Witam!
Pytanie.
Na czasie chcę wymienić amortyzatory (przód+tył) do Audi A6 C6 2.4 benz. 2004r. sedan.
I tu pytanie. Jakie one powinny być? Chciałbym oryginalne lub b.dobry zamiennik.
Pozdrawiam!
Oryginalne amortyzatory ew. b.dobry zamiennik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jakbyś zrobił zdjęcie wlepki w bagażniku, to napiszę Ci jakie potrzebujesz.
Ostatnio zmieniony 28 lip 2016, 00:20 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Podany poniżej zestaw dotyczy się tylko Twojego auta, ponieważ wszystko zależy od zawieszenia, klas wagowych i rocznika. Dlatego chciałem, abyś przesłał mi zdjęcie wlepki. Ceny odnoszą się do jednej sztuki w ASO.
Przód (jedna strona):
1) amortyzator:
» 4F0 413 031 AL - wycofano 01/12/2009,
» 4F0 413 031 AS - koszt ok. 670 zł (aktualna wersja),
2) osłona:
» 4D0 412 137 C - koszt ok. 21 zł,
3) odbój:
» 8D0 412 131 H - koszt ok. 130 zł,
4) łożysko:
» 4F0 412 377 D - koszt ok. 145 zł.
Tył (jedna strona):
1) amortyzator:
» 4F0 513 032 H - koszt ok. 670 zł,
2) osłona:
» 8E0 512 137 E - koszt ok. 12 zł,
3) odbój:
» 4F0 512 131 - koszt ok. 104 zł.
Wydaje mi się, że powyższy zestaw jest taką podstawą, aby porządnie wymienić amortyzatory.
Jeśli chodzi o zamienniki to polecane są: Sachs, Bilstein, KYB i Monroe. Łożysko najlepiej kupić Lemfordera. Koszt tylko za oryginalne amortyzatory w ASO to ok. 4x 670 zł = 2680 zł. Natomiast wymiana z wykorzystaniem zamienników to koszt ok. 1500 zł, ale za wszystko
. Także różnica jest spora
.
Powiem Ci tyle, że kupując oryginał nie zmienisz charakterystyki auta, ponieważ części dobierane są konkretnie do auta. Natomiast zamiennik często zastępuje kilka numerów, czyli jest średnią kilku oryginalnych amortyzatorów. Co może, ale nie musi, przełożyć się na inne zachowanie się samochodu w czasie jazdy.
Decyzja należy do Ciebie
.
Przód (jedna strona):
1) amortyzator:
» 4F0 413 031 AL - wycofano 01/12/2009,
» 4F0 413 031 AS - koszt ok. 670 zł (aktualna wersja),
2) osłona:
» 4D0 412 137 C - koszt ok. 21 zł,
3) odbój:
» 8D0 412 131 H - koszt ok. 130 zł,
4) łożysko:
» 4F0 412 377 D - koszt ok. 145 zł.
Tył (jedna strona):
1) amortyzator:
» 4F0 513 032 H - koszt ok. 670 zł,
2) osłona:
» 8E0 512 137 E - koszt ok. 12 zł,
3) odbój:
» 4F0 512 131 - koszt ok. 104 zł.
Wydaje mi się, że powyższy zestaw jest taką podstawą, aby porządnie wymienić amortyzatory.
Jeśli chodzi o zamienniki to polecane są: Sachs, Bilstein, KYB i Monroe. Łożysko najlepiej kupić Lemfordera. Koszt tylko za oryginalne amortyzatory w ASO to ok. 4x 670 zł = 2680 zł. Natomiast wymiana z wykorzystaniem zamienników to koszt ok. 1500 zł, ale za wszystko
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)

Powiem Ci tyle, że kupując oryginał nie zmienisz charakterystyki auta, ponieważ części dobierane są konkretnie do auta. Natomiast zamiennik często zastępuje kilka numerów, czyli jest średnią kilku oryginalnych amortyzatorów. Co może, ale nie musi, przełożyć się na inne zachowanie się samochodu w czasie jazdy.
Decyzja należy do Ciebie
