Zdiagnozowano u mnie mocno zużyte elmenty metalowo gumowe nr 12 i 13 na załączonym schemacie. Może to to mi czasem puka na nierównościach...
Moje pytanie czy to duża robota? I czy po wymianie konieczne będzie zrobienie geometrii? Ewentualnie na co zwrócić uwagę? Koszt części znikomy, ale mechanik nie z ASO mówi, że sporo roboty, że "całe zawieszenie" trzeba zdjąć i potem jechać na ustawienie geometrii. Z kolei w ASO, gdzie polecili wymianę, nie zawierają ustawiania geometrii w wycenie.
https://www.dropbox.com/s/3o6zz3eagcs16 ... 6.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s/om7yh8rvl2y4w ... 8.png?dl=0
wymiana Silentblocki belki zawieszenia przód
wymiana Silentblocki belki zawieszenia przód
pozdrawiam
Michał
A6 4F5 3.0TDI @ 285,5KM/569,3Nm
Michał
A6 4F5 3.0TDI @ 285,5KM/569,3Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Niedawno je wymieniałem, ale tylko dlatego, że jedna tuleja miała pęknięty kołnierz. Ogólnie nie były uszkodzone, mimo przebiegu prawie 300 tysięcy km (faktyczny). Przy wymianie trzeba odkręcić stabilizator, łączniki, po dwa wahacze z każdej strony, dwa tylne wsporniki od sanek, a przednie poluzować. Sama wymiana jest prosta, ale bez porządnej prasy radzę nie podchodzić. Po wymianie obowiązkowo geometria. Dodatkowo trzeba ustawić na nowo sanki względem nadwozia, ponieważ zmienia się kąt WSZ (wyprzedzenia sworznia zwrotnicy), który odpowiada za utrzymanie kierunku na wprost. Tego kąta nie można ustawić przez geometrię, trzeba poluzować sanki i go ustawić. Geometrię ustawiałem w ASO (w sumie na dwa razy), ponieważ nigdzie nie chcieli ustawić tego kąta. Geometria w ASO nie jest taka droga, ponieważ płacisz tylko za te kąty, które masz źle.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga