Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Chłodzenie silnika

Silniki wysokoprężne
Daniel922
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 29 cze 2016, 21:12
Lokalizacja: Swietokrzyskie

Chłodzenie silnika

Post autor: Daniel922 » 19 mar 2017, 08:07

Witam. Mam problem z audi a6 c7 2.0 150tys przebieg. Wiec po przejechaniu krótkich odcinków mniej więcej 2-4 km po wyłączeniu silnika włącza sie przedni wiatrak i chłodzi silnik trwa to około 5 minut . Zawsze przed jazda włączam samochod na 5 minut zeby pochodził. Czy to dpf zaczyna sie wypalać ? VCDS nie pokazuje błędów

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 19 mar 2017, 09:00

Daniel922 pisze:Czy to dpf zaczyna sie wypalać ?
Tak
Zrób trasę o 10-15 km i na jakiś czas starczy. Jak będzie się szybko ponownie wypalał to żywot DPF już się kończy. Metoda grzania silnika na biegu jałowym zapycha filtr - wzbogacona mieszanka więc więcej syfu w wydechu
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

Daniel922
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 29 cze 2016, 21:12
Lokalizacja: Swietokrzyskie

Post autor: Daniel922 » 19 mar 2017, 10:03

Właśnie problem w tym ze 4 dni temu przejechałem trasę 200 km autostrada 150km/h skrzynia multitronic jechałem na sporcie ponieważ trzyma wyższe obroty mniej więcej 2,5 tys obrotów. 7 tygodni temu przejechałem trasę Polska Irlandia 2350km autostradami był spokój na 2 tygodnie. Czy oddać samochod do profesjonalnego czyszczenia filtra?. Koszt czyszczenia 200 euro . Nie chce cały czas jeździć na wysokich obrotach ze względu na skrzynie multi. Wypalanie włącza sie w deszczowe dni nie wiem czy to ma coś wspólnego.

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 19 mar 2017, 13:34

DPF wypala się wtedy gdy czujniki ciśnienia przed z za filtrem wykażą zbyt dużą różnicę. Do wypalania nie jest potrzebna długa trasa ani wysokie obroty, a jedynie ciągła jazda tak długo, aż się wypali. Ja gdy po zgaszeniu silnika uruchamia się wentylator odpalam ponownie i robię trasę ok 20 km w obie strony. Mam spokój na ok. 10 dni i powtórka. Można wywalić DPF, ale wydech, który jest bardziej czysty niż w benzynie cieszy oko :)
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

Daniel922
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 29 cze 2016, 21:12
Lokalizacja: Swietokrzyskie

Post autor: Daniel922 » 19 mar 2017, 14:02

Wielkie dzieki za pomoc. Dzwoniłem do firmy z północnej Irlandii która zajmuje sie profesjonalnym czyszczeniem filtrów dpf, za 250 euro czyszczą filter w 100% i dają 2 lata gwarancji. Zajmuje to 10 godzin. Tylko ze filter muszę sam wyciągnąć przygotować dla kuriera i czekać 2 dni na gotowy filter pózniej go samemu zamontować. Wiec mam teraz drugie pytanie jak cieżko jest wyciągnąć filter i czy dam radę to zrobić bez kanału. Wycinanie filtra nie biorę pod uwagę ponieważ mieszkam w Irlandii i samochod nie przejdzie testu spalin na przeglądzie.

Dodam link jak wyglada czyszczenie

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 19 mar 2017, 14:26

Gdzieś w sieci widziałem, że ten filtr wyjmuje się od góry więc teoretycznie kanał nie jest potrzebny, ale poszukaj na youtubie. Zabezpiecz się w różne klucze bo nasza c7 je uwielbia, żeby to robić w ASO.
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

Daniel922
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 29 cze 2016, 21:12
Lokalizacja: Swietokrzyskie

Post autor: Daniel922 » 19 mar 2017, 14:32

Dzieki wielkie za pomoc

Misiek_kb89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: Misiek_kb89 » 11 lis 2017, 20:00

Daniel922 pisze: wyłączeniu silnika włącza się przedni wiatrak i chłodzi silnik trwa to około 5 minut
Miałem tak dwa razy i wentylatory chodziły około 10min. Nie wiedziałem o co chodzi.... Teraz już wiem że to wypalanie...Tylko czemu nie byłem informowany żadną kontrolką, że się wypala ? Czasem zauważam że obroty jałowe są lekko podwyższone coś pod 9xx a normalnie jest 8xx czy to też moment wypalania ?

amisz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 248
Rejestracja: 23 gru 2016, 23:17
Imię: Amiszewski
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: amisz » 12 lis 2017, 09:54

Sprawdz stan oleju czy nie podniósł sie. Bo tak sie dzieje jak sie przerwie proces wypalania dpf i wtedy olej do wymiany

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 12 lis 2017, 10:46

amisz pisze:Sprawdz stan oleju czy nie podniósł sie. Bo tak sie dzieje jak sie przerwie proces wypalania dpf
Poziom oleju nie podnosi się z powodu PRZERWANIA procesu dopalania.
Podnosi się z powodu CZĘSTEGO dopalania (wtedy komputer podaje więcej paliwa i podobno część przedostaje się do oleju).
Inną sprawą jest to, że proces dopalania jest wywoływany często wtedy, kiedy poprzednie procesy zostały przerwane (nie dokończone).

Misiek_kb89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: Misiek_kb89 » 14 lis 2017, 22:07

Co powiecie na taki stan DPF?

[ Dodano: 2017-11-14, 22:07 ]
I taki
Załączniki
DPF.png
dpf2.png

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 lis 2017, 22:15

Masz minimalny offset czujnika, więc pomiar sadzy masz trochę zawyżony, ale patrząc na ilość popiołu to jest <okok>. Zawartość sadzy też jest na bezpiecznym poziomie. Kilka C7 sprawdzałem i rzadko są w nich problemy z DPFem.

Problem zaczyna się, gdy sadza osiąga wartość blisko 30 gramów :| . Wtedy trzeba wypalić, póki jeszcze można. Według odczytów wypalanie odbyło się niecale 100 minut / 39 km temu.

taba
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 14 gru 2015, 19:06
Imię: Łukasz
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnoslaskie

Post autor: taba » 02 gru 2017, 19:23

Wczoraj sprawdziłem stan oleju i zauważyłem że się podniósł więc sprawdziłęm odczyty dpf-a
difference pressure 4 hPa
offset for differential press 5 hPa
field regeneration request ... 0
field regeneration lock ... 0
time since last regeneration 25612 s
oil ash volume 0.18 l
soot mass calculated 16.03 g
soot mass measured 4.63 g
kilometers since last regeneration 303721 m

Jest ok?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 gru 2017, 21:15

Jedynie offset czujnika różnicy ciśnienia jest nieprawidłowy, ponieważ po odpaleniu musi być zerowy, a u Ciebie jest 5 hPa, czyli 5 mbar. Reszta jest w porządku. Wydaje mi się, że sterownik próbował kilka razy wypalić filtr i nie udało mu się to ponownie od prawie 304 km, więc paliwo ściekło do miski z olejem. Spróbuj przejechać się na autostradę lub ekspresówkę i jedź z prędkością ok. 80 km/h z dość wysokimi obrotami (ok. 2-3 tysiące) przez kilkanaście kilometrów.

taba
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 14 gru 2015, 19:06
Imię: Łukasz
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnoslaskie

Post autor: taba » 02 gru 2017, 22:28

Na Mateusza zawsze można liczyć <soczek>

Jutro przegonie ją po ekspresówce i dam znac czy pomogło

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja