
[ TIP+Q] "Zbyt szybka zmiana biegów"
- Lukasz24815
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 05 cze 2015, 22:33
- Lokalizacja: Pomorskie
[ TIP+Q] "Zbyt szybka zmiana biegów"
Witam Panowie i Panie jak to jest u was w Tiptronicu, przy jakiej prędkości włącza wam się 5 bieg? Mi włącza się od 55km/h (obroty około 1100-1200) przez co buda trochę drży i jazda po mieście jest nieprzyjemna bo muszę ręcznie ustawić na 4 bieg. Olej w skrzyni wymieniany miesiąc temu w zaprzyjaźnionym warsztacie, przed wymianą tak samo. Może da się coś ustawić, żeby np. od 65km/h włączał się 5 bieg?? 

Było:
- Fiat 126p
- Fiat Uno
- Chrysler Voyager 2.4
- Audi 80 B3 1.8
- A4 B5 1.9 TDI AFN
- A6 C5 2.5 TDI AKE Quattro
- BMW 523i e39
- jest A6 C6 3.0 TDI Tiptronic, wirusik na 270KM
- Fiat 126p

- Fiat Uno
- Chrysler Voyager 2.4
- Audi 80 B3 1.8
- A4 B5 1.9 TDI AFN
- A6 C5 2.5 TDI AKE Quattro
- BMW 523i e39
- jest A6 C6 3.0 TDI Tiptronic, wirusik na 270KM

- Lukasz24815
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 05 cze 2015, 22:33
- Lokalizacja: Pomorskie
repek92, tzn. jak to sprawdzić? vcds by coś wykazał?
Jak mocniej wcisnę w gaz to jest ok nic nie drży.
U mnie konwerter na 99,9% jest OK bo nie mam typowych objawów jego zużycia, poza tymi drganiami przy niskich obrotach na 5 biegu.
Jak mocniej wcisnę w gaz to jest ok nic nie drży.
U mnie konwerter na 99,9% jest OK bo nie mam typowych objawów jego zużycia, poza tymi drganiami przy niskich obrotach na 5 biegu.

Było:
- Fiat 126p
- Fiat Uno
- Chrysler Voyager 2.4
- Audi 80 B3 1.8
- A4 B5 1.9 TDI AFN
- A6 C5 2.5 TDI AKE Quattro
- BMW 523i e39
- jest A6 C6 3.0 TDI Tiptronic, wirusik na 270KM
- Fiat 126p

- Fiat Uno
- Chrysler Voyager 2.4
- Audi 80 B3 1.8
- A4 B5 1.9 TDI AFN
- A6 C5 2.5 TDI AKE Quattro
- BMW 523i e39
- jest A6 C6 3.0 TDI Tiptronic, wirusik na 270KM

- Lukasz24815
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 05 cze 2015, 22:33
- Lokalizacja: Pomorskie
repek92, sprawdzę, jak się uda to jeszcze dziś. Odkąd pamiętam to zawsze tak było, przy kupnie też mnie to zaniepokoiło ale na warsztacie powiedzieli że jest wsio OK ze skrzynką, od tamtego czasu zrobiłem około 55tys km i nic się nie pogorszyło. Za to w trybie S jest wszystko miodzio ale tam przy 60km/h jedzie jeszcze na 3 biegu 

Było:
- Fiat 126p
- Fiat Uno
- Chrysler Voyager 2.4
- Audi 80 B3 1.8
- A4 B5 1.9 TDI AFN
- A6 C5 2.5 TDI AKE Quattro
- BMW 523i e39
- jest A6 C6 3.0 TDI Tiptronic, wirusik na 270KM
- Fiat 126p

- Fiat Uno
- Chrysler Voyager 2.4
- Audi 80 B3 1.8
- A4 B5 1.9 TDI AFN
- A6 C5 2.5 TDI AKE Quattro
- BMW 523i e39
- jest A6 C6 3.0 TDI Tiptronic, wirusik na 270KM

- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
No właśnie masz:Lukasz24815 pisze:U mnie konwerter na 99,9% jest OK bo nie mam typowych objawów jego zużycia
Jeśli dobrze pamiętam to przy 50-70 zapina się lock-up w konwerterze, a jak nie może tego zrobić to występują drgania i falowanie obrotów.Lukasz24815 pisze:drganiami przy niskich obrotach na 5 biegu
Mazdomania, w 6hp lock-up zapina się przy 35 km/h.
Miałem identyczny problem jesienią i zimą, gdy olej nie był jeszcze rozgrzany. Teraz jest wszystko okej - winna była adaptacja skrzyni - tylko i wyłącznie. Swoją przeprowadziłem bez żadnego komputera. Jeździłem, aż skrzynia sama się nauczyła, kiedy ma tą 5 wrzucać. U mnie wrzucała ją już przy 50km/h. Teraz robi to przy 60. Początkowo myślałem, że to magia i Audi samo się naprawia. Później doszedłem, że winna była po prostu adaptacja. Dodam, że mam niepoprawnie działające sprzęgło i zrobiłem na nim już 25 tys km. Jego stan się nie pogarsza, bo umiejętnie obchodzę się ze skrzynią biegów.
Miałem identyczny problem jesienią i zimą, gdy olej nie był jeszcze rozgrzany. Teraz jest wszystko okej - winna była adaptacja skrzyni - tylko i wyłącznie. Swoją przeprowadziłem bez żadnego komputera. Jeździłem, aż skrzynia sama się nauczyła, kiedy ma tą 5 wrzucać. U mnie wrzucała ją już przy 50km/h. Teraz robi to przy 60. Początkowo myślałem, że to magia i Audi samo się naprawia. Później doszedłem, że winna była po prostu adaptacja. Dodam, że mam niepoprawnie działające sprzęgło i zrobiłem na nim już 25 tys km. Jego stan się nie pogarsza, bo umiejętnie obchodzę się ze skrzynią biegów.
- Lukasz24815
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 05 cze 2015, 22:33
- Lokalizacja: Pomorskie
Sprawdziłem w VCDS, żadnych błędów nie ma, dziwne jest to, że na 3cim i 4tym biegu przy tych samych obrotach jest wszystko ok, na 6tym biegu też jak najbardziej ok, tylko ta 5tka
Mazdomania, sprawdzali mi konwerter, jest wszystko ok z nim i nie ma potrzeby regeneracji, obroty nie falują, nie ślizga się, auto przyspiesza niesamowicie
marstooq, no widzisz ja już jakieś 55tys km zrobione (główne trasy) i moja skrzynia nie zmieniła swoich zachowań a jak mam możliwość to staram
się przeciągać na 4-tym biegu do 60-65km/h, żeby w tym czasie skrzynia zmieniła sobie na 5ty bieg ale jakoś moja skrzynia nie potrafi się tego nauczyć
A ręczne skasowanie adaptacji jest możliwe?

Mazdomania, sprawdzali mi konwerter, jest wszystko ok z nim i nie ma potrzeby regeneracji, obroty nie falują, nie ślizga się, auto przyspiesza niesamowicie
marstooq, no widzisz ja już jakieś 55tys km zrobione (główne trasy) i moja skrzynia nie zmieniła swoich zachowań a jak mam możliwość to staram
się przeciągać na 4-tym biegu do 60-65km/h, żeby w tym czasie skrzynia zmieniła sobie na 5ty bieg ale jakoś moja skrzynia nie potrafi się tego nauczyć

A ręczne skasowanie adaptacji jest możliwe?
Było:
- Fiat 126p
- Fiat Uno
- Chrysler Voyager 2.4
- Audi 80 B3 1.8
- A4 B5 1.9 TDI AFN
- A6 C5 2.5 TDI AKE Quattro
- BMW 523i e39
- jest A6 C6 3.0 TDI Tiptronic, wirusik na 270KM
- Fiat 126p

- Fiat Uno
- Chrysler Voyager 2.4
- Audi 80 B3 1.8
- A4 B5 1.9 TDI AFN
- A6 C5 2.5 TDI AKE Quattro
- BMW 523i e39
- jest A6 C6 3.0 TDI Tiptronic, wirusik na 270KM
