Witajcie, w search nic nie znalazłem dlatego postanowiłem napisać ten temat dokładniej to chodzi mi o konserwację całego podwozia wraz z nadkolami i pytanie moje takie jakiego środka do tego użyć ? Będę ściągał przedni i tylni zderzak to pomyślałem o oględzinach jak to będzie wyglądało i ten raczej zakonserwuje pod zderzakami, odnośnie drzwi te plastiki widziałem że spod nich już ruda czuć, na nadkolach już minimalnie widać wypuchłości, dlatego zamierzam się za to zabrać, tylko powiedzcie mi jakich środków użyć i czy np jeżeli będę musiał zedrzeć lakieru przy nadkolu to czy będę musiał to szpachlować ? chciałbym uniknąć tego tematu, czy pod tymi plastikami na drzwiach to jak zakonserwuje tylko to będzie w porządku ? czy przydałoby się to pomalować ?
Zamierzam malować pędzlem ze względu na ubogi sprzęt warsztatowy (brak kompresora).
Jutro postaram wstawić jakieś zdjęcia.
PS. ile litrów czy tam KG potrzeba podkładu na całe podwozie ?
PS2. brak tabliczki z informacjami typu jaki kolor lakieru itp, gdzie mogę zasięgnąć koloru mego lakieru ? Do ASO to 300 km w jedną stronę jechać, także to jest bez sens wgl.
Konserwacja
- yaszczur
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
1. Demontaż nadkoli i osłon
2. Dokładne umycie całego podwozia
3. Zabezpieczenie folia + taśma... karoserii oraz newralgicznych miejsc podwozia (ukł. hamulcowy, ukł. wydechowy, zawieszenie, skrzynia itp. )
4. Miejsca gdzie jest rdza należy odczyścić i potraktować podkładem antykorozyjnym (Brunox Epoxy, Cortanin F itp.) po czym zostawić aż zareaguje z rdzą i wyschnie.
5. Nanoszenie baranka - preparatu bitumicznego/środka ochrony karoserii (Novol, Boll itp.) zalecane 2 warstwy w odpowiednich odstępach czasowych. Należy pamiętać, aby nie pozatykać fabrycznych otworów spustowych.
6. Pozostawienie do wyschnięcia.
7. Usunięcie folii, montaż nadkoli i osłon.
i na koniec...
2. Dokładne umycie całego podwozia
3. Zabezpieczenie folia + taśma... karoserii oraz newralgicznych miejsc podwozia (ukł. hamulcowy, ukł. wydechowy, zawieszenie, skrzynia itp. )
4. Miejsca gdzie jest rdza należy odczyścić i potraktować podkładem antykorozyjnym (Brunox Epoxy, Cortanin F itp.) po czym zostawić aż zareaguje z rdzą i wyschnie.
5. Nanoszenie baranka - preparatu bitumicznego/środka ochrony karoserii (Novol, Boll itp.) zalecane 2 warstwy w odpowiednich odstępach czasowych. Należy pamiętać, aby nie pozatykać fabrycznych otworów spustowych.
6. Pozostawienie do wyschnięcia.
7. Usunięcie folii, montaż nadkoli i osłon.
Jak wyżejPlay pisze:chodzi mi o konserwację całego podwozia wraz z nadkolami i pytanie moje takie jakiego środka do tego użyć ?
Tam raczej nic nie znajdziesz, rzadko pojawia się korozja w tych miejscach.Play pisze:Będę ściągał przedni i tylni zderzak to pomyślałem o oględzinach jak to będzie wyglądało i ten raczej zakonserwuje pod zderzakami
Play pisze:odnośnie drzwi te plastiki widziałem że spod nich już ruda czuć
Jeśli widać już rdzę to samo zakonserwowanie nic nie da, trzeba odczyścić do gołej blachy, dać podkład antykorozyjny lub cynk w sprayu i polakierować.Play pisze:czy pod tymi plastikami na drzwiach to jak zakonserwuje tylko to będzie w porządku ? czy przydałoby się to pomalować ?
Play pisze:na nadkolach już minimalnie widać wypuchłości
Podejrzewam, że nie tylko szpachlować ale i wspawać małą reperaturkę. Mały bąbel na zewnątrz sygnalizuję dużo większe ognisko korozji pod spodem. Ruszysz to wyleci dziura. Także najlepiej postąpić jak wyżej w przypadku spodów drzwi.Play pisze:i czy np jeżeli będę musiał zedrzeć lakieru przy nadkolu to czy będę musiał to szpachlować ? chciałbym uniknąć tego tematu
Około 4, 5 litrów baranka i 1 litr podkładu antykorozyjnego (zależy ile jest ognisk rdzy)Play pisze:PS. ile litrów czy tam KG potrzeba podkładu na całe podwozie ?
Nie ma tabliczki, kody lakieru masz razem z kodami wyposażenia we wnęce na koło zapasowe w bagażniku, ewentualnie można rozkodować VIN.Play pisze:PS2. brak tabliczki z informacjami typu jaki kolor lakieru itp, gdzie mogę zasięgnąć koloru mego lakieru ? Do ASO to 300 km w jedną stronę jechać, także to jest bez sens wgl.
i na koniec...
Moim zdaniem bez pistoletu i kompresora nie ma co podchodzić do konserwacji całości podwozia, szczególnie pędzlem. Raz, że nie zrobi się tego dokładnie, dwa że większość preparatów dostępnych jest z przeznaczeniem natryskowym.Play pisze:Zamierzam malować pędzlem ze względu na ubogi sprzęt warsztatowy (brak kompresora).
Pozdrawiam...
Czasu mało nie na kiedy zrobić konserwacji 
Jeszcze chciałbym uzyskać parę informacji
Kolega polecał podkład novol i baranka, zamierzam wybrać się na zakupy. Mam lekko obdarty ten przedni zderzak i nie wiem czy mam to przelecieć papierem ściernym a potem zamalowac, czy jak![:-] :-]](https://a6klub.pl/images/smilies/krzywy.gif)
Czy pierw się kładzie podkład potem baranek ?
No nie wiem, nie wiem

Jeszcze chciałbym uzyskać parę informacji

Kolega polecał podkład novol i baranka, zamierzam wybrać się na zakupy. Mam lekko obdarty ten przedni zderzak i nie wiem czy mam to przelecieć papierem ściernym a potem zamalowac, czy jak
![:-] :-]](https://a6klub.pl/images/smilies/krzywy.gif)
Czy pierw się kładzie podkład potem baranek ?
No nie wiem, nie wiem
