nowego oddechu, stało się jakby lżejsze w jeździe. Olej mineralny to błąd a wymian oleju jest bardzo ważna dla silnika. Są opinie, że nie wraca się z minerała do syntetyka, bo mogą nastąpić wycieki, wydmuchanie uszczelki i może pić więcej oleju. Sam się tego obawiałem i dlatego zrobiłem wcześniej płukanie silnika i wybrałem olej MaxLife, który podobno regeneruje uszczelki i ma certyfikację TĂV Nord. Wycieków brak, uszczelki ok, ubytki oleju mniejsze niż przy oleju mineralnym.
8. Sondy lambda (Moje sondy prawdopodobnie na razie działają prawidłowo. Interesowałem się nimi ponieważ w VAG pojawiał mi się błąd mieszanki paliwowej. Okazało się, że była to wina niewyregulowanej instalacji LPG. Niewłaściwie działające sondy zaburzają podawanie właściwej mieszanki paliwo-powietrznej, co skutkuje spadkiem mocy silnika oraz zwiększeniem zużycia paliwa. Przy odłączonej sondzie lub problemach z okablowaniem mogą występować szarpania, skoki obrotów, duszenie auta. W silniku ACK są dwie sondy lambda.
Nie jestem mechanikiem, więc jeśli coś pokręciłem proszę o poprawienie. Ja sam przerobiłem te problemy w swoim aucie. Moje wiedza bazowała na forach, programie ETKA, internetowych katalogach części oraz rozkręcaniu i skręcaniu auta.
1. Czujnik temperatury płynu (Koszt około 50 zł, znajduje się pod dolotem powietrza do przepustnicy. Częsty winowajca złego odpalania na zimnym.)
2. Przepuszczający reduktor gazu (Czyszczenie i wymiana membran + filtry około 170zł. Niewłaściwie działający reduktor może zalewać silnik gazem po dłuższym postoju i trzeba kręcić i kręcić aby w końcu auto odpaliło. Można go sprawdzić zakręcając butlę gazu i po przejechaniu kilku km na benzynie odstawić go na noc i spróbować go odpalić.)
3. Przepustnica do czyszczenia (Skaczące obroty, problemy ze ssaniem po odpaleniu, opóźnienie pomiędzy pedałem gazu a pracą silnika, błąd adaptacji, może to być zalepiona niagarem przepustnica. Można ją wyczyścić preparatem np. LIQUI MOLY, cena około 60zł odpina się dolot powietrza do przepustnicy i rozpyla się preparat na uruchomionym silniku. Po odpięciu dolotu powietrza należy odpiąć wtyczkę przepływomierza powietrza przed uruchomieniem silnika. Mi wyrzuciło kilka błędów w ECU i przełączyło tipa w tryb awaryjny. Przy zmianie z P R N D strasznie szarpało autem. Wystarczyło wykasować błędy ale można się przestraszyć. Moja przepustnica nie przechodziła procesu adaptacji, był błąd w VAG-u.
Czyszczenie nie pomogło. Postanowiłem zakupić używaną na allegro, cena 150zł. Wyjęcie samej przepustnicy to gimnastyka ze względu na utrudniony dostęp. Przymocowana jest na 4 śrubach. Okazało się, że miałem zamontowaną przepustnice o złym kodzie i po wymianie na właściwą przeszła adaptację i załącza się ssanie na zimnym silniku. Musiałem też pojechać na regulację LPG.)
4. Akumulator (Za słaby akumulator do wielkości silnika. Przy zakupie moje auto miało akumulator chyba od golfa i praktycznie w ogóle nie trzymał. Były problemy z odpaleniem, trzeba było dłużej kręcić a najczęściej szybko się rozładowywał. Zakupiłem Centre plus, prąd rozruchu 760A i problemu z akumulatorem rozwiązany raczej na kilka lat.)
5. Kable i świece (Przy jeździe na LPG te elementy są bardziej narażone na zużycie przez wyższa temperaturę spalania gazu. Problemy objawiały się szarpaniem podczas jazdy, szczególnie gdy zatankowałem LPG na pobocznej stacji. Wymiana kabli na SENTECH chyba 8463 cena około 200zł + świece BOSCH 0 242 240 593 cena około 60zł komplet, zestaw dedykowany do LPG i problemy z szarpaniem i przyspieszaniem zanikły.
