Chłodzenie silnika
Chłodzenie silnika
Witam. Mam problem z audi a6 c7 2.0 150tys przebieg. Wiec po przejechaniu krótkich odcinków mniej więcej 2-4 km po wyłączeniu silnika włącza sie przedni wiatrak i chłodzi silnik trwa to około 5 minut . Zawsze przed jazda włączam samochod na 5 minut zeby pochodził. Czy to dpf zaczyna sie wypalać ? VCDS nie pokazuje błędów
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 816
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2022
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
TakDaniel922 pisze:Czy to dpf zaczyna sie wypalać ?
Zrób trasę o 10-15 km i na jakiś czas starczy. Jak będzie się szybko ponownie wypalał to żywot DPF już się kończy. Metoda grzania silnika na biegu jałowym zapycha filtr - wzbogacona mieszanka więc więcej syfu w wydechu
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7
Właśnie problem w tym ze 4 dni temu przejechałem trasę 200 km autostrada 150km/h skrzynia multitronic jechałem na sporcie ponieważ trzyma wyższe obroty mniej więcej 2,5 tys obrotów. 7 tygodni temu przejechałem trasę Polska Irlandia 2350km autostradami był spokój na 2 tygodnie. Czy oddać samochod do profesjonalnego czyszczenia filtra?. Koszt czyszczenia 200 euro . Nie chce cały czas jeździć na wysokich obrotach ze względu na skrzynie multi. Wypalanie włącza sie w deszczowe dni nie wiem czy to ma coś wspólnego.
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 816
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2022
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
DPF wypala się wtedy gdy czujniki ciśnienia przed z za filtrem wykażą zbyt dużą różnicę. Do wypalania nie jest potrzebna długa trasa ani wysokie obroty, a jedynie ciągła jazda tak długo, aż się wypali. Ja gdy po zgaszeniu silnika uruchamia się wentylator odpalam ponownie i robię trasę ok 20 km w obie strony. Mam spokój na ok. 10 dni i powtórka. Można wywalić DPF, ale wydech, który jest bardziej czysty niż w benzynie cieszy oko 

Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7
Wielkie dzieki za pomoc. Dzwoniłem do firmy z północnej Irlandii która zajmuje sie profesjonalnym czyszczeniem filtrów dpf, za 250 euro czyszczą filter w 100% i dają 2 lata gwarancji. Zajmuje to 10 godzin. Tylko ze filter muszę sam wyciągnąć przygotować dla kuriera i czekać 2 dni na gotowy filter pózniej go samemu zamontować. Wiec mam teraz drugie pytanie jak cieżko jest wyciągnąć filter i czy dam radę to zrobić bez kanału. Wycinanie filtra nie biorę pod uwagę ponieważ mieszkam w Irlandii i samochod nie przejdzie testu spalin na przeglądzie.
Dodam link jak wyglada czyszczenie
Dodam link jak wyglada czyszczenie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
Miałem tak dwa razy i wentylatory chodziły około 10min. Nie wiedziałem o co chodzi.... Teraz już wiem że to wypalanie...Tylko czemu nie byłem informowany żadną kontrolką, że się wypala ? Czasem zauważam że obroty jałowe są lekko podwyższone coś pod 9xx a normalnie jest 8xx czy to też moment wypalania ?Daniel922 pisze: wyłączeniu silnika włącza się przedni wiatrak i chłodzi silnik trwa to około 5 minut
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Poziom oleju nie podnosi się z powodu PRZERWANIA procesu dopalania.amisz pisze:Sprawdz stan oleju czy nie podniósł sie. Bo tak sie dzieje jak sie przerwie proces wypalania dpf
Podnosi się z powodu CZĘSTEGO dopalania (wtedy komputer podaje więcej paliwa i podobno część przedostaje się do oleju).
Inną sprawą jest to, że proces dopalania jest wywoływany często wtedy, kiedy poprzednie procesy zostały przerwane (nie dokończone).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
- Lokalizacja: Polska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Masz minimalny offset czujnika, więc pomiar sadzy masz trochę zawyżony, ale patrząc na ilość popiołu to jest
. Zawartość sadzy też jest na bezpiecznym poziomie. Kilka C7 sprawdzałem i rzadko są w nich problemy z DPFem.
Problem zaczyna się, gdy sadza osiąga wartość blisko 30 gramów
. Wtedy trzeba wypalić, póki jeszcze można. Według odczytów wypalanie odbyło się niecale 100 minut / 39 km temu.

Problem zaczyna się, gdy sadza osiąga wartość blisko 30 gramów

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 14 gru 2015, 19:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnoslaskie
Wczoraj sprawdziłem stan oleju i zauważyłem że się podniósł więc sprawdziłęm odczyty dpf-a
difference pressure 4 hPa
offset for differential press 5 hPa
field regeneration request ... 0
field regeneration lock ... 0
time since last regeneration 25612 s
oil ash volume 0.18 l
soot mass calculated 16.03 g
soot mass measured 4.63 g
kilometers since last regeneration 303721 m
Jest ok?
difference pressure 4 hPa
offset for differential press 5 hPa
field regeneration request ... 0
field regeneration lock ... 0
time since last regeneration 25612 s
oil ash volume 0.18 l
soot mass calculated 16.03 g
soot mass measured 4.63 g
kilometers since last regeneration 303721 m
Jest ok?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jedynie offset czujnika różnicy ciśnienia jest nieprawidłowy, ponieważ po odpaleniu musi być zerowy, a u Ciebie jest 5 hPa, czyli 5 mbar. Reszta jest w porządku. Wydaje mi się, że sterownik próbował kilka razy wypalić filtr i nie udało mu się to ponownie od prawie 304 km, więc paliwo ściekło do miski z olejem. Spróbuj przejechać się na autostradę lub ekspresówkę i jedź z prędkością ok. 80 km/h z dość wysokimi obrotami (ok. 2-3 tysiące) przez kilkanaście kilometrów.