Witam,
będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi dotyczące rozwiązania problemu.
Mam A6C5 99r, 2,5tdi. Autko jako tako jeździ. Natomiast kiedy przychodzą ciepłe dni, autko nie ma mocy w dolnych obrotach silnika. Dopiero od 2500 obrotów zaczyna ciągnąć. Co byście proponowali po kolei zrobić, żeby zdiagnozować co jest tego powodem. Dodam, że autko od 0-100km/h rozpędza się w 13s (tiptronic). Trochę dużo.
Autko ostatnio było na wymianie świec żarowych i mechanik mi powiedział, że kończą się wałki (są zauważalne "jajka") i kiedy jest cieplej to za mało powietrza zasysa i dlatego tak muli. Chcę sprawdzić, czy może coś innego nie powoduje takiego stanu rzeczy zanim wydam kupę kasy na wymianę wałków.
Do tej pory co zrobiłem - to sprawdziłem czy chodzi sztanga - chodzi płynnie.
Co po kolei dalej sprawdzić, zrobić?
Zrobione logi statyczne przy 20 stopniach. W plikach statycznych zapisało mi od razu BS z danych grup poniżej danych statycznych.
STATYCZNE:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_264282.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_264283.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_264285.html
Grupa 007: http://vaglog.pl/log_264286.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_264287.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_264288.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_264289.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log_264290.html
Grupa 014: http://vaglog.pl/log_264291.html
DYNAMICZNE: (tutaj jak na razie udało mi się wykonać tylko w grupie 003 i 010 i to w jednym pliku)
Grupa 003, 010: http://vaglog.pl/log_264284.html
Jak tylko ruch pozwoli to zrobię dodatkowe Dynamiczne - tylko jakie jeszcze potrzebujecie.
Czekam również na cieplejsze dni, żeby zrobić logi przy temperaturze powietrza powyżej 25 stopni.
[ AFB 2.5 150 KM] Diagnoza silnika - logi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 28 maja 2016, 01:28
- Lokalizacja: Słupsk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 28 maja 2016, 01:28
- Lokalizacja: Słupsk
zero błędów zapisanych w pamięci komputera.
Po których danych stawiasz taką diagnozę? i co trzeba by było z tym zrobić?
Dzisiaj jadąc w 28 stopniach z włączoną klimą samochód toczył się jakby miał 90 km. Teściów Stilo 115km szybciej się rozpędza niż moja Audi. 4 bieg i ledwo co pod górkę niewielka podjechał, mając poniżej 2000 obrotów. Tak jakby coraz gorzej w ciepłe dni się zachowywał.
Czy ktoś coś jeszcze ma jakieś pomysły?
Po których danych stawiasz taką diagnozę? i co trzeba by było z tym zrobić?
Dzisiaj jadąc w 28 stopniach z włączoną klimą samochód toczył się jakby miał 90 km. Teściów Stilo 115km szybciej się rozpędza niż moja Audi. 4 bieg i ledwo co pod górkę niewielka podjechał, mając poniżej 2000 obrotów. Tak jakby coraz gorzej w ciepłe dni się zachowywał.
Czy ktoś coś jeszcze ma jakieś pomysły?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 28 maja 2016, 01:28
- Lokalizacja: Słupsk
prawdę mówiąc nie wiem czy wszystko dobrze sprawdziłem, ale sztanga na moje oko chodzi płynnie, do egr też dochodzi podciśnienie bo jest "ssanie" jak zdejmuję wężyk. czy coś jeszcze trzeba sprawdzić?
co do hydrauliki - jak autko stało u mechanika, który mi parę rzeczy robił, to powiedział że krzywki są jak jajka. ja tego nie widziałem, więc trudno mi cokolwiek powiedzieć.
chcę w pierwszej kolejności wyeliminować inne przyczyny zanim wydam 3k na zrobienie hydrauliki.
A co z tym katalizatorem? czy można go bez problemu usunąć? co się w zamian katalizatora wstawia no i czy na przeglądzie się nikt do tego nie przyczepi? i czy można jakoś dodatkowo sprawdzić ten katalizator żeby być pewnym że on jest winny?
zrobiłem jeszcze przed chwilą nowe logi dynamiczne przy temperaturze na zewnątrz 29stopni.
DYNAMICZNE:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_264591.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log_264592.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_264593.html
co do hydrauliki - jak autko stało u mechanika, który mi parę rzeczy robił, to powiedział że krzywki są jak jajka. ja tego nie widziałem, więc trudno mi cokolwiek powiedzieć.
chcę w pierwszej kolejności wyeliminować inne przyczyny zanim wydam 3k na zrobienie hydrauliki.
A co z tym katalizatorem? czy można go bez problemu usunąć? co się w zamian katalizatora wstawia no i czy na przeglądzie się nikt do tego nie przyczepi? i czy można jakoś dodatkowo sprawdzić ten katalizator żeby być pewnym że on jest winny?
zrobiłem jeszcze przed chwilą nowe logi dynamiczne przy temperaturze na zewnątrz 29stopni.
DYNAMICZNE:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_264591.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log_264592.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_264593.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
Ja wyciąłem katalizator w swojej (odciąłem przód puszki i naciąłem w wzdłuż kata ,wstawiłem zamiast niego rurę (o takiej samej grubości ja reszta rur wydechowych) nawiercaną do o-koła na całej długości ,można też jeszcze to watą wyłożyć ) .A katalizator w aucie które ma ponad 300K km to najlepszy dławik i ogranicznik . Zrób zdjęcie wałka przez korek wlewu oleju tylko pod dobrym kątem żeby było widać .