[INNY] problem z uszczelka pokrywy zaworow
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 sie 2015, 15:58
- Lokalizacja: koło
[INNY] problem z uszczelka pokrywy zaworow
witam. w sierpniu 2015 wymienialem rozzad wraz z napinaczem walkow i lancuchem. od tamtego czasu caly czas mam problem z wyciekami oleju spod pokrywy zaworow. a dodam ze mechanik juz 3 razy na gwaancji wymienial juz ta pechowa uszczelke i po jakims czasie problem caly czas powraca. stad moje pytanie czy to wina mechanika czy jest jakis inny problem ktory moze skutkowac uszkadzaniem tej uszczelki? olej lm 5w40 i brak bledow oraz nie swieca sie zadne kontrolki od oleju.
i jeszcze jeden problem z upierdliwa czescia a mianowicie z czujnikiem temperatury silnika. pozatkowo po zakupie auta caly czas lezal na 60stopni i tylko czasem podskoczyl na 90. i rowniez zdecydowalem sie na wymiane, wszystko bylo ok az do momentu kiedy temperatura na zegarach zaczela skakac do 120stopni i momentalnie potrafila spasc nizej. poszlo to na reklamacje i czjnik wymieniony na natepny i troche spokoju az sytuacja ponownie zaczela sie powtarzac. co moze byc? dodam ze po podlaczeniu do vag temperature tam pokazuje ok 93stopnie
i jeszcze jeden problem z upierdliwa czescia a mianowicie z czujnikiem temperatury silnika. pozatkowo po zakupie auta caly czas lezal na 60stopni i tylko czasem podskoczyl na 90. i rowniez zdecydowalem sie na wymiane, wszystko bylo ok az do momentu kiedy temperatura na zegarach zaczela skakac do 120stopni i momentalnie potrafila spasc nizej. poszlo to na reklamacje i czjnik wymieniony na natepny i troche spokoju az sytuacja ponownie zaczela sie powtarzac. co moze byc? dodam ze po podlaczeniu do vag temperature tam pokazuje ok 93stopnie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Masz wyciek pod nastawnikiem czy przy pokrywie? Jakiś czas temu wymieniałem uszczelkę, wyczyściłem dokładnie, odtłuściłem i położyłem bez żadnych wspomagaczy uszczelkę reinza, dokręciłem na wyczucie na razie od 5kkm spokój. Jeśli Ci cieknie to może być kiepska jakościowo uszczelka, zły montaż lub krzywa pokrywa. Co do wskazań temperatury, zmieniałeś termostat?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 sie 2015, 15:58
- Lokalizacja: koło
termostat wymieniany w grudniu. po otwarciu maski podczas pracy gdy na zegarach jest 120stopni nie ma zadnych niepokojacych objawow. moge spokojnie tez odkrecic korek od plynu i nic sie nie dzieje.
a co do uszczelki to czy mozliwe zeby 3razy zle mechanik ukladal? za pierwszym razem ciekla wyraznie spod napinacza za drugim po prawej stronie a nastepnie gdzies z tylu, nie widzialem dokladnego miesca ale silnik byl ulany i splywalo na katalizator co skutkowalo spalenizna w kabinie. teraz mam wymieniona po raz kolejny i tydzien spokoj i dzis wymieniam olej i uzyje plukanki lm flush engine jakiejs drozszej i moze wszelkie zlogi oleju ktore mialy by powodowac podcisnienie zejda
a co do uszczelki to czy mozliwe zeby 3razy zle mechanik ukladal? za pierwszym razem ciekla wyraznie spod napinacza za drugim po prawej stronie a nastepnie gdzies z tylu, nie widzialem dokladnego miesca ale silnik byl ulany i splywalo na katalizator co skutkowalo spalenizna w kabinie. teraz mam wymieniona po raz kolejny i tydzien spokoj i dzis wymieniam olej i uzyje plukanki lm flush engine jakiejs drozszej i moze wszelkie zlogi oleju ktore mialy by powodowac podcisnienie zejda
z temperatura jak czujnik temp i termostat wymieniany to byc moze masz albo potencjometr uszkodzony(w najlepszym wypadku) albo procesor licznika, na twoim miejscu nie bawilbym sie w naprawy tylko szukal sprawnego z innego auta, bo jak naprawia to pozniej tak wykalibruja wskazowke ze moze nie bedziesz mial rowno 90 stopni
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
na pewno..kamillo1206 pisze: i moze wszelkie zlogi oleju ktore mialy by powodowac podcisnienie zejda
jeśli 3 razy zakładał to ten sam mechanik? Moment dokręcania to chyba 10Nm, skoro zajmuje się autami to klucz dynamometryczny powinien mieć, skoro dalej puszcza a uszczelka nie należy do najniższej półki to znaczy że pokrywa nie trzyma tak jak trzeba. Swoją uszczelkę jak wyciągałem to mi się pokruszyła w rękach. Nie miała prawa trzymać.kamillo1206 pisze:a co do uszczelki to czy mozliwe zeby 3razy zle mechanik ukladal?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
zrób porządek z odmą i egzektorem tak by po odkręceniu korka wlewu oleju było wyrażne podciśnienie a dopiero pózniej zajmij się wyciekami -jeśli będą w co wątpię
czujnik zespolony temp tylko i wyłącznie z ASO
skończą się kłopoty
to jedna z tych części których nie idzie na dłuższą metę zastąpić zamiennikiem
czujnik zespolony temp tylko i wyłącznie z ASO
skończą się kłopoty
to jedna z tych części których nie idzie na dłuższą metę zastąpić zamiennikiem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
VAGiem sprawdź jeszcze, czy do zegary ci kłamią, czy czujnik. To raz.
Dwa, oczywiście, jeśli nie zna procedury zakładania uszczelki, to będzie ciekła. Tam należy tylko w ściśle określonych miejscach dać dodatkowo 'uszczelkę w płynie' czyli specjalną masę uszczelniającą. Nie da + dokręci źle, to będzie ciekło. Szczególnie jeśli tak jak enduro wskazuje, nie masz ogarniętej odmy i eżektora
Pozdrawiam.
Dwa, oczywiście, jeśli nie zna procedury zakładania uszczelki, to będzie ciekła. Tam należy tylko w ściśle określonych miejscach dać dodatkowo 'uszczelkę w płynie' czyli specjalną masę uszczelniającą. Nie da + dokręci źle, to będzie ciekło. Szczególnie jeśli tak jak enduro wskazuje, nie masz ogarniętej odmy i eżektora

Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 sie 2015, 15:58
- Lokalizacja: koło
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
u mnie przestało pulsować a zaczęło ssać po wymianie egzektora mimo iż stary zachowywał się poprawnie i był drożny
rurki odmy muszą być szczelne -uwagę zwróć na oringi
prócz tego udrożnij 3 krócce
2 na pokrywach zaworu a 3 pod kolektorem ssącym
możesz je udrożnić ciśnieniem wpuszczonym przez rurkę bagnetu do spr poz oleju
po tych zabiegach zdziwisz się jak spadnie zużycie oleju silnikowego
rurki odmy muszą być szczelne -uwagę zwróć na oringi
prócz tego udrożnij 3 krócce
2 na pokrywach zaworu a 3 pod kolektorem ssącym
możesz je udrożnić ciśnieniem wpuszczonym przez rurkę bagnetu do spr poz oleju
po tych zabiegach zdziwisz się jak spadnie zużycie oleju silnikowego