Odma a6 c5 2.4
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Odma a6 c5 2.4
Witam. Moze troche czysto amatorsko zapytam...czy odma laczaca glowice gdy z jednej strony jest nie wcisnieta (w moim przypadku ta od strony kierowcy) to moze tamtedy olej w czasie jazdy wylatywac, powodowac ze nawiew bedzie smrod palonego oleju zasysal i auto jak sie troszke zagrzeje to na niskich obrotach, ok 1200rpm bedzie poszarpywalo i dalej szlo normalnie?wymieniali mi uszczelki pod deklami i jak odebralem auto to dalej lekko bylo czyc palony olej i to poszarpywanie sie pojawilo ale dzisiaj zauwazylem,ze wlasnie ta odma nie byla docisnieta. Dopchalem ja,zrobila KLIK i nie wiem czy to moze powodowac takie objawya nie moge teraz pojechac sprawdzic jak chodzi az do wieczora. Dodam,ze przed oddaniem do mechanika poszarpywania nie bylo a dodatkowo wymienialem juz wczesniej zaslepki walkow i 4 uszczelniacze walkow. Teraz razem z deklami mechanik tez wymienial uszczelki pod nastawnikiem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Szarpanie ustalo,wina odmy zle zalozonej ale dalej czuc palony olej i teraz pytanie...zakladajac ze te duze uszczelki sa dobrze zalozone ale nie wymienial tych malych uszczelniaczy od swiec tylko je silikonem potraktowal to od nich moze byc jakis wyciek i smierdziec olejem?na swiece nie dostaje sie olej bo sprawdzalem. Duza uszczelke widze ze chyba zadnym silikonem nie potraktowal. Uszczelki elring.
- yaszczur
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Tematów o odmie jest mnóstwo na forum, na przyszłość pamiętaj, żeby podczepić się pod któryś i kontynuować zamiast zakładać kolejny, nowy.
Przy wymianie uszczelek pod deklami silikon powinien być tylko w kilku wyznaczonych miejscach i w małej ilości.
Uszczelki pod nastawnikami wałków były wymieniane?
Eżektor sprawdzony?
Przy wymianie uszczelek pod deklami silikon powinien być tylko w kilku wyznaczonych miejscach i w małej ilości.
Uszczelki pod nastawnikami wałków były wymieniane?
Eżektor sprawdzony?
Pozdrawiam...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Ok,bede pamietal o doczepianiu sie do innego tematu. Pod nastawniki tez mu dawalem do wymiany razem z tymi duzymi od dekli. Ezektor w tamtym roku wymieniany,ori z niemieckiego aso. Zaslepki walkow i te 4 uszczelniacze walkow tez,te male potrojne pod deklami tylko nie wymieniane byly ale one moga powodowac wyciek i smrod oleju?kiedys mi padly ale to ilej na swiece sie lal od gory i auto szarpalo a teraz oleju nie widac na swiecach a te uszczelki potrojne mowil ze troche sie zniszczyly przy demontazu i na silikon je wzial ale wlasnie pytanie jak one maja sie do wyciekow skoro na swiecach nie ma oleju od gory. Albo te duze od dekli zle zalozone bo nie dal w ogole silikonu,nawet w rogach.
[ Dodano: 2017-01-24, 16:49 ]
Chyba ze musi sie wypalic to co juz nakapalo z tej odmy i przestanie smierdziec. Tak mialen po wymianie zaslepek walkow. Smierdzialo jeszcze chwile ale bylo lato i jechalen w ten sam dzien w trase to sie szybko wypalilo i przestalo smierdziec.
[ Dodano: 2017-01-24, 16:49 ]
Chyba ze musi sie wypalic to co juz nakapalo z tej odmy i przestanie smierdziec. Tak mialen po wymianie zaslepek walkow. Smierdzialo jeszcze chwile ale bylo lato i jechalen w ten sam dzien w trase to sie szybko wypalilo i przestalo smierdziec.
- yaszczur
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Co nie znaczy, że nie mógł się przytkać, warto sprawdzić.palec85 pisze:zektor w tamtym roku wymieniany,ori z niemieckiego aso.
Jeśli nie widać oleju w gniazdach świec, to znaczy że silikon który tam dał trzyma szczelnie i stamtąd nie będzie tego zapachu. Jest jakieś prawdopodobieństwo, że te duże uszczelki puszczają skoro nie dał silikonu na rogach, to najbardziej wrażliwe na wycieki miejsca, dlatego też instrukcja podaje, żeby wspomóc uszczelki klejem.palec85 pisze:Zaslepki walkow i te 4 uszczelniacze walkow tez,te male potrojne pod deklami tylko nie wymieniane byly ale one moga powodowac wyciek i smrod oleju?kiedys mi padly ale to ilej na swiece sie lal od gory i auto szarpalo a teraz oleju nie widac na swiecach a te uszczelki potrojne mowil ze troche sie zniszczyly przy demontazu i na silikon je wzial ale wlasnie pytanie jak one maja sie do wyciekow skoro na swiecach nie ma oleju od gory. Albo te duze od dekli zle zalozone bo nie dal w ogole silikonu,nawet w rogach.
palec85 pisze:Chyba ze musi sie wypalic to co juz nakapalo z tej odmy i przestanie smierdziec. Tak mialen po wymianie zaslepek walkow. Smierdzialo jeszcze chwile ale bylo lato i jechalen w ten sam dzien w trase to sie szybko wypalilo i przestalo smierdziec.
Jeśli coś nakapało na wydech, to powinno wypalić się po jednej trasie i potem nie ma prawa już nic śmierdzieć przy założeniu, że nigdzie nie ma wycieków. Jeśli są, to objaw występuje najczęściej na odpalonym aucie, na postoju, bo wentylator zasysa wszystko spod maski... w czasie jazdy nic nie czuć ponieważ pęd powietrza to rozprasza.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez yaszczur, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Po zlokalizowaniu ze ta odma nie jest dobrze zalozona przejechalem sie zaledwie kawalek po miescie. Rano zrobie ponad 10km i jak dalej bedzie smierdziec to wroce do mechanika zapytac czy dal silikon na uszczelki. Dzieki za podpowiedzi.
[ Dodano: 2017-01-25, 18:53 ]
Zlokalizowalem wyciek. Od strony pasazera tak jak na zdjeciu miedzy jedna a druga srubka i tak jak by z tylu zaslepki walka. Widac olej tylko juz przesechl troszke ale po jezdzie jest go wiecej i po przegonieniu ostro auta dymek leci wlasnie centralnie z dolu pod tym widocznym wyciekiem. Czy to moze byc zle zalozona uszczelka dekla?
![Obrazek]()
[ Dodano: 2017-01-25, 18:53 ]
Zlokalizowalem wyciek. Od strony pasazera tak jak na zdjeciu miedzy jedna a druga srubka i tak jak by z tylu zaslepki walka. Widac olej tylko juz przesechl troszke ale po jezdzie jest go wiecej i po przegonieniu ostro auta dymek leci wlasnie centralnie z dolu pod tym widocznym wyciekiem. Czy to moze byc zle zalozona uszczelka dekla?
- yaszczur
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Może tak być, brak silikonu w miejscach gdzie powinien być nałożony i nadal cieknie.palec85 pisze:Czy to moze byc zle zalozona uszczelka dekla?
Zaślepki wałków brałeś ori z ASO czy zamienniki? Jeśli zamienniki to możliwe, że i obok nich się poci. Nie wiedzieć czemu oryginały są minimalnie bardziej pasowne i tylko na takie powinno się wymieniać.
Pozdrawiam...
Leci ci spod napinacza łańcucha miałem to ostatnio po wymianie uszczelek pod deklami zaczeło lecieć właśnie z tego miejsca co na zdjęciu i kapało prosto na kolektor wydechowy to jest dokładnie napinacz łańcucha tam są dwie uszczelki poszukaj sobie na youtube jest filmik pokazujący jak to wymienić
Pozdrawiam

- yaszczur
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Może i zdarzają się takie przypadki, ale nie jest to regułą. Mnóstwo ludzi na forum ma porobione nowe uszczelnienia na starych pokrywach i wszystko jest w porządku.palec85 pisze:Bylem u 2 innych mechanikow zapytac czy potrafia dobrze zalozyc te uszczelki i obaj stwierdzili ze owszem jak kupie nowe pokrywy bo te ponoc sie wyginaja i smarowanie silikonem nic nie pomoze. Prawda to?bo juz mnie zalamali.
Pozdrawiam...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Tak tez mi sie wydaje bo w sumie jakos rok temu znajomy mi wymienial co prawda na starej uszczelce tylko podsmarowal silikonem i na rok byl spokoj. No nic w nastepnym tygodniu mam jechac do swojego mwchanika to zlozy jeszcze raz ale widac ze mu sie juz nie chce bo mowi ze dojscie kijowe i kupa roboty.
No na pewno mu się nie chcę bo robiłem sam uszczelnienia pokryw ,nie tylko z resztą bo rozrządy itp. i mam spokój . Nie jest to trudne i nie zajmuje wiele czasu . Wiadomo jak się chce zrobić dobrze to schodzi dłużej zwłaszcza jeśli chodzi o nasze autko a nie czyjeś
Jedyne do czego może być problem to po stronie kierowcy gdzie jest mniej miejsca od ściany grodziowej ale to dla żaden problem dla kogoś kto chce to zrobić dobrze
No tak po Słubicach można się wszystkiego spodziewać ... 


