Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6C5] Problem z zegarami

Elektryka
ODPOWIEDZ
Misiek1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 17 lip 2016, 14:29
Lokalizacja: Stegna

[A6C5] Problem z zegarami

Post autor: Misiek1990 » 17 lip 2016, 14:50

Witam panowie, wybaczcie nieobycie na forum jestem nowy. To moje pierwsze Audi, i zaraz po kupnie mam problem Zegary zamontowane w Aucie to Jeger Pół Fis. Pokazuje jednak błędne dane tj zawyża temp silnika, zawartość paliwa , napiecie aku ....
Film z Zachowania Pół Fis

Mam 2 Licznik "Bieda VDO" podpinam go i większość danych jest ok (Temp oleju pokazuje 180c) co jest niemożliwe bo autem nie jeździłem od kilkunastu godzin. I po podpięciu tych zegarów auto samoczynnie gasnie wyświetlając niski poziom płynu hamulcowego.
Zachowanie "Biedy"

Czy jest możliwość stwierdzić jakie ORYGINALNIE auto posiadało zegary ? ? i co było w aucie kombinowane ?
Ostatnio zmieniony 17 lip 2016, 16:56 przez Misiek1990, łącznie zmieniany 1 raz.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 17 lip 2016, 15:23

Ten filmik podpisany u Ciebie jako pełny FIS to jest pół FIS, ten drugi co masz podpisany jako pół FIS to jest licznik tzw bieda. Jak masz auto 99 to raczej powinieneś mieć analogowy zegarek, no chyba że się mylę i w 99 były już cyfrowe. Sprawdź wiązkę za licznikem, wrzuć zdjęcia, jeśli nie masz nic kombinowane i oryginalnie siedział ten jaeger to musisz szukać licznika z cyfrowym zegarkiem i z pełnym FISem, przerobić delikatnie wiązkę i cieszyć się komputerem pokładowym. Jeagery częściej padają niż VDO. Auto gaśnie z prostego powodu-immo, widać to na filmiku.
Ostatnio zmieniony 17 lip 2016, 17:49 przez Ziomek, łącznie zmieniany 1 raz.

Misiek1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 17 lip 2016, 14:29
Lokalizacja: Stegna

Post autor: Misiek1990 » 17 lip 2016, 16:55

Wiązki wyglądają na oryginalne, w sensie nie zauważyłem aby było coś kombinowane skręcane lutowane etc. 2 wiązki zgrabnie owinięte. Jesli jest taka potrzeba to rozbiore raz jeszcze zegar i wrzucę fotki.

Dziękuje za wytłumaczenie już poprawiam te "Fisy"

Mateusz1233322
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 20 lis 2012, 20:53
Lokalizacja: Dalek

Post autor: Mateusz1233322 » 17 lip 2016, 17:02

Masz poprzestawiane wskazówki, widać to na pierwszy rzut oka. Rozbierz zegary, i ustaw tak jak powinny być. W skrócie: rozbierasz zegary, podpinasz do auta i Vagiem robisz po kolei test wskaźników, wtedy wskazówki ustawią się np. przy temperaturze cieczy ustawia się w pewnym punkcie, ściągasz wtedy wskazówkę i ustawiasz ją na 90stopni. I tak z każdą po kolei, tylko musisz wiedzieć jedynie która wskazówka na jakiej pozycji się zatrzymuje.

A widać to nawet po tym jak auto jest zgaszone to wskazówki nie idą na zero tylko stoją w dziwnych miejscach.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 17 lip 2016, 18:00

Jak dla mnie padający jeager , trzeba porównać co pokazuje licznik w blokach pomiarowych i na wskazówkach , test zegarów też pokaże czy pokazuje ci powinien czy co chce

[ Dodano: 2016-07-17, 18:00 ]
A licznik z kpntrolkami na środku nma trochę inny pinout , inny czujnik oleju itd.no i immo blokuje

A rocznik produkcji 99 od lipca/sierpnia to rocznik modelowy 2000 czyli pół lift stąd półfis z elektr. zegarkiem

Misiek1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 17 lip 2016, 14:29
Lokalizacja: Stegna

Post autor: Misiek1990 » 19 lip 2016, 19:20

Czyli podsumowując, lecieć do elektryka i on sobie poradzi z tymi zegarami "nastawi je" jak pisał Mateusz? Czy raczej kupić nowe zegary z pół fis i dac do elektryka na zakodowanie immo etc ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 19 lip 2016, 19:55

ich się już raczej nie da nastawić , albo silniczki wariują albo procesor

jak już dołożyłbym licznik z dużym FIS ;)

Misiek1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 17 lip 2016, 14:29
Lokalizacja: Stegna

Post autor: Misiek1990 » 19 lip 2016, 20:16

Tak tez zrobię, dzięki za pomoc ;)

kierowiec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 15 lut 2013, 13:36
Imię: Krzyszyof
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: kierowiec » 21 lip 2016, 15:39

Hej. Był na forum ten temat. Ja swoje zegary naprawiałem na Śląsku. Umówiłem się i zrobili na poczekaniu. Dwa lata gwarancji. Pozdrawiam.
Fan AUDI!!!!

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 21 lip 2016, 15:47

@up, naprawiać? I to jeszcze jeagera? Jak dla mnie wymiana tylko na pełny FIS.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja