Witam.W związku z tym iż, najwyższa pora wymienić filtr powietrza w mojej A6 natknąłem się na ofertę filtrów sportowych K&N. Znalazłem sporo tematów na temat tego czy filtr daje więcej mocy czy nie daje, daje odgłos czy nie daje, jednak nie to jest moim celem.
Wyczytałem że przy dużym silniku wolnossącym wskazane jest umożliwić mu swobodniejszy dostęp powietrza. Natomiast mam obawy o bezpieczeństwo silnika (słabe filtrowanie syfów)
Czy ktoś może się na ten temat wypowiedzieć ?
[ASG 4.2 300 KM ] Sportowy Filtr Powietrza Bezpieczeństwo
[ASG 4.2 300 KM ] Sportowy Filtr Powietrza Bezpieczeństwo
A6 C5 4.2 299 KM
- yaszczur
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
W wolnossaku nie daje, a jeśli nawet... będzie to znikomy przyrost i go nie odczujesz.Pysiek321 pisze:Znalazłem sporo tematów na temat tego czy filtr daje więcej mocy czy nie daje
Wkładka zamontowana w oryginalnej puszce nie zmienia, ani nie polepsza dźwięku silnika.Pysiek321 pisze:daje odgłos czy nie daje
Oryginalny filtr jest tak policzony i dobrany, że umożliwia silnikowi pobranie wystarczającej ilości powietrza, ważne, żeby był odpowiednio często wymieniany (10-15k km)Pysiek321 pisze:Wyczytałem że przy dużym silniku wolnossącym wskazane jest umożliwić mu swobodniejszy dostęp powietrza.
Przy odpowiednio częstym myciu wkładki i poprawnym nasączeniu olejkiem filtrowanie jest na odpowiednim poziomie i nic złego nie powinno się dziać. Często jednak łatwo przesadzić z ilością olejku a przepływka tego nie lubi i może się zbuntować.Pysiek321 pisze:Natomiast mam obawy o bezpieczeństwo silnika (słabe filtrowanie syfów)
Jedyny plus wkładki w wolnossącym silniku jest taki, że przy prawidłowym obchodzeniu się z nią (mycie i nasączanie) jest ona wieczna, ale patrząc realnie za cenę wkładki kupisz 8 zwykłych filtrów, które wystarczą Ci na blisko 100-120k km.
Inaczej sprawa ma się w silnikach z turbo i tam filtry stożkowe, czy wkładki mają uzasadnione zastosowanie.
Pozdrawiam...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 162
- Rejestracja: 08 sie 2010, 08:01
- Imię: Radosław
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Napiszę ze swojego doświadczenia.
Swego czasu za namową kolegi który działa w motosporcie zakupiłem taką wkładkę z tym, że pipercross a nie K&N .
W S6 4.2 wyraźnie poprawiła się elastyczność silnika w dolnej partii obrotów o czym wspominał znajomy.
Dodam tylko, że przed założeniem wkładki pipercross na zwykłym papierowym filtrze miałem przejechane ok. 3000km więc nie był "nabity".
Dobrze by było sprawdzić efekt takiej wkładki na hamowni, mocy raczej nie przybędzie (może + - 5KM ale tyle to błąd pomiaru), natomiast zobaczyć na wykresie przy jakich obrotach zmienia się krzywa mocy/momentu względem zwykłego, papierowego filtra.
Swego czasu za namową kolegi który działa w motosporcie zakupiłem taką wkładkę z tym, że pipercross a nie K&N .
W S6 4.2 wyraźnie poprawiła się elastyczność silnika w dolnej partii obrotów o czym wspominał znajomy.
Dodam tylko, że przed założeniem wkładki pipercross na zwykłym papierowym filtrze miałem przejechane ok. 3000km więc nie był "nabity".
Dobrze by było sprawdzić efekt takiej wkładki na hamowni, mocy raczej nie przybędzie (może + - 5KM ale tyle to błąd pomiaru), natomiast zobaczyć na wykresie przy jakich obrotach zmienia się krzywa mocy/momentu względem zwykłego, papierowego filtra.