Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AUK 3.2 256 KM] Gaśnięcie podczas hamowania

Silniki benzynowe
przemny

[ AUK 3.2 256 KM] Gaśnięcie podczas hamowania

Post autor: przemny » 29 maja 2016, 18:38

Dzień dobry, to mój pierwszy temat na forum więc chciałbym wszystkich serdecznie powitać i pozdrowić.

Zmuszony jestem do założenia nowego tematu, ponieważ nie mogłem znaleźć podobnego przypadku. Posiadam od nowości A6 C6 3.2 FSI, serwisowana do 150tys km, później naprawy wykonywane u zaprzyjaźnionego mechanika (uprzedzając - silnik wymieniony na nowy, brak problemów z rozrządem).

Od pewnego czasu wracając z trasy i stojąc w korku samochód zaczął nierówno pracować, pod wrzuceniu biegu N i dodaniu gazu problem ustał. Według własnego uznania i wykonania przeglądu wymieniłem: olej, wszystkie filtry, cewki, świece, czujniki ciśnieniowe.

Miałem nadzieję, że problem ustał ale po jakimś miesiącu czasu wracając z pracy na prostym odcinku auto zaczęło znowu płatać figle, nierówno pracować. Stanąłem ponownym wciśnięciem gazu problem zniknął. Ani razu nie zaświeciła się lampa sygnalizująca usterkę, wszystko pracuje jak należy.

Po diagnostyce VAG-iem wyskoczył błąd:
P2017 - zacięcie się klapki BANK1

Na dniach problem pojawia się notorycznie. Mianowicie jadąc pojazdem i hamując praktycznie do zera auto gaśnie. Po ponownym, bezproblemowym odpaleniu jedzie się bez przeszkód, aż problem się nie powtórzy. Teraz już błędu w komputerze nie wyświetla...

Sprawdzałem wszystkie przewody ciśnieniowe, zawory, czujniki (mierząc napięcia oraz testerem diagnostycznym). Błędów nie ma, żaden wąż nie jest przetarty ani jego końcówka. Przepustnica wyczyszczona, zaadoptowana oczywiście na ciepłym silniku.

Zauważyłem także zapocenie na pompie Vacum, stąd moje przypuszczenia że pompa może być nie do końca sprawna i po gwałtownym hamowaniu błąd się pojawia. Najgorsze jest to, że jadąc na diagnostykę nie mogę wywołać usterki. Jeżeli to przypuszczenia pompy vacum jest w stanie zamówić nową w ASO (koszt ok. 1000zł), ale żebym nie wydał na darmo pieniędzy i nie usunął problemu.

Nie mam pojęcia gdzie mam włożyć rękę i gdzie szukać. Mam wielki sentyment do auta i nie chcę go w żaden sposób sprzedać, bo jestem bardzo zadowolony. Mój pierwszy problem z samochodem, poza eksploatacji.

Awatar użytkownika
ratchet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 13 lip 2014, 15:39
Moje auto: S6 Plus C4
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Wrocław

Post autor: ratchet » 30 maja 2016, 13:35

Sprobuj ja najpierw wyciagnac i zobaczyc co jest w srodku...moze cos ja tam czasem blokuje. Wyczysc zloz na silkon (nie sprzedaja uszczelki do tego) powinno pomoc na pocenie, najgorzej jest potem trafic w ten rowek na walku ale powoli "po paluszku" wejdzie.

przemny

Post autor: przemny » 30 maja 2016, 14:15

ratchet pisze:Sprobuj ja najpierw wyciagnac i zobaczyc co jest w srodku...moze cos ja tam czasem blokuje. Wyczysc zloz na silkon (nie sprzedaja uszczelki do tego) powinno pomoc na pocenie, najgorzej jest potem trafic w ten rowek na walku ale powoli "po paluszku" wejdzie.
Na weekend ściągnę pompę, spróbuje uszczelnić jeden element zostanie wyeliminowany.

Co do samochodu dzisiaj rano zapaliłem, gasł notorycznie, nie mogłem dojechać 3km do pracy, bo szarpał. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu problem nie powrócił...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga