[ BMK 3.0 224 KM] wymiana olei i płynów
[ BMK 3.0 224 KM] wymiana olei i płynów
Witam,
Nie mogłem znaleźć podobnego pytania więc pytam.
Oprócz wymiany oleju powiedzmy co 15tkm, co innego powinno się wymieniać podczas serwisu i co ile kilometrów? np. olej w skrzyni biegów ? wymieniamy ? co ile ?
pozdrawiam
Karol
Nie mogłem znaleźć podobnego pytania więc pytam.
Oprócz wymiany oleju powiedzmy co 15tkm, co innego powinno się wymieniać podczas serwisu i co ile kilometrów? np. olej w skrzyni biegów ? wymieniamy ? co ile ?
pozdrawiam
Karol
- Jonnyrobert
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 03 gru 2011, 15:04
- Lokalizacja: Poznań / OsnabrĂźck / 3-Miasto
Ja to robie wedlug informacji na MMI. Normalnie po 30 tys. ale zalezne od tego jak sie
jezdzi i ile moze byc to tez po 25 tys. lub najpózniej po 2 latach.
Olej i wszystkie filtry wedlug MMI, filtr Diesla nawet mozna co 60 tys., ja jednak wymieniam
wszystkie filtry.
Olej do skrzyni automatycznej wedlug ZF (producent tej skrzyni biegu) najlepiej co 120 tys.
Plyn hamulcowy co dwa lata.....
jezdzi i ile moze byc to tez po 25 tys. lub najpózniej po 2 latach.
Olej i wszystkie filtry wedlug MMI, filtr Diesla nawet mozna co 60 tys., ja jednak wymieniam
wszystkie filtry.
Olej do skrzyni automatycznej wedlug ZF (producent tej skrzyni biegu) najlepiej co 120 tys.
Plyn hamulcowy co dwa lata.....
DariuszJob pisze:olej co 10 tys filtry co 20 , olej w skrzyni co 50
VCDS Ross Tech 15.7.4
VAS / ODIS / VCP i inne bajery :D
VAS / ODIS / VCP i inne bajery :D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 08 mar 2016, 13:11
- Lokalizacja: Zurich/Warszawa
A co tu złego i dlaczego załamka? Jeśli jeździsz spokojnie w długie trasy poza miastem to po co masz zmieniać częściej olej niż radzi producent?Współczuję Twojemu autu. Olej co 30 tysięcy :shock: .
Może teraz mały mały wykładzik z mechaniki(na której się specjalnie nie znam

Ogólnie mówiąc mamy coś takiego co się zwie motogodzina(po więcej odsyłam do wiki lub gdzieś) i prosto mówiąc jest to zależne od obrotów silnika itp.
Teraz przykład z życia wzięty, posiadając motocykl cross lub enduro trzeba pamiętać o wymianie oleju co dajmy na to 10 motogodzin(nie X kilometrów itp bo to nie ma sensu) tylko że w w wysokoobrotowej 250(kręci do 12-14k) robisz motogodzine szybciej niż w 500 której max zakres obrotów jest mniej więcej w połowie 250(txn max jakieś 6k). Krótko mówiąc kończy się to tak że po 1h jazdy zegarowej w tym samym tempie możesz mieć 1,5 motoh na 250 i 0,4 motoh na 500. Jak sam widzisz jazda na mniejszych obrotach sprawia że rzadziej zmieniasz olej. Wracając do samochodów - jeśli robisz długie spokojne trasy to po co masz zmieniać olej częściej? Sumarycznie twój silnik wykręci znacznie mniej "obrotów" niż przy intensywnej jeździe po mieście. Dodatkowo Audi w trybie LL samo ci skróci interwał przeglądowy jak będziesz ostro jeździł. Myślisz że na zachodzie robią tak często przeglądy i odstawiają samochody co miesiąc do serwisu na zmianę oleju? :D


Nie chce nikogo przekonywać że olej trzeba zmieniać koniecznie przy 10,15 lub 30k - wiesz jak jeździsz, wiesz jak użytkujesz samochód i jeśli zrobi ci się lepiej to możesz wymieniać i co 2k ale dla silnika jakiejś wielkiej różnicy to nie zrobi.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Ja też wtrącę parę groszy 
Jeżeli auto użytkowane tylko w trasach na długich dystansach to wymiana co 10 tys. jest nieco nadgorliwa.
Najbardziej olej niszczy się podczas "pałowania" oraz trybu jazdy miejskiego.
Np. w moim ASB olej Szwajcar wymieniał co ok 30 tys. - niecały rok jego jazdy. Auto użytkowane głównie w trasie więc ze stałą termiką i obciążeniem.
To tylko w Polsce wymienia się olej co 10-15 tys. Na zachodzie nikt się w to nie bawi, tym bardziej, że serwisuje w ASO.
Najpierw Szwab zrobi 300- 400 tys. km i wymiany co 30 tys a potem Polak kupi i cacka się jak z jajkiem z wymianami co 10 tys.
Aczkolwiek uważam, że wymiany LL co 30 tys. są z lekką nutą przesadyzmu. Bo nie każdy robi długich tras obciążając motor stałą pracą. Dlatego jednym LL robi zawieruche w silniku a innym nie.
Dodam jeszcze że 3.0 TDI ma ponad 8 litrów oleju więc naprawdę sporo.

Jeżeli auto użytkowane tylko w trasach na długich dystansach to wymiana co 10 tys. jest nieco nadgorliwa.
Najbardziej olej niszczy się podczas "pałowania" oraz trybu jazdy miejskiego.
Np. w moim ASB olej Szwajcar wymieniał co ok 30 tys. - niecały rok jego jazdy. Auto użytkowane głównie w trasie więc ze stałą termiką i obciążeniem.
To tylko w Polsce wymienia się olej co 10-15 tys. Na zachodzie nikt się w to nie bawi, tym bardziej, że serwisuje w ASO.
Najpierw Szwab zrobi 300- 400 tys. km i wymiany co 30 tys a potem Polak kupi i cacka się jak z jajkiem z wymianami co 10 tys.
Aczkolwiek uważam, że wymiany LL co 30 tys. są z lekką nutą przesadyzmu. Bo nie każdy robi długich tras obciążając motor stałą pracą. Dlatego jednym LL robi zawieruche w silniku a innym nie.
Dodam jeszcze że 3.0 TDI ma ponad 8 litrów oleju więc naprawdę sporo.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 08 mar 2016, 13:11
- Lokalizacja: Zurich/Warszawa
130TDI, 30tys żaden olej nie wytrzyma w żadnych nawet najlepszych szosowo-przepisowych warunkach. jak ktos robi trasy to może sobie zorbić 15tyś na interwał wymiany w silniku zamiast 10. nie uwzględniamy tu dolewek bo jak silnik cos spija to dolewając odświeżamy olej.
To że jednym LL robi więcej syfu innym mniej zalezy od stylu jazdy ale przede wszystkim od jakości zastosowanego oleju. Bo np taki Castrol zostawi sraczke po 15tys już a LM nie.
To że jednym LL robi więcej syfu innym mniej zalezy od stylu jazdy ale przede wszystkim od jakości zastosowanego oleju. Bo np taki Castrol zostawi sraczke po 15tys już a LM nie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Zacznijmy od tego, dlaczego auta w Niemczech mają wymianę oleju jak fabryka nakazuje? A to dlatego, że Niemiec kupuje auto, które będzie użytkował maksymalnie 3 lata, potem je sprzeda dalej (czyt. napalonemu Polakowi). Oczywiście zanim trafi do Polski samochód przechodzi kurację odmładzającą (cofanie licznika), choć nie wszystkie. Gdyby było mnie stać na nowe auto z salonu, które jest na gwarancji, to nie przejmowałbym się tym, że dłuższy interwał może zaszkodzić silnikowi. Pewnie i tak zlecałbym wymianę co 15 tysięcy
. Myślisz, że taki prezes firmy interesuje się, czy olej w silniku jest zużyty? Dopóki nie wyświetli mu się informacja, że jest go mało, to ani nie zajrzy pod maskę. A jak coś się stanie, to ma od tego gwarancję. W końcu wymieniał olej jak chciał serwis, czyli LL.
Nie wiem może się nie znam, choć zajmuje się na co dzień paliwami (o oleju napędowym mogę Ci powiedzieć wszystko) i olejami (trochę mniej), ale według mnie maksymalny interwał wymiany to 15 tysięcy km. Obojętnie czy jeździmy w mieście czy w trasie, olej i tak się zużywa. Na trasie mniej, ale nadal. W samochodzie masz turbo, które jest chłodzone i smarowane przez olej. I może powiesz mi, że w trasie turbo nie chodzi? Nie można porównywać motoru do auta. Rocznie robię ok. 60 tysięcy, także olej wymieniam 4 razy do roku. Każdy wymienia olej jak uważa.
Auto (4 letnie) kupiłem z rzeczywistym przebiegiem prawie 240 tysięcy. Samochód kosztował o kilkanaście tysięcy więcej niż taki sam w Polsce, oczywiście z przebiegiem mniejszym niż 200 tysięcy. Sprowadziłem je osobiście z Niemiec (Hamburg).

Nie wiem może się nie znam, choć zajmuje się na co dzień paliwami (o oleju napędowym mogę Ci powiedzieć wszystko) i olejami (trochę mniej), ale według mnie maksymalny interwał wymiany to 15 tysięcy km. Obojętnie czy jeździmy w mieście czy w trasie, olej i tak się zużywa. Na trasie mniej, ale nadal. W samochodzie masz turbo, które jest chłodzone i smarowane przez olej. I może powiesz mi, że w trasie turbo nie chodzi? Nie można porównywać motoru do auta. Rocznie robię ok. 60 tysięcy, także olej wymieniam 4 razy do roku. Każdy wymienia olej jak uważa.
Auto (4 letnie) kupiłem z rzeczywistym przebiegiem prawie 240 tysięcy. Samochód kosztował o kilkanaście tysięcy więcej niż taki sam w Polsce, oczywiście z przebiegiem mniejszym niż 200 tysięcy. Sprowadziłem je osobiście z Niemiec (Hamburg).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szkocja
No dobrze! A ile pokazuje Ci MMI co ile wymiana oleju w Twoim silniku? W moim 2.0 TDI MMI pokazuje wymiane co oklo 15 tys, albo 2 lata, Zalezy co pierwsze.130TDI pisze:Ja też wtrącę parę groszy
Jeżeli auto użytkowane tylko w trasach na długich dystansach to wymiana co 10 tys. jest nieco nadgorliwa.
Najbardziej olej niszczy się podczas "pałowania" oraz trybu jazdy miejskiego.
Np. w moim ASB olej Szwajcar wymieniał co ok 30 tys. - niecały rok jego jazdy. Auto użytkowane głównie w trasie więc ze stałą termiką i obciążeniem.
To tylko w Polsce wymienia się olej co 10-15 tys. Na zachodzie nikt się w to nie bawi, tym bardziej, że serwisuje w ASO.
Najpierw Szwab zrobi 300- 400 tys. km i wymiany co 30 tys a potem Polak kupi i cacka się jak z jajkiem z wymianami co 10 tys.
Aczkolwiek uważam, że wymiany LL co 30 tys. są z lekką nutą przesadyzmu. Bo nie każdy robi długich tras obciążając motor stałą pracą. Dlatego jednym LL robi zawieruche w silniku a innym nie.
Dodam jeszcze że 3.0 TDI ma ponad 8 litrów oleju więc naprawdę sporo.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Wiem, że nie wytrzyma ale chciałem zilustrować co niektórym że na zachodzie prawie nikt nie wymienia olejów co 10 tys. km. Jak kolega wyżej wspomniał nikt na zachodzie się nie przejmuje takimi rzeczami, po prostu gość ma kasę wsiada i jeździ, zrobi serwis raz lub dwa razy do roku i nie kalkuluje jak my żeby zmienić olej po 10 tys.Apophis pisze:30tys żaden olej nie wytrzyma w żadnych nawet najlepszych szosowo-przepisowych warunkach. jak ktos robi trasy to może sobie zorbić 15tyś na interwał wymiany w silniku zamiast 10. nie uwzględniamy tu dolewek bo jak silnik cos spija to dolewając odświeżamy olej.
Myślę, że wymiana co 12-15 tys. dla auta użytkowanego normalnie bez pałowania jest optymalna. Oczywiście ASO wie lepiej i woli LL żeby szybciej auta się psuły.
Mam też A4 1.8 T i też miała wymiany co ok 25-27 tys. km i niestety w silniku czysto przy 230 tys. km to nie było... Po odkręceniu korka wlewu oleju sporo było brudu. Zrobiłem płukankę i czyszczenie michy wraz ze smokiem pompy oleju - profilaktycznie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szkocja
Czy po wyczyszczeniu nastapila jakas roznica w pracy silnika?130TDI pisze:Wiem, że nie wytrzyma ale chciałem zilustrować co niektórym że na zachodzie prawie nikt nie wymienia olejów co 10 tys. km. Jak kolega wyżej wspomniał nikt na zachodzie się nie przejmuje takimi rzeczami, po prostu gość ma kasę wsiada i jeździ, zrobi serwis raz lub dwa razy do roku i nie kalkuluje jak my żeby zmienić olej po 10 tys.Apophis pisze:30tys żaden olej nie wytrzyma w żadnych nawet najlepszych szosowo-przepisowych warunkach. jak ktos robi trasy to może sobie zorbić 15tyś na interwał wymiany w silniku zamiast 10. nie uwzględniamy tu dolewek bo jak silnik cos spija to dolewając odświeżamy olej.
Myślę, że wymiana co 12-15 tys. dla auta użytkowanego normalnie bez pałowania jest optymalna. Oczywiście ASO wie lepiej i woli LL żeby szybciej auta się psuły.
Mam też A4 1.8 T i też miała wymiany co ok 25-27 tys. km i niestety w silniku czysto przy 230 tys. km to nie było... Po odkręceniu korka wlewu oleju sporo było brudu. Zrobiłem płukankę i czyszczenie michy wraz ze smokiem pompy oleju - profilaktycznie.