Witam. Od niedawna jestem wlascicielem Audi a6 c5 2.5 tdi avanr quattro 2001r. Pierwsze moje pytanie to czy da sie jakos okreslic typ silnika poza tabliczka w komorze silnika? Bo sprzedajacy twierdzil ze silnik to wersja 163 km przerobione na 180km., ale jakos mi sie nie chce w to wierzyc. Kolejny problem to wpadania calego samochodu w wibracje przy delikatnym przyspieszaniu I hamowaniu silnikiem w zakresie obrotow 1500-2000. Czym moze to bys spowodowane? Skrzynia zmienia plynnie biegi, chociaz czasami zdarzy sie jej tak jakby zawiesic, tzn wydaje mi sie ze powinna juz zmienic bieg, a ona dalej jedzie na tym samym. Najczesciej zdarza sie to na 3 biegu. Bardzo zadko zdarza sie tez jej szarpnac przy zmianie biegu w okolicach 4000 obrotow. Skrzynia ma delikatne pekniecie w misie, ale przez ostayni miesiac ucieklo jej max 50ml oleju (dolewalem). Przez dosc dlugi czas auto jezdzilo z peknietym wezem dolotowym turbiny I popekanymi przewodami od przelewow. Do tego samochod sie nie dogrzewa, po pol godziny w korku lapie dopiero 90 stopni I po chwili I tak spada na 70. Nie wiem co jeszcze moglbym dopisac, prosze o wasze opinie albo polecie dobrego mechanika w teojmiescie I okolicach. Pozdrawiam
[ Dodano: 2016-05-16, 15:10 ]
Dodam ze na zimnym silniku skrzynia idealnie dobiera biegi, silnik chodzi zdecydowanie ciszej I bardziej miekko.
A6 c5 2.5 tdi drgania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
kod silnika możesz spr. na naklejce w bagażniku i na bloku jest wybity ,a co do reszty to sprawdź jakie masz błędy w sterowniku i pasowałby logi silnika i ewentualnie skrzyni .A co do zwiększania mocy nie wydaje mi się , to nie są silniki podatne na tuning (a już na pewno nie tanie w przeróbkach,no chyba że znalazł kogoś kto zmodyfikował soft ,ale bez wydruku z hamowni tez bym nie uwierzył )
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi
drgania to moze byc wiele powodów:
1.koła-zle wywazone badz krzywe felgi
2.załon- kiepskie świece-przebicia na jakiejsc cewce(warto w nocy sprawdzic)
3. przeguby wewnetrzne- raczej nie slychac a czuc jak przy przyspieszaniu lekko szarpie chociaz z przegubem zewnetrznym tez sie spotkalerm ze byc jeden zabek zjechany i przy jezdzie na wprost lekko drgalo
4. drgac moze od konczacego sie konwertera w skrzyni
5. podcisnienia moze zle podlaczone...
tyle narazie do glowy mi przychodzi
1.koła-zle wywazone badz krzywe felgi
2.załon- kiepskie świece-przebicia na jakiejsc cewce(warto w nocy sprawdzic)
3. przeguby wewnetrzne- raczej nie slychac a czuc jak przy przyspieszaniu lekko szarpie chociaz z przegubem zewnetrznym tez sie spotkalerm ze byc jeden zabek zjechany i przy jezdzie na wprost lekko drgalo
4. drgac moze od konczacego sie konwertera w skrzyni
5. podcisnienia moze zle podlaczone...
tyle narazie do glowy mi przychodzi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
na świece żarowe podawany jest prąd z aku przez sterownik świec (przekaźnik ) (nie ma cewek ,kolega ma 1.8T i chyba nie doczytał że masz 2.5tdi ).a co do drgań sprawdzałeś poduszki silnika , i ewentualnie
mogą być jeszcze źle ustawione wałki wyważające (balansowe ) .
mogą być jeszcze źle ustawione wałki wyważające (balansowe ) .
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 219
- Rejestracja: 19 paź 2012, 13:25
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
O ile mnie pamięć nie myli, to kilka lat temu poruszane były tematy dotyczące delikatnych drgań w 2.5 TDI 163 KM. Winowajcą w wielu przypadkach okazywały się wtryskiwacze ... podobno taka przypadłość wszystkich silników 163 KM. Problem nie dotyczył w ogóle modeli 180 konnych.
Zapamiętałem ten fakt, bo wszyscy obstawiali rzeczy oczywiste, jak elementy zawieszenia/poduszki itp., a nikt nie przypuszczał, że odpowiedzialne za drgania będą wtryskiwacze.
A bardziej miękka/cicha praca silnika na zimno jest jak najbardziej prawidłowa.
Pozdrawiam
Zapamiętałem ten fakt, bo wszyscy obstawiali rzeczy oczywiste, jak elementy zawieszenia/poduszki itp., a nikt nie przypuszczał, że odpowiedzialne za drgania będą wtryskiwacze.
A bardziej miękka/cicha praca silnika na zimno jest jak najbardziej prawidłowa.
Pozdrawiam
