Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Konserwacja

Nadwozie
ODPOWIEDZ
Play
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 08 lis 2015, 09:29
Lokalizacja: Radom

Konserwacja

Post autor: Play » 06 cze 2016, 00:15

Witajcie, w search nic nie znalazłem dlatego postanowiłem napisać ten temat dokładniej to chodzi mi o konserwację całego podwozia wraz z nadkolami i pytanie moje takie jakiego środka do tego użyć ? Będę ściągał przedni i tylni zderzak to pomyślałem o oględzinach jak to będzie wyglądało i ten raczej zakonserwuje pod zderzakami, odnośnie drzwi te plastiki widziałem że spod nich już ruda czuć, na nadkolach już minimalnie widać wypuchłości, dlatego zamierzam się za to zabrać, tylko powiedzcie mi jakich środków użyć i czy np jeżeli będę musiał zedrzeć lakieru przy nadkolu to czy będę musiał to szpachlować ? chciałbym uniknąć tego tematu, czy pod tymi plastikami na drzwiach to jak zakonserwuje tylko to będzie w porządku ? czy przydałoby się to pomalować ?

Zamierzam malować pędzlem ze względu na ubogi sprzęt warsztatowy (brak kompresora).

Jutro postaram wstawić jakieś zdjęcia.

PS. ile litrów czy tam KG potrzeba podkładu na całe podwozie ?
PS2. brak tabliczki z informacjami typu jaki kolor lakieru itp, gdzie mogę zasięgnąć koloru mego lakieru ? Do ASO to 300 km w jedną stronę jechać, także to jest bez sens wgl.

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 06 cze 2016, 02:12

1. Demontaż nadkoli i osłon
2. Dokładne umycie całego podwozia
3. Zabezpieczenie folia + taśma... karoserii oraz newralgicznych miejsc podwozia (ukł. hamulcowy, ukł. wydechowy, zawieszenie, skrzynia itp. )
4. Miejsca gdzie jest rdza należy odczyścić i potraktować podkładem antykorozyjnym (Brunox Epoxy, Cortanin F itp.) po czym zostawić aż zareaguje z rdzą i wyschnie.
5. Nanoszenie baranka - preparatu bitumicznego/środka ochrony karoserii (Novol, Boll itp.) zalecane 2 warstwy w odpowiednich odstępach czasowych. Należy pamiętać, aby nie pozatykać fabrycznych otworów spustowych.
6. Pozostawienie do wyschnięcia.
7. Usunięcie folii, montaż nadkoli i osłon.

Play pisze:chodzi mi o konserwację całego podwozia wraz z nadkolami i pytanie moje takie jakiego środka do tego użyć ?
Jak wyżej
Play pisze:Będę ściągał przedni i tylni zderzak to pomyślałem o oględzinach jak to będzie wyglądało i ten raczej zakonserwuje pod zderzakami
Tam raczej nic nie znajdziesz, rzadko pojawia się korozja w tych miejscach.
Play pisze:odnośnie drzwi te plastiki widziałem że spod nich już ruda czuć
Play pisze:czy pod tymi plastikami na drzwiach to jak zakonserwuje tylko to będzie w porządku ? czy przydałoby się to pomalować ?
Jeśli widać już rdzę to samo zakonserwowanie nic nie da, trzeba odczyścić do gołej blachy, dać podkład antykorozyjny lub cynk w sprayu i polakierować.
Play pisze:na nadkolach już minimalnie widać wypuchłości
Play pisze:i czy np jeżeli będę musiał zedrzeć lakieru przy nadkolu to czy będę musiał to szpachlować ? chciałbym uniknąć tego tematu
Podejrzewam, że nie tylko szpachlować ale i wspawać małą reperaturkę. Mały bąbel na zewnątrz sygnalizuję dużo większe ognisko korozji pod spodem. Ruszysz to wyleci dziura. Także najlepiej postąpić jak wyżej w przypadku spodów drzwi.
Play pisze:PS. ile litrów czy tam KG potrzeba podkładu na całe podwozie ?
Około 4, 5 litrów baranka i 1 litr podkładu antykorozyjnego (zależy ile jest ognisk rdzy)
Play pisze:PS2. brak tabliczki z informacjami typu jaki kolor lakieru itp, gdzie mogę zasięgnąć koloru mego lakieru ? Do ASO to 300 km w jedną stronę jechać, także to jest bez sens wgl.
Nie ma tabliczki, kody lakieru masz razem z kodami wyposażenia we wnęce na koło zapasowe w bagażniku, ewentualnie można rozkodować VIN.

i na koniec...
Play pisze:Zamierzam malować pędzlem ze względu na ubogi sprzęt warsztatowy (brak kompresora).
Moim zdaniem bez pistoletu i kompresora nie ma co podchodzić do konserwacji całości podwozia, szczególnie pędzlem. Raz, że nie zrobi się tego dokładnie, dwa że większość preparatów dostępnych jest z przeznaczeniem natryskowym.
Pozdrawiam...

icemerc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 161
Rejestracja: 18 maja 2011, 23:07
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 11 lip 2016, 17:51

masa bitumizna na koniec dodatkowo troszke wytłumi hałasy dochodzace np z nadkoli itp...
Jazda zaczyna się od 300 Nm...

Koła mogą być cztery... Cylindrów musi być pięć a napęd obowiązkowo Quattro

Play
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 08 lis 2015, 09:29
Lokalizacja: Radom

Post autor: Play » 28 lip 2016, 18:34

Czasu mało nie na kiedy zrobić konserwacji :/

Jeszcze chciałbym uzyskać parę informacji :d

Kolega polecał podkład novol i baranka, zamierzam wybrać się na zakupy. Mam lekko obdarty ten przedni zderzak i nie wiem czy mam to przelecieć papierem ściernym a potem zamalowac, czy jak :-]


Czy pierw się kładzie podkład potem baranek ?

No nie wiem, nie wiem :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja