Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP] Puknięcie przy redukcji z 3 na 2

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Pawelo96
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 22 wrz 2015, 20:55
Lokalizacja: Cielcza

[ TIP] Puknięcie przy redukcji z 3 na 2

Post autor: Pawelo96 » 01 lip 2016, 19:17

Witam. Po rozwiązaniu większości problemów z moim tipem, po wymianie oleju skrzynia zaczęła w końcu prawidłowo pracować, ale problem redukcji pozostał. Mianowicie, skrzynia z 5 na 4 redukuje w okolicach obrotów 1100, z 4 na 3 tak samo. Problem polega przy redukcji z 3 na 2, gdzie obroty spadają blisko obrotów jałowych po czym następuję wyczuwalne puknęcie i skrzynia redukuje. Problem występuję najczęściej po nagrzaniu skrzyni. Na tipie problemu nie ma, zero puknięć i szarpnięć.
Myśle nad elektrozaworem ale nie ma zjawiska szarpnięcia.
Pozdrawiam.

fosfinkel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 22 cze 2013, 16:08
Lokalizacja: K-P

Post autor: fosfinkel » 01 sie 2016, 22:56

A czy nie masz czasem wyczuwalnych uderzeń też przy redukcji z 2 na 1?

Statystycznie w takim przypadku jest:
Najczęściej: Konwerter
Często: Kosze sprzęgłowe
Często pomijana ale też może takiego psikusa robić: pompa
Najrzadziej: sterownik hydrauliczny.

Pawelo96
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 22 wrz 2015, 20:55
Lokalizacja: Cielcza

Post autor: Pawelo96 » 07 sie 2016, 19:20

Puknięcie wyczuwalne jest tylko przy redukcji z 3 na 2, reszta biegów idealna. Sprzęgło działa prawidłowo, sprawdziłem w vagu poślizgi i mieszczą się w normach. Wszystko chodzi idealnie tylko przy tej redukcji obroty spadają bardzo nisko

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 07 sie 2016, 21:26

Prawdopodobnie poduszka silnika lub skrzyni biegów

Pawelo96
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 22 wrz 2015, 20:55
Lokalizacja: Cielcza

Post autor: Pawelo96 » 08 sie 2016, 12:43

Poduszki silnika ładne, nie popękane, natomiast skrzyni mają spękaną gumę. Myślałem nad tymi poduszkami, ponieważ na wolnych obrotach trzęsie lekko całym autem. Nadal martwi mnie dlaczego obroty tak nisko spadają gdzie przy 5 i 4 redukcja jest ,,łagodna".
Dzięki za pomoc bo mam już jakiś trop :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 sie 2016, 17:27

Jak chcesz mogę poszukać Ci w ETCE numerów tych poduszek.

Pawelo96
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 22 wrz 2015, 20:55
Lokalizacja: Cielcza

Post autor: Pawelo96 » 08 sie 2016, 23:23

Dzięki za pomoc, mam etke, więc nie będzie problemu. Zastanawiałem się nad tymi poduszkami ale nie pasowały mi obroty i dźwięk tej redukcji, a także to że puknięcie występuję tylko na rozgrzanej skrzyni. Poduszki w najbliższym czasie wymienie i zobaczymy wtedy ;)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 09 sie 2016, 07:08

A jak jedziesz ok. 70km/h na wysokim biegu nie wariuje delikatnie na obrotach?

Pawelo96
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 22 wrz 2015, 20:55
Lokalizacja: Cielcza

Post autor: Pawelo96 » 09 sie 2016, 23:17

Nic takiego nie zauważyłem, ale jutro przyjrzę sie dokładnie :)



Edit: Przy prędkości 70 km/h na 5 biegów obroty stoją sztywno. Tak samo przy 60. Niżej nie sprawdzę bo redukuję ;)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 11 sie 2016, 06:27

Co by nie było zaraz lawinowych kosztów to chyba najrozsądniej podjechać do serwisu ABS na diagnozę. Wróżąc z fusów stawiam, że sterownik hydrauliczny ma powoli dość.

Pawelo96
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 22 wrz 2015, 20:55
Lokalizacja: Cielcza

Post autor: Pawelo96 » 12 sie 2016, 00:19

Dzięki jeszcze raz pomoc, zacznę od poduszek, bo je też musze wymienić a potem przyszłość pokaże :)

Maka6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 30 gru 2017, 19:22
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Maka6 » 23 wrz 2019, 13:52

Witam i co bylo przyczyna tych szarpniec?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja