Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Zmiana zawieszenia 1BA

Zawieszenie
Awatar użytkownika
xan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 02 mar 2012, 00:07
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Zmiana zawieszenia 1BA

Post autor: xan » 06 maja 2016, 14:31

Witam,

mam w swojej A6 zawieszenie 1BA i po wymianie kół na 18 samochód stoi strasznie wysoko.

Tu foto:

Obrazek

Chcę obniżyć trochę zawieszenie ale nie za bardzo aby nie stracić za dużo na komforcie i żeby nie trzeć podwoziem o wszystko. Myślałem o zmianie na komplet s-line, s6 ale z tego co widzę to jest pełno klas wagowych a do tego mało tego na allegro i ciężko się połapać które będą pasować idealnie. Z drugiej jednak strony te zawieszenia są dość tanie więc byłoby dobrą opcją jeśli bym coś znalazł w dobrym stanie.

Może ktoś doradzi mi odpowiednie zawieszenie aby zejść w dół o ok. 2 cm? Czy zawieszenia z sline i s6 są takie same?

A może lepiej kupić jakieś sprężyny progresywne i zostawić standardowe amory?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 06 maja 2016, 14:39

Nawet i w S6 jest kilka rodzajów zawieszeń, więc auto mogło by nawet w górę pójść. Chyba najlepszą opcją, aby uzyskać idealną wysokość jest gwint. Wtedy co do mm ustawiasz jak Tobie pasuje.

Awatar użytkownika
xan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 02 mar 2012, 00:07
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: xan » 06 maja 2016, 14:56

Tylko że gwinty zaczynają sięod 2,5k do quattro więc koszty dość wysokie. Poza tym z tego co się orientowałem to z gwintami też jest różnie jeśli chodzi o twardość a moje auto to samochód na codzień więc musi być dość komfortowo.

Jeździ ktoś może na 1BA i sprężynach progresywnych?

Awatar użytkownika
dziii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 25 kwie 2013, 12:54
Lokalizacja: wlkp

Post autor: dziii » 06 maja 2016, 16:07

Kup Sobie Eibach będziesz zadowolony co do komfortu a obniżenia auta :) amorki zostawisz te co masz. Wiele osób lata na takim zestawie i okej! pozdro
project by dziii

Awatar użytkownika
xan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 02 mar 2012, 00:07
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: xan » 06 maja 2016, 22:03

Eibachy progresywne? O ile obnizaja? Ja nie wiem czy nie mam amorkow juz z tylu troche styranych bo mam tył lekko nizej niz przód.

Awatar użytkownika
dziii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 25 kwie 2013, 12:54
Lokalizacja: wlkp

Post autor: dziii » 06 maja 2016, 22:19

-30mm chyba najelepsza opcja pod względem komfort/wygląd <lol>
project by dziii

Awatar użytkownika
xan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 02 mar 2012, 00:07
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: xan » 06 maja 2016, 23:02

A nie zabija mi seryjnych amorkow? Czytalem na tym forum ze seryjne amortyzatory bardzo szybko padaja po zamontowaniu sprezyn sportowych. Jezdzi ktos na eibachach -30mm i 1BA? Moze jakies foty?

Awatar użytkownika
dziii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 25 kwie 2013, 12:54
Lokalizacja: wlkp

Post autor: dziii » 07 maja 2016, 13:29

a Ty masz amory od 1BA ?
project by dziii

Awatar użytkownika
xan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 02 mar 2012, 00:07
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: xan » 07 maja 2016, 15:23

Tak

Awatar użytkownika
dziii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 25 kwie 2013, 12:54
Lokalizacja: wlkp

Post autor: dziii » 07 maja 2016, 21:10

Przy minus -30mm musisz amorki zmienić też niestety, podejdą smiało od s-line ( 1BV )
project by dziii

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 07 maja 2016, 22:49

W S6 1BV ma -30mm i od najniższego punktu zderzaka do ziemi jest 153mm prześwitu (mierzyłam u siebie przed założeniem gwintu), więc auto wyglądało jak allroad bez mała.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
xan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 02 mar 2012, 00:07
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: xan » 08 maja 2016, 22:19

dziii pisze:Przy minus -30mm musisz amorki zmienić też niestety, podejdą smiało od s-line ( 1BV )
Tylko nie jestem do końca przekonany czy to będzie wciąż opłacalne bo pewnie trochę się dołoży i będzie jakiś gwint np. AP. A jeśli miałbym zmienić też amory to jakich muszę szukać jęśli teraz mam OYS i OJM? Mam ofertę oryginalnych amorow czerwonych z avanta 2.5TDI. Dobra opcja?

Awatar użytkownika
dziii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 25 kwie 2013, 12:54
Lokalizacja: wlkp

Post autor: dziii » 09 maja 2016, 22:40

Musiałbyś jużdokładnie sprawdzić oznaczenia wagowe itp. myślę, że tutaj etka Ci pomoże. Bo jeśli kupisz amorki i springi z innej wersji to ( lżejsze auto ) i wsadzisz na swoje to auto siądzie Ci niżej. Dlatego później przeglądając forum widać, że jednym siada mocniej innym mniej. Springi raczej proponuję do takiej wersji jak ty mnie a nie od innej. Co do amorków to nie wiem czerwone od s-line ale który dokładny model nie wiem, więc tutaj Ci nie pomogę z dobraniem dokładnego zestawu pod Ciebie. Co do Gwinta hm... jedni lubią i chwalą inni nie. Zależności czego oczekujesz od zawieszenia, jeśli chcesz tylko obniżyć auto dla wyglądu to zastanowiłbym się nad amorkami + springi. Gwint będzie twardy nie ma co się oszukiwać. Nie wiem też jakie masz doświadczenia odnośnie obniżania aut, najlepiej zawsze się przejechać autem obniżonym żeby sobie sprawdzić. Bo co nie którzy obniżają auto później piszą pierdoły w necie itp. i na końcu wychodzi burza na forach że tak i siak. Zasada jest jedna im bardziej w dół tym twardziej i tyle <rotfl>
project by dziii

Awatar użytkownika
Kamil_2.7BiT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 17 cze 2015, 10:23
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kamil_2.7BiT » 20 maja 2016, 18:26

ja u siebie zaryzykowałem i kupiłem same springi od 2,5 tdi 1be, klasa wagowa zbliżona...założe i wrzuce jakaś fote jak to wygląda będzie jakiś pogląd
AWRacing @ 329/494

Awatar użytkownika
xan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 02 mar 2012, 00:07
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: xan » 20 maja 2016, 23:00

Ja mam juz springi eibacha i amorki 1BE. Set z 2.5TDI avant wiec tez zblizone wartosci i troszke wiecej na tyle to w sam raz pod lpg powinno byc. Tez wrzuce fotki tu albo temacie z autem. Bede prawdopodobnie zmieniał za tydzien razem z wahaczami SKVSKV. Jeszcze tylko mysle ktore amorki zostawić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja