Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C5 4.2 V8 Avant - nowy na forum :)

Prezentacja w/w aut.
yezozwierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 25 lis 2015, 20:29
Lokalizacja: Olkusz

A6 C5 4.2 V8 Avant - nowy na forum :)

Post autor: yezozwierz » 01 wrz 2016, 14:14

Witajcie koledzy!

Tak się składa że Audi chyba przylgnęło do mnie na dobre. Aż sam się dziwię, wychowałem się na Fordach i myślałem że A3 w moim garażu to epizod. Jednak życie potoczyło się inaczej i w moje łapki wpadło A6, które zagości chyba już na dłużej.. :)

Audi A6 C5 Avant Quattro
- buda A6/S6
- silnik 4.2 V8 40v ARS
- rok produkcji 1999, aczkolwiek "modelowy" wszędzie widnieje 2000, podobnie I rejestracja.

Auto jest w całkiem niezłym stanie, choć ma swoje bolączki, w końcu to nie nówka sztuka.

Wyposażenia chyba nie ma co opisywać, wydaje mi się że ma wszystko co V8 z tamtych lat mieć powinno, czyli skóra, fis, tempomat, radio navigation+ oraz nagłośnienie bose ze zmieniarką i wooferem, climatronic, rolety, sitze w prądzie z grzaniem itd.

Plany na najbliższą przyszłość:
- wymiana oleju (liczę na wasze wskazówki, obecnie jeździ ponoć na LM 5w30 ale czasami na ciepłym przy odpalaniu odzywa się napinacz łańcuszka więc myślę o 5w50 VR1 lub Mobil 1 5w50)
- diagnoza układu przeniesienia napędu
najprawdopodobniej wymiany wymagają tylne wewnętrzne przeguby, ponieważ podczas przyspieszania odczuwalne są charakterystyczne wibracje.
- przegląd nivo bo mam wrażenie że coś za nisko siedzi dupcia choć innych dolegliwości ani częstego pompowania nie doświadczyłem
- ewentualnie jakaś delikatne obniżenie przodu (czy S6 ma niższe springi?)
- ewentualnie wrzucenie na przód i tył zawiasu z S6 żeby pozbyć się nivo.
- montaż instalacji sekwencyjnej LPG
No właśnie, niestety dość dużo jeżdżę (40 kkm rocznie) i to będzie konieczność. Mam znajomego w zakładzie montażu LPG i wycenił mi dobrą instalkę na 4000pln z montażem. Mimo wszystko zastanawiam się nad kupnem używanej (bądź nowej) i montażem w zwykłym zakładzie mechanicznym - może macie jakieś sprawdzone miejsca gdzie pan "mietek" może założyć LPG?
- kompleksowa korekta lakieru na całym samochodzie
auto było malowane praktycznie całe zewnętrznie, na szczęście poważnej kolizji nie miało bo z miernika wychodzi kit tylko na tylnych błotnikach, ale od nadkoli wygląda wszystko cacy więc musiała mieć jakieś obcierki. Niestety lakiernik się nie popisał i nie rozlał ładnie klaru więc trzeba będzie wykonać detailingową korektę. Na szczęście hobbystycznie się tym zajmuję więc nie bedzie to problemem.
- malowanie dołów zderzaków w kolor + dyfuzor w czarny
- regeneracja szkieł reflektorów
- malowanie błotnika przód (uszkodzony)
- a co jeszcze? życie pokaże!

No i jeszcze jedno pytanie - ktoś ma sposób na spolszczenie Navigation Plus i wgranie PL map do niej?

No i to czego nie może zabraknąć czyli zdjęcia auta :)

Tu w doborowym towarzystwie M5 i prawie 400 konnego 535d:
Obrazek

Obrazek

A tutaj już takie na szybko z telefonu, chociaż nie ukrywam te wcześniejsze fotki też robiłem bez większego przykładania się ;)

Obrazek

Obrazek

Michal_ST
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 416
Rejestracja: 06 mar 2016, 21:10
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Sosnowica/Lublin

Post autor: Michal_ST » 01 wrz 2016, 16:04

Bardzo fajna maszyna kolego:) Troszkę te felgi nie wyróżniają się względem auta ale jak Ci się podoba black <okok>
Nikomu nie wierz na słowo - na wszystko bierz papier :)
Ps: Społeczność forum https://a6klub.pl :)

yezozwierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 25 lis 2015, 20:29
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: yezozwierz » 01 wrz 2016, 17:00

Felgi obowiązkowo do zmiany :) Wziąłem ją na tych, ale jako że są na zimie to będzie w sam raz setup zimowy, na lato trzeba przygotować $ na jakieś słuszne ori felgi ;)

Michal_ST
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 416
Rejestracja: 06 mar 2016, 21:10
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Sosnowica/Lublin

Post autor: Michal_ST » 01 wrz 2016, 17:35

Realizuj plan na auto :) Gaz 4000 zł to nie dużo V6 -3500zł to tak lekko także do V8 to tanio. :)
Nikomu nie wierz na słowo - na wszystko bierz papier :)
Ps: Społeczność forum https://a6klub.pl :)

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 02 wrz 2016, 20:05

Nad instalacją lpg dobrze się zastanów bo cena lpg w niedługim czasie będzie wynosić 3 zł za litr.

yezozwierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 25 lis 2015, 20:29
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: yezozwierz » 02 wrz 2016, 20:44

pavel44 pisze:Nad instalacją lpg dobrze się zastanów bo cena lpg w niedługim czasie będzie wynosić 3 zł za litr.
Szczerze mówiąc plotki mnie nie specjalnie ruszają. Może tak będzie, może nie będzie. Wtedy się okaże. Bądź co bądź zawsze to będzie taniej niż PB.

4ndrew
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 23 maja 2016, 00:02
Lokalizacja: Chełm

Post autor: 4ndrew » 02 wrz 2016, 20:56

fajna bryka ;) jaki przebieg?

yezozwierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 25 lis 2015, 20:29
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: yezozwierz » 02 wrz 2016, 23:02

Pytasz o ten licznikowy czy o prawdziwy :D ? haha ;) Wg licznika 278kkm dobija :)

Żywiec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 25 kwie 2016, 14:29
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Żywiec » 02 wrz 2016, 23:57

poza tym żę avant i czarne wnętrze itp to taki jak u mnie, fajne autko
cztery pierścienie robią wrażenie :D

MichalLbn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 25 paź 2014, 14:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MichalLbn » 04 wrz 2016, 11:13

Kolego mam takie samo auto jak Twoje. Za całkowicie nową instalację gazową z montażem zapłaciłem 2900zł. Montował mi kolega gazownik ale tak normalnie to mówił że założy za jakieś 3200zł. Ja robię 8 do 10 tysięcy kilometrów miesięcznie także już dawno mi się zwróciła, a mam ją dopiero 3 miesiące. Butla w koło obowiązkowo 72 litry bo taka największa wchodzi. Wtryski omvl dają rade są bezobsługowe i bezawaryjne. Co do sterownika to mam lpg tech czyli nasz rodzimy sprzęt. Rurki o przekroju 8mm. Instalaka zrobiona na jednym dużym parowniku. Ciągnie do końca do odcinki, moc jak na benzynie. Spalanie trasa, a jadę ciągle 180km/h to 16 litrów lpg. Zszedłem raz so 11 lpg w trasie jaąc do 120km/h. Miasto podchodzi pod 20 gazu tylko że ja mam ciężką nogę.
Co do cen gazu to już nie raz i nie dwa miał obyć po 3 zł. Póki co tankuję taniej niż 10 lat temu kiedy miałem swoje pierwsze auto na lpg.
Tylne błotniki możliwe że były skorodowane i ktoś zrobił na szpachle.
Jeżeli masz radio z 99 roku to nie da się go niestety spolszczyć. U mnie też się nie udąło. Ma inny numer seryjny i coś tam się różni w środku. Po 2000 roku bez problemu się spolszcza.
Ja u siebie nivo wyrzuciłem, założyłem zawias s line i mam spokój. Polecam.

yezozwierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 25 lis 2015, 20:29
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: yezozwierz » 04 wrz 2016, 11:45

Gdzie masz tego kolegę gaziarza? Ciekaw jestem.. Mi na 4000pln wycenił znajomy instalkę na komponentach Lovato. Tylko że jak na lubelskie miałbym jechać to i tak nie zyskałbym na tym interesie ;)

Mi PB pali w spokojniej trasie 10,0 a przy jeździe mieszanej ok 14 :) Więc nie ma źle ;) Co do tego nivo - też mam plan założyć amorki i springi z S6 C5, tylko pozostaje pytanie co z elektroniką nivo i całą resztą zrobić?

Żywiec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 25 kwie 2016, 14:29
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Żywiec » 04 wrz 2016, 13:02

MichalLbn pisze: ...Jeżeli masz radio z 99 roku to nie da się go niestety spolszczyć...
nie wydaje mi się, bo ja mam auto z 99r. i mam spolszczone
cztery pierścienie robią wrażenie :D

MichalLbn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 25 paź 2014, 14:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MichalLbn » 04 wrz 2016, 13:02

yezozwierz pisze:Gdzie masz tego kolegę gaziarza? Ciekaw jestem.. Mi na 4000pln wycenił znajomy instalkę na komponentach Lovato. Tylko że jak na lubelskie miałbym jechać to i tak nie zyskałbym na tym interesie ;)

Mi PB pali w spokojniej trasie 10,0 a przy jeździe mieszanej ok 14 :) Więc nie ma źle ;) Co do tego nivo - też mam plan założyć amorki i springi z S6 C5, tylko pozostaje pytanie co z elektroniką nivo i całą resztą zrobić?
Tak, gazownik jest pod Lublinem. O lovato nic nie wiem czy to jest dobre, czy złe. Nie montowałbym napewno brc ze względu na koszt montażu i późniejszy koszt części zamiennych. Co do konwersji na zwykłe zawieszenie to odkręcasz jedno, przykręcasz drugie. Kompresor z lewej strony bagażnika też radzę wynontować ze względu na jego wagę. Zostaje nam wtedy jedna wiązka po kompresorze. Przy skanowaniu błędów wywala błąd od nivo, ale jest on niewidoczny przy sprawdzaniu błędów np. samego silnika lub skrzyni.

yezozwierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 25 lis 2015, 20:29
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: yezozwierz » 24 paź 2016, 19:14

Żywiec pisze:
MichalLbn pisze: ...Jeżeli masz radio z 99 roku to nie da się go niestety spolszczyć...
nie wydaje mi się, bo ja mam auto z 99r. i mam spolszczone
nie wiesz może jak to zrobić :D ? przydała by się jakaś instrukcja..

Tymczasem u A6 bez zmian, śmiga jak należy choć muszę przyznać ciężko mi się przyzwyczaić do quattro.. Człowiek ma 300 koni pod butem a tymczasem nawet na mokrym bez ESP trakcja cały czas pełna :D

No i wyczaiłem nowe miejsce do fotek, można by tam zawalczyć coś, ale narazie tylko z telefonu takie byle co ;)
Obrazek

[ Dodano: 2016-10-02, 21:37 ]
Pierwsze poważniejsze problemy mnie dopadły :D Auto stoi unieruchomione od piątku - zaskoczył mnie komunikatem o niskim poziomie płynu hamulcowego. Okazało się że jest wyciek z uszczelniacza ośki na hamulec ręczny w tylnym zacisku. No i zaczęło się - rozebrałem, kupiłem zestaw naprawczy i nie mogę teraz tego poskładać. Nie mam bladego pojęcia jak włożyć ten nieszczęsny seger trzymający ośkę w cylinderku. Nawet pokusiłem się o dokręcenie śruby z dźwignią ręcznego żeby dociągnęło to wszystko głębiej ale bez rezultatu. Ktoś ma jakiś sprawdzony pomysł? Niestety tłoczek to większa wersja 43mm także nie da się dopychać śrubokrętem pierścienia od samego początku cylinderka, trzeba go włożyć na dno i tam dopiero wciskać w przewężenie..

[ Dodano: 2016-10-13, 09:37 ]
Problem ogarnięty. Okazało się że oring w zestawie naprawczym nie pasuje tak jak należy - jest za gruby i dlatego nie dało się złożyć zacisku. Wkurzony oddałem cały zacisk do regeneracji i odebrałem gotowy - problem ze znikającym płynem rozwiązany :)

A w międzyczasie zregenerowałem sobie reflektory, auto odrazu odmłodniało o parę lat :)

[ Dodano: 2016-10-23, 19:18 ]
W ramach aktualizacji pare newsów:
1) wymieniłem przegub wewnętrzny od strony kierowcy i pozbyłem się większości wibracji. Te które zostały są ledwie wyczuwalne przy normalnej jeździe, choć przy 30km/h są dość wyraźne. Także to zapewne wał. No i dzięki forumowiczom dopasowałem właśnie przegub z Sharana - Kamoka 8709. To dokładnie kropka w kropkę to co siedzi oryginalnie.

2) odwiedziłem ASO Audi z numerem nadwozia aby sobie sprawdzić jakąkolwiek historię i wyszło tak:
- auto przeznaczone na rynek szwajcarski
- użytkowane w szwajcarki i serwisowane w ASO do 2009 roku do przebiegu ~190kkm, dość dziwnie bo ktoś olał wymiany oleju w aso, ale robił takie rzeczy jak nivo, navi, amorki, heble, klocki itd.
- kolejny wpis jest z 2013 roku przy ok 238kkm także zakładam że to już z PL bo było tam m.in rozkodowanie radia.

Reasumując, przebieg może nie był kolosalnie cofany, zwłaszcza że samochód nie ma LPG.

3) w wyniku małego sporu w innym wątku przypomniałem sobie o pewnej aplikacji na telefon i tak wyglądają mniejwięcej osiągi mojego avanta.
Obrazek

Na ile wiarygodny jest ten pomiar, nie wiadomo. Kwestia czasów raczej jest bezdyskusyjna, natomiast kwestia mocy hmm no cóż..
Ponoć program był wielokrotnie testowany w porównaniu z hamownią obciążeniową oraz innymi drogowymi i rozbieżności w uzyskanych wynikach to kilka %. Zainteresowani mogą znaleźć jego twórcę na racingforum. Aby uzyskać pomiar mocy wystarczy wpisać następujące dane:
- Cx (tu wpisałem 0,3 choć różnice rzędu 0,05 wpływają marginalnie na wynik)
- Powierzchnię czołową (2,2m^2 - dla sedana jest ciut mniejsza więc dodałem odrobinę, ale wpisanie za małej powierzchni obniżyło by wynik końcowy w SPAM do realnego)
- Masę pojazdu podczas pomiaru - zważyłem auto na homologowanej wadze pojazdowej, wynik z kierowcą i 1/4 zbiornika paliwa to 1900kg i tak też wprowadziłem do programu.
- Straty napędu - tego musiałem się trochę naszukać. Jedynym pewnikiem jest fakt iż AWD to strata 25%. Do tego dochodzi automatyczna skrzynia biegów i konwerter. Na zagranicznych forach stratę przy automacie powiększają o dodatkowe 5-15%. Na potrzeby pomiaru wpisałem 30%. Dla 25% pomiar mocy wynosił ok 285ps.

Aby uzyskać przebieg momentu i mocy należy przyspieszyć od 1000rpm do końca obrotów w trakcie pomiaru z gazem wciśniętym w podłogę. Niestety mój TIP przy wciśnięciu gazu do końca redukuje bieg na niższy, a pomiar na 1ce troszkę mija się z celem.

[ Dodano: 2016-10-24, 19:14 ]
No i w końcu znalazłem chwilę żeby zrobić jakąś fotkę lepsiejszą :D
Obrazek

Z czasem będę dodawać do albumu kolejne ;)

Agd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 08 maja 2016, 14:27
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Agd » 31 paź 2016, 12:06

Gratuluje fajnej furki. P.S. Ciekawy program, nie słyszałem o nim... muszę sobie go przetestować :
Audi 2.7T obecnie 450KM 550nm :)))

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga