Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AMX 2.8 193 KM] Puszcza bąki przy deptaniu. Ogólnie jakaś d

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
areseral
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 09 sie 2016, 23:33
Lokalizacja: Kolno

[AMX 2.8 193 KM] Puszcza bąki przy deptaniu. Ogólnie jakaś d

Post autor: areseral » 14 wrz 2016, 22:51

Witajcie użytkownicy forum

Posiadam Paska 2.8 V6 AMX z LPG. Kupiłem go miesiąc temu.

Zawsze jak przyprowadzam sobie nowe auto to robię płukankę + zalewam olej taki jaki ma być przewidziany do danego motoru.

Od niedawna puszcza mi momentami obłoki niebieskiego dymu. Problem jest o tyle dziwny, że z rana dymu po całej nocy nie ma...

Opiszę kolejność działań po której zaczęło się dymienie:
- Zalany był 10W40 Castrola
- Motor pracuje, otwieram korek wlewu oleju nic nie dmucha, żadnego ciśnienia, żadnych spalin. Okolice korka suche.
- Płukanka LiquiMolly + Motul 5W40 8100 X-Cess + filtr Mann
- Normalna jazda, nie widać niepokojących objawów.
- motor zaczyna puszczać olej, mam alternator w oleju, spalonego oleju nie czuć, olej pod korkiem
- wymiana ezektora, odma była wymieniona na kawal gumowej rury przez poprzedniego wlasciciela.
- zaczyna znikać olej, być może przez wycieki
- zmieniam wtryskiwacze na Barracudy, odpalam go po jakichś 6h bez pracy i dymi jak cholera, myślałem że się coś zapaliło - wszystko na benzynie
- zgasiliśmy go, potem znowu odpalamy dymienie nieco mniejsze, potem jazda i dymienia nie widać.
- mocniejsze wciśnięcie gazu to chmura dymu, niekoniecznie każde, czasami jest ok, czasami jak WSKa.
- odkręcam korek i widzę jak się dymi... nie dmucha ale dymi spod korka.

O co tutaj może chodzić? Uszczelniacze zaworowe? Czy zmiana oleju na syntetyk z półsyntetyk aż tak ten motor podrażniła?

Druga sprawa, to auto z komisu... czy możliwe jest że wlano nie wiadomo ile motodoktorów albo coś?

Reasumując odpalenie auta po całej nocy, nawet teraz jak jest momentami 12 stopni z rana nie powoduje dymienia. Jak jadę spokojnie to też dymienia nie ma, jak mam 1500 obrotów i dam w gaz to dymi....

I jeszcze jedno... być może to istotny fakt. Z niskich obrotów zbiera się bardzo wolno... akcja zaczyna się dziać od 2800 obrotów. Dodatkowo jak odpalę z rana i chcę od razu ruszyć to może mi zgasnąć. Dławi się. Nie zawsze.

Rozrząd sprawdzałem jest ustawiony ok. Auta na zimnym nie katuję, max 3k obrotów.

maniocek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 28 lut 2016, 14:06
Lokalizacja: Mrągowo/Olsztyn

Post autor: maniocek » 15 wrz 2016, 20:14

areseral pisze:Druga sprawa, to auto z komisu... czy możliwe jest że wlano nie wiadomo ile motodoktorów albo coś?
Te pytanie, to chyba tylko retorycznie zadane...
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.

marcin75m1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 03 lut 2012, 19:45
Lokalizacja: dolnyslask

Post autor: marcin75m1 » 17 wrz 2016, 13:26

Witam ,sprawdził bym cały dolot za przepływką pod względem nieszczelności .
a6 2.8 manual
a6 4.2 auto

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga