Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

2.4 v6 brak mocy i ciężko zapala .

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
ZET
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 27 kwie 2013, 23:16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

2.4 v6 brak mocy i ciężko zapala .

Post autor: ZET » 13 wrz 2016, 21:19

Witam , pacjent to audi 2.4 v6 (ALF) z lpg

Niepokojące objawy pojawiły sie około tygodnia temu , auto po nocnym postoju ciężko zapalało, trzeba było trochę dłużej kręcić rozrusznikiem i jak już zapaliło to nie równo chodził i obroty rosły powoli od 300 do tych 1100 obr/min i brak mocy dopiero jak pochodził z minute na postoju to można było odjechać bez problemu . Potem problem znikł na parę dni , ale powrócił znowu z tym ,że tym razem problem pojawiał się już na ciepłym silniku , bez reguły czy wilgotno na dworze czy ciepło ,zimno itd normalnie loteria raz pali ok raz nie . A dziś była kumulacja , dość ciepło na dworze około 32 stopnie auto praktycznie nie miało mocy do 2 tyś obrotów , ciężko było ruszyć , im więcej gazu wciskałem tym bardziej zwalniało powyżej 2 tyś już jakoś się napędzało ale poniżej tragedia .... kolega jadący za mną dość wyraźnie czuł zapach benzyny jak by go zalewało . Błędy jakie odczytałem to :

18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17544 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17546 Mieszanka za bogata strona 2 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17535 Mieszanka za bogata strona 1 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17834 Zawór przewietrzania zbiornika przerwa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16534 Sonda lambda obwód (strona 2 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17537 Mieszanka za bogata strona 2 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY


Błędy skasowałem i auto jak na złość jeździ dobrze , ale podejrzewam ,że to ta loteria po prostu zbieg okoliczności , na razie zrobiłem 10km i żaden błąd nie wskoczył ale wiem ,że samo skasowanie nie rozwiązało problemu ,

Proszę o jakieś sugestie .
Było szybkie VR6 jest wygodne V6 .
Regulamin, Punkt 99

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 14 wrz 2016, 10:39

LPG robi problem kolego.

ZET
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 27 kwie 2013, 23:16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: ZET » 14 wrz 2016, 14:23

Wczoraj skasowałem błędy i od wczoraj jeżdżę na benzynie było ok , ale dziś wracając z pracy znowu zaczął tracić moc , uczucie jakby przy ruszaniu coś go hamowało , podpiąłem kompa i zero błędów . lpg na razie mam wyłączony . Jakieś sugestie ?
Było szybkie VR6 jest wygodne V6 .
Regulamin, Punkt 99

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 14 wrz 2016, 14:34

Pompa paliwa ?

ZET
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 27 kwie 2013, 23:16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: ZET » 14 wrz 2016, 14:41

pavel44 pisze:Pompa paliwa ?
Ale na gazie zachowuje się tak samo więc ją bym wykluczył , jeżdziłem dziś na samej benzynie żeby wykluczyć gaz , wiec układ zasilania paliwa bym wykluczył ,

Może układ zapłonowy ? świece mają przejechane z 1200km wiec praktycznie nowe , kabli nie wymieniałem , ale wydaje mi sie żę kable to by raczej przerywał niż nie reagował na gaz chyba że sie myle to mnie poprawcie . Staje się to niebezpieczne bo chce wjechać na rondo a on jak by miał ze 2 tony na przyczepie dopiero powyżej 2tys jakoś jedzie .
Było szybkie VR6 jest wygodne V6 .
Regulamin, Punkt 99

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 14 wrz 2016, 19:55

W takim razie pozostaje ci zrobić logi dynamiczne, instrukcja jest na forum. Dopiero wtedy będzie coś widać. Ogólnie to może być również problem z rozrządem - np. gdzieś coś nie styka z czujnikiem położenia wałka. Może być problem z lambdami, przez co źle oblicza mieszankę, może być problem z przepustnicą - spróbuj przeprowadzić adaptacje - ale najpierw wyczyść... no i na koniec problemy może sprawiać również przepływomierz. Teraz pytanie kto i jak ci zakładał tą instalacje gazową i od kiedy ją masz?

ZET
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 27 kwie 2013, 23:16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: ZET » 14 wrz 2016, 23:16

Ok zrobię logi dynamiczne , instalacje mam już od 2.5 roku i jak do tej pory było wszystko ok , co do rozrządu jest ustawiony dobrze bo sprawdzałem na vagu ale zobaczę jeszcze ten czujnik położenia wałka bo ostatnio poprawiałem od niego przewód bo ktoś mocno ścisnął go opaską , ale czy wtedy nie powinno wywalić błędu ?
Było szybkie VR6 jest wygodne V6 .
Regulamin, Punkt 99

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 15 wrz 2016, 14:18

W zasadzie powinno... ale równie dobrze mogłeś go ruszyć podczas poprawiania przewodu ;) Bywało i tak, że założony, czyta ale ze względu na niepoprawny montaż kłamał i takie rzeczy jak u ciebie się działy.

TiGas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 02 wrz 2016, 20:15
Lokalizacja: Łapy
Kontakt:

Post autor: TiGas » 15 wrz 2016, 21:22

Witam obstawiał bym ten zawór od par paliwa zobaczy czy cyka na odpalonym silniku.
Znajduje sie on na obudowie filtra powierza .Miałem podobny przypadek w A4 miała podobne obiawy. Ale zeby to z twierdzić dokladnie trzeba kompa podpiac i patrzec na korekty paliwa.
Lub jesli to możliwe zrobic jego test z pod kompa. Aha zanim odpalisz auto odkrec calkiem korek od wlewu paliwa i zobacz czy jest jakas poprawa. Jak tak to ten zaworek do wymiany. Ale tylko orgi.

ZET
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 27 kwie 2013, 23:16
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: ZET » 16 wrz 2016, 22:03

Z tym zaworkiem już się interesowałem bo syczało mi pod korkiem paliwa , sprawdziłem go to cyka przez jakiś czas potem z 5min ciszy i znowu cyka , myślałem że zaworek jest padnięty i odpinałem wtyczkę wiec pewnie stąd ten błąd na kompie , po zatankowaniu na 3/4 baku syczenie ustało więc temat odpuściłem , teraz pytanie czy on(zaworek) ma cały czas chodzić czy włączać się cyklicznie tak jak to u mnie ma miejsce ?
Było szybkie VR6 jest wygodne V6 .
Regulamin, Punkt 99

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 16 wrz 2016, 23:08

Dla próby wykręc całkowicie korek od wlewu paliwa-spróbuj wtedy

lukirks83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 13 sty 2016, 19:40
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lukirks83 » 17 wrz 2016, 00:13

u mnie kiedyś też tak było w a4 2.4 i winowajcą był pęknięta uszczelka pod kolektorem
do samego końca, mojego lub jej :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga