Witam.Mam problem z spadaniem obrotów na biegu jałowym w silniku 1.8 T ANB'raz na 1-ną,2 minuty spadają obroty prawie do zgaśnięcia i w ciągu sekundy są podciągane na prawidłowe.Dzieje się to na gazie i benzynie.Komputer po podłączeniu nic nie pokazuje.Na włączonej klimatyzacji potrafi zgasnąć.Pozdrawiam.Dziękuje za pomoc.
[ Dodano: 2016-10-05, 20:46 ]
okazało się,że świeca zapłonowa i gitara
[ANB 1.8 150 KM] Chwilowe spadanie z wolnych obrotów
U mnie niestety to nie jest świeca. Świece zapłonowe wymienione, moduł zapłonowy również, cewki zapłonowe nowe.
Od czasu do czasu, nie zależnie od temperatury silnika, występuje spadek obrotów poniżej wartości docelowej wyliczonej przez komputer 860obr/min - YouTube
Na Polskim VAGu wygląda to tak:
![Obrazek]()
Wyraźnie widać spadek obrotów (czerwona kreska) poniżej założonej wartości (zielona kreska) Zastanawiam się czym to może być spowodowane. Jak już wyżej napisałem, moduł, świece, cewki są nowe. Przepływomierz sam w sobie działa, chyba że podaje złe wartości - ktoś wie jakie powinny być, jak go sprawdzić? Zauważyłem jeszcze dziwny odczyt temperatury zasysanego powietrza. Samochód stał całą noc na mrozie, odpaliłem go i za jakiś czas przy pomiarze VAG-COMem zobaczyłem poniższe wartości:
Grupa 3
--------------------------
RPM - 840/min
Napięcie - 14.140V
Temperatura - 43,5'C
Temperatura - 4,5'C
Zegary wskazywały mniej więcej te same wartości, dziwi mnie że temperatura zasysanego powietrza jest tak wysoka. 4,5'C stopnia przy wskazaniach zewnętrznej temperatury powietrza -7,5'C wydaje mi się jednak trochę oszukaną wartością. Nie wieże że w puszcze filtra powietrza panuje temperatura wyższa o 12'C od temperatury zewnętrznej, przy 43,5'C płynu chłodniczego... Nie ma szans na wytworzenie o tyle wyższej temperatury w komorze silnika żeby zafałszować odczyt temperatury, tym bardziej że sam czujnik jest w puszce od filtra powietrza.
Może to właśnie ten odczyt powoduje taki efekt?
Zastanawiam się jeszcze nad zrobieniem logów dynamicznych, pytanie czy jest ktoś kto mógłby na nie zerknąć fachowym okiem?
Podejrzewam również że może to mieć coś wspólnego z błędem składu mieszanki, o którym pisze w tym temacie 00561 - Mixture Adjustment Control
Do tego zauważyłem już wcześniej spadki napięcia do ok. 12V-13V (pomiar na desce) po nagrzaniu się silnika i komory silnika. Z tym akurat byłem u elektryka, bo nie miałem czasu posiedzieć z miernikiem przy aucie. Znalazł małą różnicę napięć, między napięciem ładowania z pomiarem zamykającym obwód przez silnik, a napięciem na alternatorze lub akumulatorze. Może to świadczyć o zaśniedziałym masowym kablu silnika lub jego uszkodzeniu. Elektromechanik znalazł małą różnicę napięć, ze względu że akurat w ten dzień przyjechałem do niego od razu i nie było widocznej aż tak duże różnicy. Uważam że to też może mieć duży wpływ na pracę silnika. Dodam tylko że akumulator był nie dawno kupiony (już drugi w tym samochodzie)
Na razie widzę takie rozwiązanie:
- postaram się usunąć problem z masowym kablem silnika
- na wszelki wypadek zrobię pomiar wydajności akumulatora żeby sprawdzić czy nie sprzedali mi akumulatora który leżał w szopie 10lat
- sprawdzę jeszcze raz napięcia
- sprawdzę temperaturę zasysanego powietrza
Jeśli ktoś z was miałby chwile zerknąć na odczyty, byłbym wdzięczny. Co do logów, to wydaje mi się że gdzieś już był poruszany temat jak to robić, muszę coś poszukać.
Dzięki za pomoc
Pozdrawiam
[ Dodano: 2017-02-14, 08:53 ]
Gdzieś wyczytałem, że takie spadki obrotów mogą być spowodowane nieszczelnym układem dolotowym, sprawdzimy
Od czasu do czasu, nie zależnie od temperatury silnika, występuje spadek obrotów poniżej wartości docelowej wyliczonej przez komputer 860obr/min - YouTube
Na Polskim VAGu wygląda to tak:
Wyraźnie widać spadek obrotów (czerwona kreska) poniżej założonej wartości (zielona kreska) Zastanawiam się czym to może być spowodowane. Jak już wyżej napisałem, moduł, świece, cewki są nowe. Przepływomierz sam w sobie działa, chyba że podaje złe wartości - ktoś wie jakie powinny być, jak go sprawdzić? Zauważyłem jeszcze dziwny odczyt temperatury zasysanego powietrza. Samochód stał całą noc na mrozie, odpaliłem go i za jakiś czas przy pomiarze VAG-COMem zobaczyłem poniższe wartości:
Grupa 3
--------------------------
RPM - 840/min
Napięcie - 14.140V
Temperatura - 43,5'C
Temperatura - 4,5'C
Zegary wskazywały mniej więcej te same wartości, dziwi mnie że temperatura zasysanego powietrza jest tak wysoka. 4,5'C stopnia przy wskazaniach zewnętrznej temperatury powietrza -7,5'C wydaje mi się jednak trochę oszukaną wartością. Nie wieże że w puszcze filtra powietrza panuje temperatura wyższa o 12'C od temperatury zewnętrznej, przy 43,5'C płynu chłodniczego... Nie ma szans na wytworzenie o tyle wyższej temperatury w komorze silnika żeby zafałszować odczyt temperatury, tym bardziej że sam czujnik jest w puszce od filtra powietrza.
Może to właśnie ten odczyt powoduje taki efekt?
Zastanawiam się jeszcze nad zrobieniem logów dynamicznych, pytanie czy jest ktoś kto mógłby na nie zerknąć fachowym okiem?
Podejrzewam również że może to mieć coś wspólnego z błędem składu mieszanki, o którym pisze w tym temacie 00561 - Mixture Adjustment Control
Do tego zauważyłem już wcześniej spadki napięcia do ok. 12V-13V (pomiar na desce) po nagrzaniu się silnika i komory silnika. Z tym akurat byłem u elektryka, bo nie miałem czasu posiedzieć z miernikiem przy aucie. Znalazł małą różnicę napięć, między napięciem ładowania z pomiarem zamykającym obwód przez silnik, a napięciem na alternatorze lub akumulatorze. Może to świadczyć o zaśniedziałym masowym kablu silnika lub jego uszkodzeniu. Elektromechanik znalazł małą różnicę napięć, ze względu że akurat w ten dzień przyjechałem do niego od razu i nie było widocznej aż tak duże różnicy. Uważam że to też może mieć duży wpływ na pracę silnika. Dodam tylko że akumulator był nie dawno kupiony (już drugi w tym samochodzie)
Na razie widzę takie rozwiązanie:
- postaram się usunąć problem z masowym kablem silnika
- na wszelki wypadek zrobię pomiar wydajności akumulatora żeby sprawdzić czy nie sprzedali mi akumulatora który leżał w szopie 10lat
- sprawdzę jeszcze raz napięcia
- sprawdzę temperaturę zasysanego powietrza
Jeśli ktoś z was miałby chwile zerknąć na odczyty, byłbym wdzięczny. Co do logów, to wydaje mi się że gdzieś już był poruszany temat jak to robić, muszę coś poszukać.
Dzięki za pomoc
Pozdrawiam
[ Dodano: 2017-02-14, 08:53 ]
Gdzieś wyczytałem, że takie spadki obrotów mogą być spowodowane nieszczelnym układem dolotowym, sprawdzimy

mbudzio
Polecam
--
Miłośnicy czterech kółek - https://www.youtube.com/channel/UC9Soog ... EfvBS4rzrw
marewel - https://www.youtube.com/channel/UCNm-F0 ... J88G80Wr7Q
Chris Kubeczko - https://www.youtube.com/channel/UC-G-_W ... Zl1XrYwLvA
Polecam

--
Miłośnicy czterech kółek - https://www.youtube.com/channel/UC9Soog ... EfvBS4rzrw
marewel - https://www.youtube.com/channel/UCNm-F0 ... J88G80Wr7Q
Chris Kubeczko - https://www.youtube.com/channel/UC-G-_W ... Zl1XrYwLvA