mam wymienioną maglownicę (była Koyo - jest zregenerowana ZF). Po wymianie maglownicy po pokonaniu dłuższego dystansu (około 20 km) zapalały się kontrolki ESP i ABS, ale wynikało to z nieprawidłowego ustawienia kierownicy co jest oczywiste i powinno ustąpić po ustawieniu geometrii. Niestety po ustawieniu zbieżności, powyższe kontrolki zapalają się za każdym razem, raz po przejechaniu 100 metrów, raz po kilometrze. Czytałem wcześniej że może pomóc adaptacja czujnika skrętu G85, choć po ustawieniu zbieżności powinno samo ustąpić.
Podpiąłem więc niebieski kabelek pod złącze diagnostyczne, odpaliłem VAG COM 311.2 i wszedłem w sterownik ABS aby odczytać błędy oraz sprawdzić wskazania czujnika G85 oraz dokonać adaptacji czujnika (wg poradników Ross-Tech). Jedyny błąd jaki był zarejestrowany w sterowniku to:
Błąd skasowałem i przystąpiłem do sprawdzenia wskazań czujnika G85 w zakładce MEASURING BLOCKS - Grupa 005. Czujnik reagował na kręcenie kierownicą....przy kręceniu w lewo wskazał maksymalną wartość 517 stopni, natomiast kierownica skręcona w prawo wskazywała -512 stopni, więc chyba OK.Controller: 8D0 907 389 D
Component: ABS/ESP front D26
Coding: 06295
Shop #: WSC 02325
1 Fault Found:
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
27-00 - Implausible Signal
Ostatnim krokiem miała być adaptacja (choć nie wiem czy potrzebna w przypadku prawidłowych wskazań z czujnika), jednak pojawił się problem, ponieważ po wpisaniu loginu (w moim przypadku 07595) oraz CODE (06295) i przejściu do Basic Settings - Channel 004 uzyskałem komunikat
Kod: Zaznacz cały
ERROR: Group 004 Not Available