Wymiana oleju w Multitronic CVT A6 C7 2013r g052516
Wymiana oleju w Multitronic CVT A6 C7 2013r g052516
Witam zamierzam wymienić olej w skrzyni , dedykowany to g052516a2 po 130zl za litr wchodzi nie całe 8L, zastanwiam się nad zamiennikiem z FEBI lub coś innego , zastanawiam się czy jest sens przepłacać bo jeśli chodzi o oleje silnikowe OE VW to jest poprostu Castrol nic więcej , za ponad 300z za 5l więc zastanawiam się czy tu nie jest podobnie , OE olej ale od jakiegoś producenta , z febiego koszt 38zl
			
			
									
									
						- 
				
				seba.79
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 50
- Rejestracja: 06 lut 2016, 18:13
- Imię: Seba
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
Hej, z tego co czytałem te skrzynie lepiej zalewać ATF z ASO, chociaż myślę, że nic się nie stanie jak użyjesz zamiennika - pod warunkiem że ma te same parametry - tu dobrze się upewnij.
Ja mam inny dylemat odnośnie Multitronika - w ASO powiedzieli mi, że nie wymienia się tam filtru oleju, natomiast inny serwis i forum, twierdzi, że się wymienia - więc jak to jest??
			
			
									
									
						Ja mam inny dylemat odnośnie Multitronika - w ASO powiedzieli mi, że nie wymienia się tam filtru oleju, natomiast inny serwis i forum, twierdzi, że się wymienia - więc jak to jest??
- 
				
				mat1324
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 15143
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W A6 C6 przy skrzyni multi filtr wymienia się tylko podczas remontu skrzyni, ponieważ jest on w wewnątrz skrzyni. Przy zwykłym serwisie skrzyni multi wymienia się tylko olej i ewentualnie uszczelki pod korkami. Jak chcesz mogę Ci sprawdzić w ELSIE jak przebiega wymiana w Twoim aucie, tylko musisz zrobić zdjęcie swojej całej wlepki. Podam Ci numery części oraz instrukcje wymiany.
			
			
									
									
						- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- 
				
				mat1324
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 15143
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Kolega seba.79 przesłał mi na PW swoją wlepkę i niestety, ale serwis ma rację  . Skrzynie bezstopniowe o oznaczenie 0AW mają dwa filtry oleju (wewnętrzny oraz zewnętrzny). Wewnętrzny oczywiście wymieniany jest podczas remontu skrzyni, ponieważ aby się do niego dostać trzeba rozdzielić skrzynię na pół, a zewnętrzny wymienia się gdy posiada rysy (według ELSY). Z racji tego, że nowy w ASO kosztuje ok. 150 zł, chyba warto go przy okazji wymienić
 . Skrzynie bezstopniowe o oznaczenie 0AW mają dwa filtry oleju (wewnętrzny oraz zewnętrzny). Wewnętrzny oczywiście wymieniany jest podczas remontu skrzyni, ponieważ aby się do niego dostać trzeba rozdzielić skrzynię na pół, a zewnętrzny wymienia się gdy posiada rysy (według ELSY). Z racji tego, że nowy w ASO kosztuje ok. 150 zł, chyba warto go przy okazji wymienić  . Filtr zewnętrzny << klik >> znajduje się z lewej strony skrzyni i przykręcany jest od góry trzema torxami << klik >>. Podłączony jest on do dwóch przewodów olejowych (powrót i zasilanie) idących od i do chłodnicy oleju. Litr oleju do tej skrzyni kosztuje w ASO ok. 130 zł.
 . Filtr zewnętrzny << klik >> znajduje się z lewej strony skrzyni i przykręcany jest od góry trzema torxami << klik >>. Podłączony jest on do dwóch przewodów olejowych (powrót i zasilanie) idących od i do chłodnicy oleju. Litr oleju do tej skrzyni kosztuje w ASO ok. 130 zł. 
W razie czego mogę podać oznaczenia części oraz przesłać instrukcje.
			
			
									
									
						 . Skrzynie bezstopniowe o oznaczenie 0AW mają dwa filtry oleju (wewnętrzny oraz zewnętrzny). Wewnętrzny oczywiście wymieniany jest podczas remontu skrzyni, ponieważ aby się do niego dostać trzeba rozdzielić skrzynię na pół, a zewnętrzny wymienia się gdy posiada rysy (według ELSY). Z racji tego, że nowy w ASO kosztuje ok. 150 zł, chyba warto go przy okazji wymienić
 . Skrzynie bezstopniowe o oznaczenie 0AW mają dwa filtry oleju (wewnętrzny oraz zewnętrzny). Wewnętrzny oczywiście wymieniany jest podczas remontu skrzyni, ponieważ aby się do niego dostać trzeba rozdzielić skrzynię na pół, a zewnętrzny wymienia się gdy posiada rysy (według ELSY). Z racji tego, że nowy w ASO kosztuje ok. 150 zł, chyba warto go przy okazji wymienić  . Filtr zewnętrzny << klik >> znajduje się z lewej strony skrzyni i przykręcany jest od góry trzema torxami << klik >>. Podłączony jest on do dwóch przewodów olejowych (powrót i zasilanie) idących od i do chłodnicy oleju. Litr oleju do tej skrzyni kosztuje w ASO ok. 130 zł.
 . Filtr zewnętrzny << klik >> znajduje się z lewej strony skrzyni i przykręcany jest od góry trzema torxami << klik >>. Podłączony jest on do dwóch przewodów olejowych (powrót i zasilanie) idących od i do chłodnicy oleju. Litr oleju do tej skrzyni kosztuje w ASO ok. 130 zł. W razie czego mogę podać oznaczenia części oraz przesłać instrukcje.
- Bart-S
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
- Imię: Damian
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
Nie istotne o której generacji skrzyni Multitronic mówimy... 01J, 0AN i 0AW mają zawsze 2 filtry... Pierwsza i druga generacja miała filtr w środku skrzyni oraz zewnętrzny na przewodach chłodzenia oleju. W 3ciej generacji zmieniono nieco konstrukcję a wraz z nią umiejscowienie filtra zewnętrznego, który teraz mocowany jest w korpusie skrzyni.
Filtry są elementem lifetime - nie wymienia się ich w przypadku okresowej wymiany ATF. O ole wymiana filtra zewnętrznego w 01J i 0AN mija się z celem także ze względu na jego cenę (ponad 1000zł) to w 0AW na uparciucha można to zrobić (z uwagi na zmiany w konstrukcji zabudowy cena filtra spadła do pułapu 160zł).
			
			
									
									
						Filtry są elementem lifetime - nie wymienia się ich w przypadku okresowej wymiany ATF. O ole wymiana filtra zewnętrznego w 01J i 0AN mija się z celem także ze względu na jego cenę (ponad 1000zł) to w 0AW na uparciucha można to zrobić (z uwagi na zmiany w konstrukcji zabudowy cena filtra spadła do pułapu 160zł).
 
							







 Jak możesz to zdradź jego nazwę, aby wiadomo było gdzie nie jechać.
 Jak możesz to zdradź jego nazwę, aby wiadomo było gdzie nie jechać.

 .
.
 .
 .



 
 