7. Olej (Po tak długim postoju olej mógł stracić swoje właściwości. Oryginalnie ten silnik powinien być zalany olejem 5W30. W moim ACK poprzedni właściciel lał mineralny Mobil 15W40. Ja dalej dolewałem mineralny i zrobiłem tak od zakupu 20tys. Wymieniłem na Volvoline MaxLife 5W40 full syntetyk. Wchodzi dokładnie 5,5l koszt około 150zł + płukanka silnika LiQUI MOLY 2662 40zł + filtr BOSCH około 50zł. Auto jakby nabrało nowego oddechu, stało się jakby lżejsze w jeździe. Olej mineralny to błąd a wymian oleju jest bardzo ważna dla silnika. Są opinie, że nie wraca się z minerała do syntetyka, bo mogą nastąpić wycieki, wydmuchanie uszczelki i może pić więcej oleju. Sam się tego obawiałem i dlatego zrobiłem wcześniej płukanie silnika i wybrałem olej MaxLife, który podobno regeneruje uszczelki i ma certyfikację TĂV Nord. Wycieków brak, uszczelki ok, ubytki oleju mniejsze niż przy oleju mineralnym.
8. Sondy lambda (Moje sondy prawdopodobnie na razie działają prawidłowo. Interesowałem się nimi ponieważ w VAG pojawiał mi się błąd mieszanki paliwowej. Okazało się, że była to wina niewyregulowanej instalacji LPG. Niewłaściwie działające sondy zaburzają podawanie właściwej mieszanki paliwo-powietrznej, co skutkuje spadkiem mocy silnika oraz zwiększeniem zużycia paliwa. Przy odłączonej sondzie lub problemach z okablowaniem mogą występować szarpania, skoki obrotów, duszenie auta. W silniku ACK są dwie sondy lambda.
Nie jestem mechanikiem, więc jeśli coś pokręciłem proszę o poprawienie. Ja sam przerobiłem te problemy w swoim aucie. Moje wiedza bazowała na forach, programie ETKA, internetowych katalogach części oraz rozkręcaniu i skręcaniu auta.
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 962
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
kenzo989, ująłeś chyba samo sedno sprawy
tu tylko cię poprawię bo przewody to niekoniecznie szybciej się zużywają od jazdy na lpg ale świece to jak najbardziej takkenzo989 pisze: Kable i świece (Przy jeździe na LPG te elementy są bardziej narażone na zużycie przez wyższa temperaturę spalania gazu.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
Dzięki Panowie wasze rady są dla mnie baardzo cenne
i mam jeszcze takie pytanko ostatnio jak grzebałem troche pod maska okazało się że mam kompletnie zniszczone (w niektórych miejscach wąż był całkowicie pęknięty) wszystkie węże od odmy i jestem ciekaw czy to że silnik bardzo nie równo pracował i strasznie się kopciło z pod maski czy to może być wina tych węży ?

- Pieterb
- Administrator
- Posty: 962
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
kolego ma wpływ i to dość spory jak i właściwie w sporej większości silników.korass pisze:jak grzebałem troche pod maska okazało się że mam kompletnie zniszczone (w niektórych miejscach wąż był całkowicie pęknięty) wszystkie węże od odmy i jestem ciekaw czy to że silnik bardzo nie równo pracował i strasznie się kopciło z pod maski czy to może być wina tych węży ?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 962
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
korass, musi gdzieś olej z odmy kapać na gorące części silnika i się kopci, no innej możliwości chyba nie ma lub dość mocno wali z samej odmy czyli nieszczelność musi być dość spora.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
Nieszczelność była OGROMNA jutro podeśle zdjęcia
ten wąż był sztukowany z jakiegoś innego gumowego i był troche za gruby tak że z tego węża wszystko wyciekało na ten oryginalny kawałek i po nim spływało na silnik
[ Dodano: 2017-06-30, 20:14 ]
Tak wyglądała u mnie "odma"
[ Dodano: 2017-06-30, 20:16 ]
zdj
[ Dodano: 2017-06-30, 20:17 ]
zdj
ten wąż był sztukowany z jakiegoś innego gumowego i był troche za gruby tak że z tego węża wszystko wyciekało na ten oryginalny kawałek i po nim spływało na silnik
[ Dodano: 2017-06-30, 20:14 ]
Tak wyglądała u mnie "odma"
[ Dodano: 2017-06-30, 20:16 ]
zdj
[ Dodano: 2017-06-30, 20:17 ]
zdj
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 962
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
korass, spora ta dziura, ale po wymianie poprawiło się? Bo może się to komuś przydać.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!