Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4 2,5 TDI] wydech

Silniki wysokoprężne
Adam_Łódź
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 13 gru 2008, 11:21
Lokalizacja: Łódź / Haarlem

[A6 C4 2,5 TDI] wydech

Post autor: Adam_Łódź » 22 mar 2009, 15:27

witam, mam takie pytanie odnośnie wydechu, mam zamiar wyrzucic dosłownie wszytskie puchy itp i zrobic tylko jedną rurę od silnika az po sam zderzak i zamontowac jakąs ładną koncówke. i teraz moje pytanie, czy auto będzie głośniej chodzic?? nie wiem jak to jest w dieslach i po drugie czy to nie wpłynie źle na silnik, choc wydaje mi sie ze powinien lepiej chodzic. z góry dzięki za odpowiedz pozdrawiam Adam

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 22 mar 2009, 15:31

ja mam tylko wyrzucone katalizatory i wstawione strumienice (jak kupiłem to jeden był zapchany olejem) zmian w dźwięku niema, zmiana dynamiki niezauważalna
jak zrobisz przelot to na pewno będzie głośniejsza na trasie na pewno to nie będzie miłe tylko po jakimś czasie już uciążliwe uciążliwe
nie wiem czy to będzie najzdrowsze dla silnika zrobić całkowity przelot :-/

Funosek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 517
Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Funosek » 22 mar 2009, 15:38

Jeżeli całkowicie wyrzucisz tłumik to rzeczywiście może być głośno, czego konsekwencją może być mandacik :lol:
syper pisze:nie wiem czy to będzie najzdrowsze dla silnika zrobić całkowity przelot :-/
Też słyszałem, że nie jest to najzdrowsze dla silnika. Niektóre elementy dostają po dupie i szybciej się zużywają :-/

Adam_Łódź
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 13 gru 2008, 11:21
Lokalizacja: Łódź / Haarlem

Post autor: Adam_Łódź » 22 mar 2009, 15:39

syper pisze:nie wiem czy to będzie najzdrowsze dla silnika zrobić całkowity przelot
dlatego chciałbym zeby ktos się wypowiedział w tym temacie, bo jestem zielony w tym temacie.

Awatar użytkownika
ShoofeL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1103
Rejestracja: 26 lip 2008, 22:14
Imię: Łukasz
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy, Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: ShoofeL » 22 mar 2009, 16:09

syper pisze:nie wiem czy to będzie najzdrowsze dla silnika zrobić całkowity przelot :-/
Nic bardziej mylnego - zaszkodzi to silnikowi a i możesz zauważyć spadek mocy.
Silnik musi mieć ciśnienie i kompresję więc jeżeli pozdejmujesz tłumik będzie kicha...
Może wypowie się ktoś kto zna się bardziej w temacie.
Ja wiem tyle, że nie jest to dobry pomysł...

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 22 mar 2009, 16:12

ShoofeL, o to mi właśnie chodziło

Awatar użytkownika
ShoofeL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1103
Rejestracja: 26 lip 2008, 22:14
Imię: Łukasz
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tychy, Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: ShoofeL » 22 mar 2009, 16:16

syper pisze:ShoofeL, o to mi właśnie chodziło
<ok>
ostatnio wałkowałem ten temat z Dziq_111 na spocie w Katosach i wywalił mi niezły wykład na ten temat :-P
Zapamiętałem na szczęście, że nie jest to najlepsze rozwiązanie...
;-)

Adam_Łódź
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 13 gru 2008, 11:21
Lokalizacja: Łódź / Haarlem

Post autor: Adam_Łódź » 22 mar 2009, 19:11

Ok, dzięki wielkie za odpowiedz :) dobrze że najpierw zapytałem. pozdrawiam

Mietek286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:24
Imię: Mieczysław
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Mietek286 » 10 cze 2009, 21:11

syper pisze:ja mam tylko wyrzucone katalizatory i wstawione strumienice



gdzieś kiedyś słyszałem że strumiennica do diesla to nie jest dobry pomysł

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 11 cze 2009, 10:53

na razie odpukać w niemalowane ale wszystko jest oki
wymiana spowodowana była tym że jeden katalizator miałem zaklejony olejem
turbina musiała rzygać (jest wymieniona ale to w belgii było)

Mietek286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:24
Imię: Mieczysław
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Mietek286 » 11 cze 2009, 11:46

chyba też pomyśle nad wywaleniem kata i wstawieniem strumiennicy 8-)

Awatar użytkownika
dawid123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 03 gru 2008, 18:15
Lokalizacja: chroscina

Post autor: dawid123 » 23 cze 2009, 21:34

ja tez mysle nad wywaleniem kata ale poradzcie czy to dobry pomysl

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 24 cze 2009, 21:48

Ja mam rure, auto odczuwalnie lepiej sie zbiera, jest ciut glośniejsze(ale klekot zagłusza wydech) i jeżdże na biodieslu <ok>
Spalanie jakby spadło, ale to może byc też zbieg okoliczności..
A, no i słychać świt turbinki jak w duuuuzych naszynach budowlanych z rurą zamiast tłumika przy obrotach 900-1500 <ok>
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
PAGOR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 834
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:36
Lokalizacja: BIERUń STARY/ŚLĄSK

Post autor: PAGOR » 24 cze 2009, 22:00

Hincó pisze:Ja mam rure, auto odczuwalnie lepiej sie zbiera, jest ciut glośniejsze(ale klekot zagłusza wydech) i jeżdże na biodieslu <ok>
Spalanie jakby spadło, ale to może byc też zbieg okoliczności..
A, no i słychać świt turbinki jak w duuuuzych naszynach budowlanych z rurą zamiast tłumika przy obrotach 900-1500 <ok>
nie chcesz chyba komuś wmówić że TDI z wydechem typu "przelot" i jeszcze jazda na biodieslu polepszyła osiągi :-/ a nawet jeśli minimalnie jest lepiej to ja długiego żywota temu silnikowi nie wróżę ( aż przykro się robi że tak fajny silnik można tak katować... :-( )
PAGÓR
Obrazek

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 24 cze 2009, 22:16

Wspawali mi katalizator bez środka czyli jakby sama rura. Za dużo władowałem w ten samochód żeby go oszczędzać, 6tys piechotą nie chodzi i bede go używał jak mi sie podoba, narazie dzielnie znosi wszystko, na bio nie mam żadnej różnicy w osiągach, ale wydaje sie że więcej pali, a przy małej różnicy w cenie jak teraz przestaje sie opłacać i trzeba lać ON. Fakt jest taki że na bio trzeba pilnowaqć wyman filtra paliwa, a sama pompa u mnie na bio jest duzo czystsza, poprzedni właściciel jeździł na on(verva,v-power co było pod ręką :|) i w środku pompa była lekko czarna, teraz po 15 tys w większości na bio środek jest czyściutki. Zdarzyło się że już drugi raz wymieniam uszczelke pod nastawnikiem bo poprzednia była troche inna ale i tak wytrzymała 10k <ok> MOże to bio jej pomógł przepuszczać paliwo-nie wiem.
Gdyby nie zapach spalonego bio nic bym do tego paliwa nie miał.. :roll: Szkoda że przestaje się opłacać..
Obrazek TDI +

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja