[ BLB 2.0 140 KM] Utrata mocy , drgania podczas przyspieszan
[ BLB 2.0 140 KM] Utrata mocy , drgania podczas przyspieszan
Witam pacjent audi c6 , 2005r 2.0 tdi BLB 140 km po lekkim chipie na ok. 170 km miał przypadłość utraty płynu sprawdziłem chłodnice spalin okazało się że wydmuchalo uszczelke pod glowica głowicę osobiście zawiozlem do sprawdzenia i splanowania wszystlo ok zebrano 0,17 mm uszczelke mechanik zalozyl wyzsza o jeden stopień dodatkowo docierane zostały zawory i wymienione uszczelki na pompowtryskach przed naprawą samochód latał jak trzeba aż miło było teraz moc stracił na jakieś 120 -130km , silnik pracuje normalnie jak i przed na biegu jalowym podczas przyspieszania ma szarpania w zakresie 1000 do 3 tyś obrotów najbardziej czuć na wysokim biegu dodam usterka nastąpiła po jego naprawie sprawdzany był rozrząd kat wtrysku , kompresja Zimny 34 ciepły 36 , wtryski na kompie pokazuje przed tak jak i po, bipy korekcja ok , nie mam pojęcia co może być nie tak.. żadnych błędów na komputerze nie pokazuje
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 253
- Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
- Lokalizacja: Warszawa
0,5 , wtryski regulowane cofnięte na 170 stopni ,
Doszedłem do wniosku że wywale sam wtryski oddam do sprawdzenia, podczas jazdy mam wrażenie że jest dobrze kiedy lekko gazu daje a jak wiecej to juz drga strasznie ,
Dowiedziałem sie od dobrego znajomego że jak trafi sie jakiś rozgarnięty mechanik to dobrze nie wyczyści głowicy i potem są takie skutki
Doszedłem do wniosku że wywale sam wtryski oddam do sprawdzenia, podczas jazdy mam wrażenie że jest dobrze kiedy lekko gazu daje a jak wiecej to juz drga strasznie ,
Dowiedziałem sie od dobrego znajomego że jak trafi sie jakiś rozgarnięty mechanik to dobrze nie wyczyści głowicy i potem są takie skutki

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 253
- Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 253
- Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
- Lokalizacja: Warszawa
Tutaj pompowtrysk jest osadzony na 2 srubach i nie mierzy się nic przykrego się je momentem 3 nm + 90 + 180 stopni i tylko tyle.
Problem dalej ten sam wywalilem wtryski sprawdzili miały wydajności ~70 % jak to używane ale nie lały czy coś, dodatkowo po czyszczeniu i regulacji otrzymały około 10 % więcej życia. Do montażu użyłem nowych śrub z serwisu zamówiłem tamte wyglądały nie za dobrze, później na nowy oczywiście wyregulowane.. teraz samochód jakby troszkę lepiej się zbiera ale dalej to samo drgania przy przyspieszeniu najbardziej czuć 1300 obrotów do około 3000.
Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
Czy możliwe jest to że jakieś kanaliki głowicy idące do pompki mogą byc zapchane przez to samochód tak pracuje ? co może być przyczyną tych drgań..
Problem dalej ten sam wywalilem wtryski sprawdzili miały wydajności ~70 % jak to używane ale nie lały czy coś, dodatkowo po czyszczeniu i regulacji otrzymały około 10 % więcej życia. Do montażu użyłem nowych śrub z serwisu zamówiłem tamte wyglądały nie za dobrze, później na nowy oczywiście wyregulowane.. teraz samochód jakby troszkę lepiej się zbiera ale dalej to samo drgania przy przyspieszeniu najbardziej czuć 1300 obrotów do około 3000.


Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
Czy możliwe jest to że jakieś kanaliki głowicy idące do pompki mogą byc zapchane przez to samochód tak pracuje ? co może być przyczyną tych drgań..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 253
- Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
A rozrząd masz dobrze ustawiony? Synchronizacja wynosi 0,5. Tutaj okej. Ale czy wałki są poprawnie ustawione?
Jeżeli miałeś zdejmowaną głowicę, to i rozpinany był pasek rozrządu. Po złożeniu wszystkiego na blokady, synchronizacja powinna wynosić -1,5. U Ciebie jest 0,5. To jest również poprawna wartość, ale skoro jest rozbieżność od złożenia na blokady to może ktoś nie zrobił tego poprawnie i wałki nie są ustawione odpowiednio.
Jeżeli miałeś zdejmowaną głowicę, to i rozpinany był pasek rozrządu. Po złożeniu wszystkiego na blokady, synchronizacja powinna wynosić -1,5. U Ciebie jest 0,5. To jest również poprawna wartość, ale skoro jest rozbieżność od złożenia na blokady to może ktoś nie zrobił tego poprawnie i wałki nie są ustawione odpowiednio.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 253
- Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 253
- Rejestracja: 09 lis 2016, 21:15
- Lokalizacja: Warszawa
Jeżeli będzie chciał ustawić rozrząd na nowo to będzie miał problem bez zdjęcia pasa.
Do sprawdzenia wałków to fakt 10 minut pracy lustereczko i da się to ogarnąć bez demontażu pasa.
Skąd można pobrać ten program Panowie?
Uwierz dla niektórych jest skomplikowany tym bardziej że te silniki powinny mieć zestrojony idealnie rozrzad z pompa oleju wraz z wałkami
[ Dodano: 2017-06-05, 23:06 ]
ustawienie wałka 16V:
Luzujesz prawe koło ( wałek sący) ustawiasz zgodnie z wskazaniem na kompie. Silnik/bloki pomiarowe/ grupa 4/ 4 okienko ma byc 0.
Po tak ustawionym prawym kole ustawiasz go w pozycji blokady rozrządu i wsadzasz jesli nie masz wiertło nr 6.
W tym momencie luzujesz lewe 3 sruby i ustawiasz koło abyś mogł założyć kolejną blokadę.
Czyli:
Potrzebujesz klucz 13/18, 2 x wiertła 6mm oraz lusterko. Bez lusterka bedzie ciezko. Schemat blokowania silnika znajdziesz w innternecie.
Tylko nie zapomnij wyjąć blokad przed odpaleniem.
Zaznacz sobie wcześniej stare położenie wyrazie czego
Do sprawdzenia wałków to fakt 10 minut pracy lustereczko i da się to ogarnąć bez demontażu pasa.
Skąd można pobrać ten program Panowie?
Uwierz dla niektórych jest skomplikowany tym bardziej że te silniki powinny mieć zestrojony idealnie rozrzad z pompa oleju wraz z wałkami
[ Dodano: 2017-06-05, 23:06 ]
ustawienie wałka 16V:
Luzujesz prawe koło ( wałek sący) ustawiasz zgodnie z wskazaniem na kompie. Silnik/bloki pomiarowe/ grupa 4/ 4 okienko ma byc 0.
Po tak ustawionym prawym kole ustawiasz go w pozycji blokady rozrządu i wsadzasz jesli nie masz wiertło nr 6.
W tym momencie luzujesz lewe 3 sruby i ustawiasz koło abyś mogł założyć kolejną blokadę.
Czyli:
Potrzebujesz klucz 13/18, 2 x wiertła 6mm oraz lusterko. Bez lusterka bedzie ciezko. Schemat blokowania silnika znajdziesz w innternecie.
Tylko nie zapomnij wyjąć blokad przed odpaleniem.
Zaznacz sobie wcześniej stare położenie wyrazie czego