Witam wszystkich forumowiczów. To mój pierwszy post na forum. Piszę w związku z moim a6 c7 2.0 TDI 177 KM. Od pewnego czasu mam problem z EGR. 2500 km temu zdiagnozowałem problem- w górnej części pod plastikową obudową uszkodzeniu uległa sprężynka sterująca klapką oraz mini układ elektryczny wbudowany w ten plastik obudowy. Znalazłem w internecie używaną chłodnicę EGR i wymieniłem obie części na własną rękę, usunąłem błędy na komputerze i szczęśliwy że zaoszczędziłem 4 tys zł wyruszyłem w podróż około 2000 km. po przejechaniu 800 km system awaryjny i choinka błędów... dramat. Odkręciłem obudowę- układ elektryczny zawilgocony. Osuszyłem ostrożnie i pojechałem do najbliższego mechanika. Usunąłem błędy ponownie i jadę. Po kolejnych około 600-700km sytuacja się powtarza. Wtedy już bez mechanika błędy po osuszeniu i postoju znikają. Jakoś dojechałem.
Dzisiaj mam już około 2500 km więcej. Cykl jeszcze raz powtórzyłem tuż po przyjeździe.
pytania:
Czy ktoś z Was miał podobny problem?
Skąd może brać się ta wilgoć, płyn chłodniczy pozostaje bez zmian, nie zanotowałem żadnego wzmożonego "kopcenia"?
Zakupiłem preparat do czyszczenia EGR, czy ktoś robił z Was to na własną rękę?
Nie zamierzam zaślepiać zaworu, chcę to wszystko jakoś naprawić...
Problem z EGR
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 04 mar 2017, 00:57
- Lokalizacja: Rzeszów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 mar 2010, 23:43
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: rugby/uk
witam , mam nadzieję że kolega rozwiązał problem , u mnie problem był trochę inny , osiem miesięcy temu pojawiły się pierwsze błędy , ponieważ mam vaga więc przeskanowałem i wyszło że problem z egr , mimo tego nic nie robiłem , skasowałem błędy i postanowiłem dalej jeździć , niestety dwa tygodnie temu błędy znowu się pokazały , samochód wszedł w tryb awaryjny ale błędów się już nie dało skasować , nie bawiłem się w żadne szukanie i czyszczenie zaworu bo uważam że to bez sensu , po prostu pojechałem do aso i wymieniłem na nowy , cena wysoka bo skasowali mnie 620 funty , dzwoniłem do aso w Polsce cena za sam zawór 1850 zł, zawór idzie razem z chłodniczką plus śruby , uszczelki i nowy płyn chłodniczy , gdyby był ktoś zainteresowany to podam wszystkie numery części które potrzeba do wymiany zaworu egr.