witam
Mam pytanie które być może pomoże mi w ograniczeniu kosztów naprawy. Zarówno na LPG jak i na benzynie na biegu jałowym czuć wypadanie zapłonów. silnik nie pracuje równo. W czasie jazdy nie mam żadnych zastrzeżeń do pracy silnika tzn. nie szarpie nie ma spadku mocy itp.
Sprawdziłem świece i są ok, irydowe wymieniane stosunkowo niedawno. Teraz przyszła pora na kable lub cewkę. Tu moje pytanie: czy można by jakoś sprawdzić te graty bez podmieniania z innymi (brak dostępu), Kupię kable a okaże się cewka to troszkę lipa bo dobre kable drogie.
wypadanie zapłonów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 05 lip 2014, 06:56
- Lokalizacja: Suwałki / Białystok
Jak stwierdzileś że świece są ok? Co oznacza stosunkowo niedawno,5,10 czy 20 tys km wstecz? Przewody możesz sprawdzić na uruchomionym silniku psikajac na nie woda z atomizera po jakimś płynie- wieczorem lub w ciemnym garażu- jeśli pojawi się przeskakująca iskra to przewody do wymiany,podobnie z cewkami.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
świece nie są wypalone, czyste bez nagaru z odpowiednią przerwą, mają jakieś 15000km. co do przewodów to taka forma sprawdzenia jest jak najbardziej ok chyba, że kabel jest wypalony wewnątrz, ale sprawdzę.mario2560 pisze:Jak stwierdzileś że świece są ok? Co oznacza stosunkowo niedawno,5,10 czy 20 tys km wstecz? Przewody możesz sprawdzić na uruchomionym silniku psikajac na nie woda z atomizera po jakimś płynie- wieczorem lub w ciemnym garażu- jeśli pojawi się przeskakująca iskra to przewody do wymiany,podobnie z cewkami.
[ Dodano: 2016-06-29, 08:16 ]
wypadanie zarejestrowane na 3 najwięcej i poza tym zapisane wielokrotne wypadanie zapłonów na cylindrach bez wskazania na którym.Mazdomania pisze:Jeśli dość dużo tych zapłonów wypada to można podejrzeć w blokach pomiarowych które cylindry mają z nim problem.
[ Dodano: 2016-07-11, 07:22 ]
dobraaa....zacznę od przewodów.....co polecacie bo w necie bałagan i nie wiem co kupić
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
W blokach mierzonych jeszcze popatrz. Będą to prawdopodobnie grupy 015 i 016. Później podmień świecę z tego na którym wypada najwięcej zapłonów z tym na którym wcale nie wypadają. Natomiast jeśli faktycznie na wszystkich wypadają zapłony to kable lub cewka, ale zanim wymienisz to zrób test o którym pisał kolega wyżej 

ok dzięki
Więc.....
popryskałem na kable i cewki wodę...nawet sporawo jak na rozpylacz do kwiatów. Po ciemku oczywiście. Nie zauważyłem żadnej iskierki ( nadziei ) ani też przeskoku czy przepięcia. Po tym zabiegu jakby troszkę więcej mu zapłon wypadał ale objawy są podobne czyli: moc jest, na obrotach nie ma mowy o wypadaniu zapłonu jednakże kiedy obroty jadą od zera to potrafi przykangurzyć że się ESP zaświeci na moment. Zastanawiam się czy to przypadkiem nie cewka która na wolnych obrotach nie zdąży się naładować czy pieprzone kable. Wolałbym wyeliminować wadę a nie pół samochodu wymieniać....jakieś sugestie? aaa...nie mama skąd wziąć innej cewki na podmianę
Więc.....
popryskałem na kable i cewki wodę...nawet sporawo jak na rozpylacz do kwiatów. Po ciemku oczywiście. Nie zauważyłem żadnej iskierki ( nadziei ) ani też przeskoku czy przepięcia. Po tym zabiegu jakby troszkę więcej mu zapłon wypadał ale objawy są podobne czyli: moc jest, na obrotach nie ma mowy o wypadaniu zapłonu jednakże kiedy obroty jadą od zera to potrafi przykangurzyć że się ESP zaświeci na moment. Zastanawiam się czy to przypadkiem nie cewka która na wolnych obrotach nie zdąży się naładować czy pieprzone kable. Wolałbym wyeliminować wadę a nie pół samochodu wymieniać....jakieś sugestie? aaa...nie mama skąd wziąć innej cewki na podmianę