A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
A6 C7 - [S-TRONIC] jaka skrzynia? wymiana oleju
Witam
Po rozmowach z aso w katowicach , gliwicach i rybniku
Mam pytanie mamy kogos kto moze pracuje w audi i moglby pomoc
A konkretnie chodzi o sprawdzenie po nr vin jaka jest skrzynie biegow ( chebym znal numer oznaczenie skrzynie )
Jaki olej mam sobie nalac bo sa dwa i niewiem czy mam wymienic dwa czy jeden
W ktoryms aso mowili ze jeden w drugi aso ze dwa a w trzecim ze wymienia sie tylko z tylu i filtr ten wsrodku a w czwartym wsumie aso pan mowil zeby wymienic filtr w srodku cza rozebrac skrzynie
TO PIEKARZE A NIE SERWIS
JAK ZMIENIALEM KIEROWNICE NA TA Z LOPADKAMI TO SERWIS MOWIL KUP SE AUTO Z KIEROWNICA A SZMACIASZ Z DZIALU CZESCI FIATEM JEZDZI HAHAHAHA ALE DOBRA MNIEJSZA Z TYM
potrzebowalbym tez procedure jak to wymienic taka z elsy
A moze ktos tez posiada ten zeszyt szkoleniowy skrzynia s tronic w audi c7
Pozdrawiam dziekuje
Po rozmowach z aso w katowicach , gliwicach i rybniku
Mam pytanie mamy kogos kto moze pracuje w audi i moglby pomoc
A konkretnie chodzi o sprawdzenie po nr vin jaka jest skrzynie biegow ( chebym znal numer oznaczenie skrzynie )
Jaki olej mam sobie nalac bo sa dwa i niewiem czy mam wymienic dwa czy jeden
W ktoryms aso mowili ze jeden w drugi aso ze dwa a w trzecim ze wymienia sie tylko z tylu i filtr ten wsrodku a w czwartym wsumie aso pan mowil zeby wymienic filtr w srodku cza rozebrac skrzynie
TO PIEKARZE A NIE SERWIS
JAK ZMIENIALEM KIEROWNICE NA TA Z LOPADKAMI TO SERWIS MOWIL KUP SE AUTO Z KIEROWNICA A SZMACIASZ Z DZIALU CZESCI FIATEM JEZDZI HAHAHAHA ALE DOBRA MNIEJSZA Z TYM
potrzebowalbym tez procedure jak to wymienic taka z elsy
A moze ktos tez posiada ten zeszyt szkoleniowy skrzynia s tronic w audi c7
Pozdrawiam dziekuje
Ostatnio zmieniony 09 lip 2019, 15:26 przez Pawel85GL, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Zacznijmy od tego, że masz zamontowaną skrzynię S-tronic o oznaczeniu 0B5 i kodzie literowym NPB (kod widoczny na wlepce pod datą produkcji). Skrzynia 0B5 ma dwa niezależne obiegi oleju. W pierwszym znajduje się sprzęgło podwójne, moduł mechatroniczny oraz układ zasilania olejem. Drugi obieg oleju obejmuje skrzynię biegów, skrzynkę rozdzielczą (międzyosiowy mechanizm różnicowy - Torsen) i przekładnię przedniej osi. Olej ATF z obiegu sprzęgłowego podlega wymianie maksymalnie co 60 tysięcy km. Natomiast olej z obiegu przekładniowego przewidziany jest na cały okres działania skrzyni. Oczywiście można go wymienić, bo żaden olej nie jest w stanie wytrzymać tak długiego okresu czasu. Twoje auto za kilka miesięcy skończy 5 lat, więc warto też go wymienić. Będzie spokój na kilka lat. W obiegu sprzęgłowym są dwa filtry oleju. Jeden (siatkowy) na wejściu do modułu mechatronicznego, który jest jednocześnie smokiem olejowym zasysającym olej z miski. Drugi jest na wyjściu (za sprzęgłami) do chłodnicy oleju. Ma on za zadanie wyłapywać pyły z płytek ciernych. W serwisie wymieniany jest tylko ten drugi filtr (właściwie jego wkład). Zaleca się wymianę również tego pierwszego, ponieważ chroni on bezpośrednio moduł mechatroniczny. Wiążę się to jednak z wymianą uszczelki miski olejowej, którą trzeba odkręcić.
Numery części:
- olej ATF z obiegu sprzęgłowego: G052529A2 (pojemność układu 7 litrów),
- olej z obiegu przekładniowego: G055532A2 (pojemność układu 4,5 litra),
- wkład filtra: 0B5325330A,
- oring pokrywy wkładu filtra: WHT005499A,
- filtr siatkowy oleju: 0B5325429E,
- oring filtra siatkowgo: WHT003379,
- uszczelka miski olejowej: 0B5321371E / 0B5321371F (nowszy numer),
- pierścień uszczelniający korek spustowy w misce: N0138275.
Oczywiście potrzebujesz trochę mniej oleju, ponieważ podane pojemności odnoszą się do pustych układów, ale z tego co kojarzę, to przy zakupie 6 litrów sprzęgłowego i 4 litrów przekładniego trochę brakuje, ale zawsze można uzupełnić starym, ponieważ nigdy nie zleci cały olej, więc setka starego nie zaszkodzi, a po co kupować dodatkowy litr, aby zużyć tylko trochę . Zalecam zakup potrzebnych części w ASO, ponieważ lepiej wydać kilkaset złotych więcej niż zapłacić potem kilka tysięcy za remont skrzyni.
Instrukcje, które znalazłem w ELSIE:
https://www.dropbox.com/s/jgjlntdi59zxx ... tronic.rar
Powinieneś wszystko tam znaleźć. Niektóre instrukcje mają te same nazwy, ponieważ jedna wersja dotyczy zwykłego serwisu, a druga obejmuje naprawę skrzyni. Dlatego zamieściłem obie wersje, ponieważ uzupełniają się. Mam nadzieję, że teraz wszystko rozumiesz i będziesz wiedział co i jak zrobić.
Aha... nie pracuję w serwisie Audi .
Numery części:
- olej ATF z obiegu sprzęgłowego: G052529A2 (pojemność układu 7 litrów),
- olej z obiegu przekładniowego: G055532A2 (pojemność układu 4,5 litra),
- wkład filtra: 0B5325330A,
- oring pokrywy wkładu filtra: WHT005499A,
- filtr siatkowy oleju: 0B5325429E,
- oring filtra siatkowgo: WHT003379,
- uszczelka miski olejowej: 0B5321371E / 0B5321371F (nowszy numer),
- pierścień uszczelniający korek spustowy w misce: N0138275.
Oczywiście potrzebujesz trochę mniej oleju, ponieważ podane pojemności odnoszą się do pustych układów, ale z tego co kojarzę, to przy zakupie 6 litrów sprzęgłowego i 4 litrów przekładniego trochę brakuje, ale zawsze można uzupełnić starym, ponieważ nigdy nie zleci cały olej, więc setka starego nie zaszkodzi, a po co kupować dodatkowy litr, aby zużyć tylko trochę . Zalecam zakup potrzebnych części w ASO, ponieważ lepiej wydać kilkaset złotych więcej niż zapłacić potem kilka tysięcy za remont skrzyni.
Instrukcje, które znalazłem w ELSIE:
https://www.dropbox.com/s/jgjlntdi59zxx ... tronic.rar
Powinieneś wszystko tam znaleźć. Niektóre instrukcje mają te same nazwy, ponieważ jedna wersja dotyczy zwykłego serwisu, a druga obejmuje naprawę skrzyni. Dlatego zamieściłem obie wersje, ponieważ uzupełniają się. Mam nadzieję, że teraz wszystko rozumiesz i będziesz wiedział co i jak zrobić.
Aha... nie pracuję w serwisie Audi .
Ostatnio zmieniony 13 sty 2020, 19:39 przez mat1324, łącznie zmieniany 10 razy.
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 666
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Super mat1324, tego szukałem, dzięki. Po adaptacji skrzyni biegów nadal występuje błąd przekładni, w serwisie było tylko dolanie oleju 3 litrów do skrzyni. Nie wiem czy nie pomogłoby gdyby zainstalować nowszy soft do s-tronica?
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 666
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Po wcisnięciu bardziej na pedał gazu przy biegu 6 lub 7 pojawia się ten błąd.
Jest to błąd przekładni. Dalsza jazda możliwa z ograniczeniami. Auto działa normalnie, po zgaszeniu i włączeniu auta błędu już niema.
8958 - Sprzęgło 1
P17CF 00 [044] - poœlizg za duży
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan b³êdu: 00000001
Priorytet b³êdu: 2
Czêstoœæ b³êdu: 14
Wew.licznik b³êdów: 40
Przebieg: 136518 km
Data: 2018.11.22
Czas: 22:17:43
Prêdkoœæ obrotowa silnika: 2668 /min
Wejœciowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 2668 /min
Wyjœciowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 691 /min
Moment obrotowy silnika: 376 Nm
Temperatura oleju przek³adniowego: 31 °C
Położenie peda³u przyśpieszenia: 46.8 %
Status sprzêg³a: Kupplung 1 kann Moment uebertragen
Jest to błąd przekładni. Dalsza jazda możliwa z ograniczeniami. Auto działa normalnie, po zgaszeniu i włączeniu auta błędu już niema.
8958 - Sprzęgło 1
P17CF 00 [044] - poœlizg za duży
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan b³êdu: 00000001
Priorytet b³êdu: 2
Czêstoœæ b³êdu: 14
Wew.licznik b³êdów: 40
Przebieg: 136518 km
Data: 2018.11.22
Czas: 22:17:43
Prêdkoœæ obrotowa silnika: 2668 /min
Wejœciowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 2668 /min
Wyjœciowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 691 /min
Moment obrotowy silnika: 376 Nm
Temperatura oleju przek³adniowego: 31 °C
Położenie peda³u przyśpieszenia: 46.8 %
Status sprzêg³a: Kupplung 1 kann Moment uebertragen
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 09 lip 2019, 12:25
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Witam,
podepnę się do tematu. W mojej Audi zbliża się termin wymiany oleju w skrzyni biegów.
A6 ma aktualnie przejechane 230 tyś KM. Wiem, że poprzedni właściciel (auto po-leasingowe) przeprowadził wymianę oleju w ASO.
Jaki olej powinienem zalać do skrzyni (jeden czy dwa?), czy wymianie podlega także filtr?
W Gorzowie nie ma ASO Audi, dlatego dzwoniłem do lokalnego serwisu ASB i tam namawiają mnie na dynamiczna wymianę oleju. Niestety odniosłem wrażenie, że mechanik nie do końca znał tą skrzynię.
Audi A6 C7 2.0 Tdi 190KM model 2014 przed lift VIN: WAUZZZ4G8EN193255
Pozdrawiam
podepnę się do tematu. W mojej Audi zbliża się termin wymiany oleju w skrzyni biegów.
A6 ma aktualnie przejechane 230 tyś KM. Wiem, że poprzedni właściciel (auto po-leasingowe) przeprowadził wymianę oleju w ASO.
Jaki olej powinienem zalać do skrzyni (jeden czy dwa?), czy wymianie podlega także filtr?
W Gorzowie nie ma ASO Audi, dlatego dzwoniłem do lokalnego serwisu ASB i tam namawiają mnie na dynamiczna wymianę oleju. Niestety odniosłem wrażenie, że mechanik nie do końca znał tą skrzynię.
Audi A6 C7 2.0 Tdi 190KM model 2014 przed lift VIN: WAUZZZ4G8EN193255
Pozdrawiam