Częste wypalanie dpfa w 2.0 tdi bre
Częste wypalanie dpfa w 2.0 tdi bre
Witam wszystkich mam pytanie odnośnie dpf a mianowicie wypala mi się równo co 250 km i to obojętnie czy jadę w trasie czy po mieście. Nie ma też znaczenia czy jade wolno czy dynamicznie mija jak w zegarku 250 km i czuje że silnik zaczyna dopalanie. Mam 265 tyś przebiegu, czy ktoś może podpowiedzieć co sprawdzić ewentualnie wymienić żeby tak czesto to nie następowało bo niekiedy dwa razy w tygodniu to mam.
błędów żadnych nie pokazuje tylko jak mija te 250 km to jak włącze luz to mam ok 1000 obrotów i w czasie jazdy czasem poszarpuje. A ta diagnostyka na czym ma polegać?? wypalic serwisowo filter ? w który kanał sprawdzić
[ Dodano: 2016-05-08, 23:06 ]
zamulony nie jest ale zastanawia mnie to czemu tak idealnie co 250 km wypala jadąc autostradą i jadąc po miescie jest tak samo ....
[ Dodano: 2016-05-08, 23:06 ]
zamulony nie jest ale zastanawia mnie to czemu tak idealnie co 250 km wypala jadąc autostradą i jadąc po miescie jest tak samo ....
ok dzięki za podpowiedzi podjadę do jakiegoś magika i sprawdzę ile pokazuje pozdrawiam
[ Dodano: 2016-05-18, 22:36 ]
Witam wszystkich sprawdziłem tego dpf i wyniki są zaskakujace bo filter przed wypalaniem ma 22 - 23 % zapełnienia sadzą i sie włącza procedura wypalania żadnych kontrolek nie pokazuje. Stan popiołu to 81 g czy te wypalania są normalna rzeczą tzn prewencyjną czy to normalne żeby przy takim zapełnieniu włączała się ta procedura proszę kogoś o wypowiedz
[ Dodano: 2016-05-18, 22:36 ]
Witam wszystkich sprawdziłem tego dpf i wyniki są zaskakujace bo filter przed wypalaniem ma 22 - 23 % zapełnienia sadzą i sie włącza procedura wypalania żadnych kontrolek nie pokazuje. Stan popiołu to 81 g czy te wypalania są normalna rzeczą tzn prewencyjną czy to normalne żeby przy takim zapełnieniu włączała się ta procedura proszę kogoś o wypowiedz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 21 mar 2014, 18:57
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Czarnków
Mam passata w tym roczniku i niestety podobny problem, z tego co się dowiadywałem wypalanie sadzy nie jest aż tak istotne (u mnie proces rozpoczyna się podobnie przy ok. 25 % podwyższone obroty biegu jałowego, gdy dojdzie do 40% załącza się kontrolka i wymusza wypalenie), za to poziom popiołu w filtrach suchych może być max 60 g. powstaje w wyniku wypalania sadzy i jest (teoretycznie) nie usuwalny z filtra (co prawda istnieją sposoby chemiczne - nie do końca skuteczne, jak i mechaniczne - tutaj skuteczność sięga 98% jak zapewniają ci co to robią). Jeżeli nie masz takich objawów jak zwiększone zużycie paliwa, wzrost poziomu oleju i nie jest to dla Ciebie uciążliwe to daj sobie z tym spokój i nie przejmuj się