Problem ze skrzynią biegów automatyczną
Problem ze skrzynią biegów automatyczną
Witam, niestety ale musze zacząć od początku, "kupiłem" audi a6 c5 allroad z najlepszym silnikiem na świecie i w okolicach 2.5 tdi 180km z automatyczną skrzynią biegów której brak, otóż poprzedniemu wlaścicielowi jak twierdzi skończyły się biegi i wyjął i wywalił skrzynie, twierdzi że kupił 2-gą identyczną od a8 z tym samym motorem i takim samym oznaczeniu, "5hp-19"  lecz nie spojrzał na oznaczenie skrzyni i ... jest to CJT, mianowicie przed próbą włożenia skrzyni do auta pierwsze co mi przyszło na myśl sprawdzić czy rozrusznik od a6 pasuje do skrzyni z a8 no i od razu bum bam nie pasuje, mocowania by podeszły lecz "daszek"  bendixu jest za długi o 2cm i dupson blady, po czym rozkręciłem skrzynie by dobrać się do sterownika (posiadam z a6) i jest prawie ze identyczny posiada o 1 czujnik wiecej jak ten z a8. Teraz moje pytanie, czy ta skrzynia podejdzie względem dzwon a blok silnika ? Jeżeli podejdzie czy wystarczy że dokupie rozrusznik i auto będzie śmigać? Czy ten sterownik musze zamienić na ten z a6 czy może być od a8 ? Dodam że u mnie w aucie jest opcja zmiany biegów z kierownicy ? Czy ktoś wie jakie były oznaczenia tych skrzyń w allroad fabrycznie ?
			
			
									
									
						- 
				
				mat1324
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 15143
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W roku modelowym 2000 z silnikiem AKE i w wersji allroad montowano skrzynie automatyczne o oznaczeniu: ETM, EYJ, FAU, FEF. 
Skrzynia CJT była montowana tylko i wyłącznie w A8 D2 z silnikiem 3.7MPI (kod silnika AEW i AKJ) w latach modelowych 1995-1999. Wszystko zostało sprawdzone w ELSIE.
Poprzedni właściciel chyba chciał na siłę sprzedać Ci auto, zapewniając, że wszystko będzie pasować .
 .
			
			
									
									
						Skrzynia CJT była montowana tylko i wyłącznie w A8 D2 z silnikiem 3.7MPI (kod silnika AEW i AKJ) w latach modelowych 1995-1999. Wszystko zostało sprawdzone w ELSIE.
Poprzedni właściciel chyba chciał na siłę sprzedać Ci auto, zapewniając, że wszystko będzie pasować
 .
 .Panowie, niestety ale nie posiadałem nigdy diesla i nie jestem jego zwolennikiem preferuje benzyne, auto kupilem na prawde za pare stówek a podoba mi sie jej wyposazenie i chce wrzucic 2.7bi, na ten rok seria mi wystarczy a w nastepnym pójdziemy mocno w górę  myślałem po prostu by do momentu zakupu silnika pojeździć i dojeździć to co jest pod maską lecz niestety silnik pójdzie do wyjęcia i do przeróbki pod stolik, gdy uda mi się zakupić jakąś fajną jednostkę to dodam jakiś temat do projektów
 myślałem po prostu by do momentu zakupu silnika pojeździć i dojeździć to co jest pod maską lecz niestety silnik pójdzie do wyjęcia i do przeróbki pod stolik, gdy uda mi się zakupić jakąś fajną jednostkę to dodam jakiś temat do projektów  Pozdrawiam
 Pozdrawiam
			
			
									
									
						 myślałem po prostu by do momentu zakupu silnika pojeździć i dojeździć to co jest pod maską lecz niestety silnik pójdzie do wyjęcia i do przeróbki pod stolik, gdy uda mi się zakupić jakąś fajną jednostkę to dodam jakiś temat do projektów
 myślałem po prostu by do momentu zakupu silnika pojeździć i dojeździć to co jest pod maską lecz niestety silnik pójdzie do wyjęcia i do przeróbki pod stolik, gdy uda mi się zakupić jakąś fajną jednostkę to dodam jakiś temat do projektów  Pozdrawiam
 Pozdrawiam 
							









 . W takim razie szukaj od razu silnika, który planujesz wsadzić i do dzieła
 . W takim razie szukaj od razu silnika, który planujesz wsadzić i do dzieła  .
.



 
 
