[ARS 4.2 299 KM] Poszarpywanie na obrotach jałowych w Drive
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 62
- Rejestracja: 25 lis 2015, 20:29
- Lokalizacja: Olkusz
[ARS 4.2 299 KM] Poszarpywanie na obrotach jałowych w Drive
Jako że pomału eliminuję palące problemy z moim V8, biorę również na tapetę te mniej doskwierające. Czas na odrobinę nierówną pracę silnika, lecz następuje ona pod pewnymi warunkami:
- silnik nie szarpie podczas jazdy, niezależnie czy ciepły czy zimny, choć na zimnym w trybie TIP przy przyspieszaniu bez redukcji poniżej 2000obr/min zdarzyło mi się to kilka razy.
- silnik nie przerywa na P/N niezależnie od obciążania grzaniem tyłka, szybą, klimą.
- silnik przerywa (tak jakby raz na jakiś czas wypadał zapłon na którymś z cylindrów, praktycznie niewidoczne na obrotomierzu) w trybie D kiedy stoję na hamulcu.
- ponadto szarpanie znacząco się nasila kiedy silnik zostanie dodatkowo obciążony: klimą/grzaniem obu foteli.
No i pytanie - cóż to może być? Kwestia obciążenia sugerowałaby mi bardziej układ zapłonowy niż na przykład skrzynię biegów (ponoć ta była robiona u poprzedniego właściciela - regeneracja konwertera, olej). Na VAG'u pojawia się czasami błąd sondy lambda (po skasowaniu nie wraca) i czasami błąd czujnika temperatury cieczy (też nie wraca po skasowaniu).
Ktoś się spotkał z podobnym problemem może już?
- silnik nie szarpie podczas jazdy, niezależnie czy ciepły czy zimny, choć na zimnym w trybie TIP przy przyspieszaniu bez redukcji poniżej 2000obr/min zdarzyło mi się to kilka razy.
- silnik nie przerywa na P/N niezależnie od obciążania grzaniem tyłka, szybą, klimą.
- silnik przerywa (tak jakby raz na jakiś czas wypadał zapłon na którymś z cylindrów, praktycznie niewidoczne na obrotomierzu) w trybie D kiedy stoję na hamulcu.
- ponadto szarpanie znacząco się nasila kiedy silnik zostanie dodatkowo obciążony: klimą/grzaniem obu foteli.
No i pytanie - cóż to może być? Kwestia obciążenia sugerowałaby mi bardziej układ zapłonowy niż na przykład skrzynię biegów (ponoć ta była robiona u poprzedniego właściciela - regeneracja konwertera, olej). Na VAG'u pojawia się czasami błąd sondy lambda (po skasowaniu nie wraca) i czasami błąd czujnika temperatury cieczy (też nie wraca po skasowaniu).
Ktoś się spotkał z podobnym problemem może już?
- zediii
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 197
- Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
- Imię: Marcin
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 5.0 580KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Moszczanka
Sprecyzuj rodzaj skrzyni.
U mnie Multitronic FNX i zauważyłem poszarpywanie na początku na R ale dwa miesiące temu w lato stałem w korku i na D też wystąpiło delikatne poszarpywanie na jałowym beż gazu. Szarpnięcie tez występuje przy ruszaniu gdy zatrzymuję się po dynamicznej jeździe wygląda to tak jakby łańcuch na bieżni się pośliznął. Co do zapłonu to zaczynając od świec po przewody i cewkę przechodziłem temat podmianka wymiana, ale problem delikatnego ale odczuwalnego przeze mnie drgania nie ustąpił. myślę że problem może być w dolocie powietrza lub głębiej w zaworach LPG może już zadziałał i trochę wypalił któryś.
U mnie Multitronic FNX i zauważyłem poszarpywanie na początku na R ale dwa miesiące temu w lato stałem w korku i na D też wystąpiło delikatne poszarpywanie na jałowym beż gazu. Szarpnięcie tez występuje przy ruszaniu gdy zatrzymuję się po dynamicznej jeździe wygląda to tak jakby łańcuch na bieżni się pośliznął. Co do zapłonu to zaczynając od świec po przewody i cewkę przechodziłem temat podmianka wymiana, ale problem delikatnego ale odczuwalnego przeze mnie drgania nie ustąpił. myślę że problem może być w dolocie powietrza lub głębiej w zaworach LPG może już zadziałał i trochę wypalił któryś.
Pozdrawiam Marcin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 62
- Rejestracja: 25 lis 2015, 20:29
- Lokalizacja: Olkusz
Jeszcze bardziej zgłupiałem... Co do skrzyni to 5hp24 z tipem. No ale do rzeczy. Po wymianie świec problem ustąpił całkowicie, zero jakiegokolwiek poszarpywania itd itp. Niestety, taki stan utrzymywał się przez ok 1000km. Teraz występują szarpnięcia podczas przyspieszania z niskich obrotów na przykład na 5biegu przy ok 100kmh.. Oczywiście szarpie wtedy gdy dodaję gazu na tyle żeby nie zredukował na niższy bieg.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 62
- Rejestracja: 25 lis 2015, 20:29
- Lokalizacja: Olkusz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 62
- Rejestracja: 25 lis 2015, 20:29
- Lokalizacja: Olkusz
czyli że sugerujesz zalanie świecy od góry i słabszy kontakt z cewką? to tego oleju musiałoby być tam naprawdę dużo..pavel44 pisze:Olej może dostawać się poprzez uszczelkę między pokrywą zaworów a otworem gdzie wchodzą cewki ze świecą.yezozwierz pisze:Skąd miało by zalewać, stare wyciągnięte świece były czyste wszystkie.. Poza tym o dziwo moje V8 oleju nie łyka..
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga